Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Pojam, ciljevi i zadaci kontrolinga Uvod u kontroling. Pojmovno određenje kontrolinga. Koncepcije kontrolinga. Sistematika kontrolinga. Principi kontrolinga. Organizacija kontrolinga.
Uvjeti uvođenja kontrolinga Utvrđivanje potrebe za kontrolingom. Vanjski i unutarnji uvjeti uvođenja kontrolinga. Generacije kontrolinga – registrator, navigator, inovator. Realnost kontrolinga u svijetu.
Poslovni ciljevi i zadaci menadžmenta Menadžment u poduzeću. Definiranje ciljeva i zadataka kroz pojedine podsustave menadžmenta. Model SWOT analize. Upravljačka kontrola i upravljanje.
Postavljanje zadataka i utvrđivanje odgovornosti Kontroling kao podrška menadžmentu. Postavljanje zadataka kontrolinga sukladnih s općim ciljevima poduzeća. Suradnja menadžera i kontrolera kroz pojedine podsustave menadžmenta.
Nadzor i mjerenje postignutih rezultata poslovanja Strategijsko i operativno upravljanje poslovnim rezultatom. Uvod u analizu poslovanja. Zadatak, cilj i postupak analize poslovanja. Analiza poslovanja i poslovno odlučivanje. Metode i tehnike analize poslovanja.
Izvori podataka za utvrđivanje uspješnosti Informacijski sustav kao izvor podataka za utvrđivanje uspješnosti. Računovodstveni sustav kao izvor podataka. Ostali interni i eksterni izvori podataka.
Analiza troškova poslovanja Značenje troškova u upravljanju poduzećem. Analiza obujma troškova. Analiza strukture troškova. Troškovi prema obujmu poslovanja. Fiksni, varijabilni, ukupni i prosječni troškovi. Metode raščlambe troškova: Logička metoda, iskustvena, matematičke metode. Racionalizacija troškova i odlučivanje putem proračuna troškova.
Analiza poslovne uspješnosti Analiza i pokazatelji uspješnosti. Sustav ključnih pokazatelja poslovanja. Odnosi ostvarenih i željenih pokazatelja uspješnosti. Mjerenje i određivanje financijskog poslovanja. Analiza financijskog poslovanja. Financijski pokazatelji poslovanja poduzeće.
Pojam i značenje kvalitete Pokazatelji kvalitete, aspekti kvalitete, kvaliteta kao tržišni čimbenik, pogledi na kvalitetu, sustav upravljanja kvalitetom.
Certifikacija Uvod u certifikaciju, proces certifikacije, izbor certifikacijske kuće, prijava ponuda i dogovora oko certifikacija, predcertifikacija, certifikacijska revizija, nadzorna i recertifikacijska revizija
Pojam serije ISO-9000 i strategijski koncept uvođenja standarda ISO-9000 Uvod u seriju ISO-9000, povijest ISO normi, ISO organizacija, strategijski koncept uvođenja standarda ISO-9000, definiranje problema, konstatacija postojećeg stanja.
Usvajanje poslovne politike o kvaliteti Politika kvalitete – osnovni koncepti, uloga uprave i rukovodstva u koncipiranju i usvajanju politike kvalitete, politika kvalitete kao okvir za postavljanje ciljeva kvalitete.
Oblikovanje standarda u poduzeću i kontrola Izrada dokumentacije sustava kvalitete, implementacija dokumentacije, interna revizija i pregled sustava kvalitete od strane uprave, otklanjanje nesukladnosti.
Trening zaposlenih i održavanje kvalitete Upravljanje ljudskim potencijalima, stalno obrazovanje i trening zaposlenih u poduzeću, edukacija za kvalitetu, sustav održavanja kvalitete.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Osmanagić-Bedenik, N. Kontroling: abeceda poslovnog uspjeha. Školska knjiga, Zagreb, 2007.
Žager, K., Mamić-Sačer, I., Sever, S., Žager, L.: Analiza financijskih izvještaja, Masmedia, Zagreb, 2008.
Dopunska literatura
Avelini-Holjevac, I. Kontroling upravljanje poslovnim rezultatima. Opatija, Hotelijerski fakultet, 1998.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.