Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Računalom posredovana komunikacija
Computer-Mediated Communication
2013/2014
4 ECTSa
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP)
Studijski centar Zabok
Katedra za organizaciju
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP) 4 izborni
Cilj kolegija
Komunikacija putem Interneta sve je prisutnija u suvremenom obrazovnom i poslovnom okruženju. Kolegij omogućava stjecanje znanja, vještina i specifičnih kompetencija iz različitih područja korištenja Interneta u poslovnoj i privatno j komunikaciji na razini pojedinca, grupa ili timova, kao i u masovnoj komunikaciji putem Interneta. Također, osigurava potrebna znanja iz komunikologije i psihologije za uspješnije prezentiranje informacija na Internetu i oblikovanje proizvoda i usluga koje se zasnivaju na komunikaciji s korisnicima putem Interneta. Tijekom praktičnih vježbi iz kolegija studenti upoznaju i svaladavaju rad s velikim brojem online komunikacijskih alata i web 2.0 aplikacija poput e-portfolija, wiki sustava, bloga, Google drive alata, online anketa, aplikacija za izradu mentalnih mapa i blok-dijagrama, itd.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja 3 5 1
Zlatović Miran Suradnik
Ćorić Samardžija Ana Suradnik s ovlaštenjem Seminar 2 5 1
Sadržaj predavanja
  • Osnove internetskih komunikacijskih tehnologija
    Osnovne karakteristike Interneta i intraneta. Organizacijaka i poslovna komunikacija uporabom računalnih mreža. Tehnologije i alati za online komunikaciju: elektronička pošta, diskusijski forumi, trenutačne poruke, pričaonice, videokonferencije, web, emitiranje na webu itd. Bežični i mobilni pristup Internetu te povezane usluge. Povezivanje lokacijskih servisa i online usluga.
  • Činitelji kompetencije u računalom posredovanoj komunikaciji
    Adopcija mrežnih, internetskih i mobilnih komunikacijskih tehnologija. Psihosocijalne osobine korisnika Interneta. Računalna pismenost i komunikacija putem Interneta. Informacijske potrebe korisnika Interneta. Motivacija za korištenje i ovisnost o Internetu. Karakteristike interpersonalne komunikacije putem Interneta. Vještine u online komunikaciji. Model kompetencije u računalom posredovanoj komunikaciji. Interpersonalna komunikacija elektroničkom poštom, istovremenim tekstualnim porukama i dvosmjernom video vezom.
  • Grupna računalom posredovana komunikacija
    Grupna komunikacija uporabom Interneta. Komunikacija u distribucijskim listama, diskusijskim grupama, pričaonicama i forumima. Konformnost i polarizacija u online grupnoj diskusiji. On-line virtualne radne grupe i timovi. Elektronički brainstorming i druge kreativne tehnike. Razvoj povjerenja, kooperacija i konflikti u virtualnom timu. Online komunikacija između timova i odjela unutar organizacije putem Interneta.
  • Masovni aspekti računalom posredovane komunikacije
    Autorska prava i Internet. Internet u odnosu na druge masovne medije. Model sklonosti Internetu kao masovnom mediju. Integracija personaliziranih i masovnih medija. Konvergencija medija. Društvena korisnost Interneta.
  • Činitelji koji utječu na privatnost i sigurnost korisnika Interneta
    Načini ugrožavanja privatnosti i sigurnosti u računalom posredovanoj komunikaciji. Percepcija osobne sigurnosti i rizika za korisnike. Rizično ponašanje korisnika Interneta. Načini očuvanja online privatnosti i sigurnosti.
  • Poslovni aspekti računalom posredovane komunikacije
    Prezentiranje poslovnih organizacija na Internetu/webu. Komunikacijska analiza web stranica poslovnih organizacija. Mogući problemi korisnika i kupaca on-line usluga i proizvoda. Web marketing. Kvaliteta e-usluga. Tehnike razvoja odnosa s kupcima putem Interneta. Etička pitanja vezana uz poslovnu (busines-to-customer, B2C) uporabu Interneta.
  • On-line obrazovanje i računalom posredovana komunikacija
    Pretraživanje poslovnih i drugih informacija na Internet/webu. E-obrazovanje. Činitelji uspješnosti polaznika e-obrazovanja. Djelotvorna komunikacija u sustavima za obrazovanje na daljinu.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Poznavanje osnovnih obilježja internetskih komunikacijskih alata i servisa koji su važni za poslovnu komunikaciju, kao i činitelja kompetencije u on-line interpersonalnoj i grupnoj komunikaciji te masovnoj komunikaciji uporabom Interneta/weba.
  • Razumijevanje načina na koji različite vještine u on-line komunikaciji i obilježja komunikacijskih alata utječu na ishode poslovne komunikacije posredstvom Interneta.
  • Mogućnost procjene i oblikovanja web sadržaja (web stranica i portala) imajući u vidu elemente vezane uz djelotvornu online prezentaciju informacija, marketing putem weba i činitelje kvalitete e-usluge.
  • Prepoznavanje problematičnih oblika korisničkog ponašanja vezanog uz online privatnost i sigurnost te potencijalnih načina ugrožavanja privatnosti i sigurnosti korisnika Interneta.
  • Primjena komunikacijskih i drugih vještina za uspješniju osobnu i poslovnu komunikaciju prilikom korištenja Interneta, timski rad uporabom Interneta, prezentiranje proizvoda i usluga pomoću Interneta, kao i prikladnu komunikaciju u eobrazovanju.
  • Primjena online komunikacijskih alata i web 2.0 tehnologija i usluga za poslovnu komunikaciju, suradnju u timu, kolaborativno učenje, prezentiranje informacija na internetu/webu, marketing i upravljanje odnosima s klijentima.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Bubaš, G. On-line komunikacija (tečaj za e-učenje). Fakultet organizacije i informatike, Varaždin, 2006.
  • e-Citizen: Pro-Mil, Varaždin, 2005.
Dopunska literatura
  • Adams, T.L.; Clark, N.E. The Internet - effective online communication. Wadsworth Publishing, Belmont, CA, 2001.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda