Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Kontroling i politika kvalitete
Controlling and Quality Policy
2015/2016
4 ECTSa
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP)
Studijski centar Križevci (PITUP 1.2)
Katedra za gospodarstvo
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP) 4 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Šestanj Perić Tanja Izvođač
Sadržaj predavanja
  • Pojam, ciljevi i zadaci kontrolinga
    Uvod u kontroling. Pojmovno određenje kontrolinga. Koncepcije kontrolinga. Sistematika kontrolinga. Principi kontrolinga. Organizacija kontrolinga.
  • Uvjeti uvođenja kontrolinga
    Utvrđivanje potrebe za kontrolingom. Vanjski i unutarnji uvjeti uvođenja kontrolinga. Generacije kontrolinga – registrator, navigator, inovator. Realnost kontrolinga u svijetu.
  • Poslovni ciljevi i zadaci menadžmenta
    Menadžment u poduzeću. Definiranje ciljeva i zadataka kroz pojedine podsustave menadžmenta. Model SWOT analize. Upravljačka kontrola i upravljanje.
  • Postavljanje zadataka i utvrđivanje odgovornosti
    Kontroling kao podrška menadžmentu. Postavljanje zadataka kontrolinga sukladnih s općim ciljevima poduzeća. Suradnja menadžera i kontrolera kroz pojedine podsustave menadžmenta.
  • Nadzor i mjerenje postignutih rezultata poslovanja
    Strategijsko i operativno upravljanje poslovnim rezultatom. Uvod u analizu poslovanja. Zadatak, cilj i postupak analize poslovanja. Analiza poslovanja i poslovno odlučivanje. Metode i tehnike analize poslovanja.
  • Izvori podataka za utvrđivanje uspješnosti
    Informacijski sustav kao izvor podataka za utvrđivanje uspješnosti. Računovodstveni sustav kao izvor podataka. Ostali interni i eksterni izvori podataka.
  • Analiza troškova poslovanja
    Značenje troškova u upravljanju poduzećem. Analiza obujma troškova. Analiza strukture troškova. Troškovi prema obujmu poslovanja. Fiksni, varijabilni, ukupni i prosječni troškovi. Metode raščlambe troškova: Logička metoda, iskustvena, matematičke metode. Racionalizacija troškova i odlučivanje putem proračuna troškova.
  • Utvrđivanje i ocjenjivanje poslovnog rezultata
    Utvrđivanje poslovnog rezultata. Faktorska analiza poslovnog rezultata. Analiza obujma i strukture poslovnog rezultata. Pokazatelji aktivnosti, profitabilnosti, ekonomičnosti, aktivnosti, zaduženosti.
  • Analiza poslovne uspješnosti
    Analiza i pokazatelji uspješnosti. Sustav ključnih pokazatelja poslovanja. Odnosi ostvarenih i željenih pokazatelja uspješnosti. Mjerenje i određivanje financijskog poslovanja. Analiza financijskog poslovanja. Financijski pokazatelji poslovanja poduzeće.
  • Pojam i značenje kvalitete
    Pokazatelji kvalitete, aspekti kvalitete, kvaliteta kao tržišni čimbenik, pogledi na kvalitetu, sustav upravljanja kvalitetom.
  • Certifikacija
    Uvod u certifikaciju, proces certifikacije, izbor certifikacijske kuće, prijava ponuda i dogovora oko certifikacija, predcertifikacija, certifikacijska revizija, nadzorna i recertifikacijska revizija
  • Pojam serije ISO-9000 i strategijski koncept uvođenja standarda ISO-9000
    Uvod u seriju ISO-9000, povijest ISO normi, ISO organizacija, strategijski koncept uvođenja standarda ISO-9000, definiranje problema, konstatacija postojećeg stanja.
  • Usvajanje poslovne politike o kvaliteti
    Politika kvalitete – osnovni koncepti, uloga uprave i rukovodstva u koncipiranju i usvajanju politike kvalitete, politika kvalitete kao okvir za postavljanje ciljeva kvalitete.
  • Oblikovanje standarda u poduzeću i kontrola
    Izrada dokumentacije sustava kvalitete, implementacija dokumentacije, interna revizija i pregled sustava kvalitete od strane uprave, otklanjanje nesukladnosti.
  • Trening zaposlenih i održavanje kvalitete
    Upravljanje ljudskim potencijalima, stalno obrazovanje i trening zaposlenih u poduzeću, edukacija za kvalitetu, sustav održavanja kvalitete.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Osmanagić-Bedenik, N. Kontroling: abeceda poslovnog uspjeha. Školska knjiga, Zagreb, 2007.
  • Žager, K., Mamić-Sačer, I., Sever, S., Žager, L.: Analiza financijskih izvještaja, Masmedia, Zagreb, 2008.
Dopunska literatura
  • Avelini-Holjevac, I. Kontroling upravljanje poslovnim rezultatima. Opatija, Hotelijerski fakultet, 1998.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda