Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
NN
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Glavni cilj predmeta je da studente upozna sa skladištima podataka kako bi mogli, koristeći neki sustav za upravljanje bazama podataka, implementirati skladište podataka i izvještaje potrebne za donošenje odluka. 2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet Poznavanje i razumijevanje temeljnih disciplina poput odabranih područja matematike, prava, etike
Uvod. Osnovni pojmovi. Operativna baza podataka, skladište podataka (DW)
OLAP sustavi ETL. Faze ETL-a. Poslovna inteligencija, Poslovna pravila. Razlika između operativne baze podataka i skladišta podataka.
ER model Modeliranje skladišta podataka. Praktične preporuke kojih se dobro pridržavati u samom procesu prevođenja operativne baze podataka u skladište podataka. Generički model skladišta podataka. Izgradnja skladišta podataka (entity, star i snowflake modeli).
Integracija i distribuiranost podataka Integracija različitih izvora podataka. ODBC. Provjera kvalitete podataka (atributi istog imena, neodgovarajući primarni ključevi, nepostojanje podataka, itd.) i načini kako se oni mogu riješiti.
Pojam dimenzije Razumijevanja dimenzija; %22fact table%22 i %22dimension table%22. Dimenzijsko modeliranje. Pojam i značaj zrnatosti. Analiza pojedinih svojstava (redundancija, normalizacija) te njihove (ne)poželjnosti u samom skladištu.
Planiranje i upravljanje projektom uvođenja i izgradnje skladišta podataka Faze informatičkog projekta: planiranje, analiza, prikupljanje korisničkih zahtjeva, modeliranje, implementacija i održavanje. Razlozi izgradnje skladišta podataka. Troškovi projekta i opravdavanje istih. Poboljšanje poslovanja – poslovna inteligencija.
OLAP. Vrste OLAP-a. Pojam kocke. OLAP vs. SQL. Kreiranje jednostavnih i složenih upita. Detaljna usporedba obje tehnologije.
Funkcije Funkcije min, max, stddev, variance, roll-up, drill down, CUBE, itd. Kreiranje konteksta (Universe). Pohrana sumarnih upita.
Otkrivanje znanja i rudarenje podataka Klasteriranje, stabla odlučivanja, asocijativna pravila.
Sigurnost i privatnost Efekti primjene skladišta podataka. Optimizacija.
Primjeri iz prakse Prezentacija i analiza pojedinih primjera iz prakse.
Pregled alata Uz alat koji bi se koristio na vježbama (Business Objects), biti će dan i kratak pregled preostalih dostupnih alata koji se mogu koristiti u istu svrhu.
Razumjeti razliku između skladišta podataka i baza podataka
Integrirati podatke iz heterogenih izvora podataka (baze podataka, tekstualne datoteke, itd.)
Razumjeti dimenzijski model podataka sa posebnim naglaskom na dimenzijske i činjenične tablice
Implementirati kvalitetno skladište podataka
Opravdati projekt uvođenja skladišta podataka
Razumjeti analitičke funkcije i kreirati potrebne izvještaje
Ishodi učenja programa
Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
Predavanja
K. Rabuzin, SQL – napredne teme, Zrinski d.d., Čakovec, 2014.
Dopunska literatura
Ralph Kimball, Margy Ross, Warren Thornthwaite, Joy Mundy, Bob Becker. The Data Warehouse Lifecycle Toolkit. Wiley, USA, 2008.
Ralph Kimball, Margy Ross. The Data Warehouse Toolkit: The Definitive Guide to Dimensional Modeling, Wiley, USA, 2013.
K. Rabuzin, Uvod u SQL, Zrinski d.d., Čakovec, 2011.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 28.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.