Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Menadžment
Management
2013/2014
5 ECTSa
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP)
Studijski centar Sisak (PITUP 1.2)
Katedra za organizaciju
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP) 4 obavezan
Cilj kolegija
Upoznavanje studenata s osnovnim konceptima funkcioniranja menadžmenta u praksi. U okviru kolegija studenti će ovladati osnovnim znanjima o menadžmentu, te biti osposobljeni za prepoznavanje i razumijevanje menadžerskog procesa u svakoj organizaciji. Usvojena znanja iz ovog kolegija omogućit će studentima i razvijanje vještina za obavljanje menadžerskih poslova nižih menadžerskih razina.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Brčić Ruža Nositelj Predavanja 6 5 1
Malbašić Ivan Suradnik s ovlaštenjem
Sadržaj predavanja
  • Pojam i važnost menadžmenta.
    Pojam menadžmenta. Važnost menadžmenta. Uloge menadžmenta. Uloga menadžmenta i čimbenici organizacijskog uspjeha. Uloga menadžmenta prema Mintzbergu. Adizesov model uloga menadžmenta.
  • Teorija i praksa menadžmenta.
    Uloga teorije i prakse u menadžmentu. Postavljanje ciljeva i preuzimanje rizika. Određivanje strategije poduzeća. Izgradnja radnih timova. Komunikacija. Multinacionalne korporacije i međunarodni menadžment . Multinacionalne korporacije. Razlike u međunarodnoj menadžerskoj praksi. Američki menadžment. Japanski menadžment. Menadžment u Velikoj Britaniji. Menadžment u islamskim zemljama. Primjer menadžmenta u praksi. Javni menadžment. Razvoj javnog menadžmenta. Sadržaj javnog menadžmenta. Žene menadžeri. Obrazovanje i osposobljavanje menadžera .
  • Povijesni prikaz razvoja menadžerske teorije.
    Razvoj teorije menadžmenta i znanstveni menadžment. Taylorova načela. Fajolova načela upravljanja. Pojava znanosti o ponašanju. Industrijska psihologija. Sociološki pristup menadžmentu. Teorija društvenih sustava. Noviji znanstveni i drugi doprinosi menadžmentu. Različiti pristupi analize menadžmenta.
  • Menadžment kao poslovna funkcija.
    Pojam i definiranje funkcije. Organizacija funkcije menadžmenta. Linijski sustav menadžmenta. Funkcijski sustav menadžmenta. Štabno linijski sustav menadžmenta. Projektni sustav menadžmenta. Matrični sustav menadžmenta. Tipovi menadžmenta. Reaktivni menadžment. Neaktivni menadžment. Predaktivni menadžment.
  • Upravni i izvršni menadžment.
    Upravni menadžment – nadzorni odbor. Općenito o odborima. Funkcije i formalnost odbora. Prednosti za korištenje odbora u odlučivanju. Nedostaci odbora. Pogrešno korištenje odbora. Uspješnost rada odbora. Nadzorni odbor. Mjesto i uloga nadzornog odbora. Ovlasti i odgovornosti nadzornog odbora. Organizacija i način rada nadzornog odbora. Izvršni menadžment – uprava. Općenito o upravi. Imenovanje i broj članova uprave. Uloga i odgovornosti uprave.
  • Menadžerske razine u poslovnoj organizaciji: hijerarhija.
    Klasifikacija razina menadžmenta. Strategijska razina menadžmenta. Srednja razina menadžmenta. Operativna razina menadžmenta. Menadžerske razine i potrebna znanja menadžera. Menadžerske vještine i organizacijska hijerarhija. Sociopsihološki pristup u utvrđivanju vještina menadžmenta. Makro organizacijski pristup Međuljudski odnosi i vještine menadžera. Menadžerske vještine u odlučivanju. Pogreške i ponašanje menadžera. Pogreške menadžera. Ponašanje menadžera. Koliko je zdrava vaša organizacijska hijerarhija
  • Funkcije menadžmenta: planiranje, organiziranje, upravljanje ljudskim potencijalima, motiviranje i vođenje te kontroliranje
    Planiranje. Priroda i svrha planiranja. Vrste planova. Vremenski horizont planiranja. Koraci u planiranju. Svrha i ciljevi organizacije. Upravljanje pomoću ciljeva MBO (Management by objectives). Odlučivanje. Organiziranje. Strateške poslovne jedinice. Autoritet i moć. Decentralizacija autoriteta. Delegiranje autoriteta. Upravljanje ljudskim potencijalima. Analiza sadašnjih i budućih potreba za menadžerima. Situacijski čimbenici koji utječu na kadrovsko popunjavanje. Izbor: usklađivanje osobe i posla. Ocjenjivanje rezultata i strategija u karijeri. Upravljanje promjenama kroz razvitak i izobrazbu menadžera. Motivacija i vođenje. Pojam i definiranje motivacije. Motivatori – čimbenici koji djeluju na motivaciju pojedinca. Kratak pregled teorija motivacije. Vođenje. Općenito o vođenju. Definicije vodstva. Razgraničenje vodstva od menadžmenta. Kontroliranje. Tehnike kontrole. Kontrola sveukupnog poslovanja. Izravna kontrola nasuprot preventivnoj. Preventivna kontrola.
  • Menadžerski stilovi.
    Teorije ličnosti. Tradicionalna teorija. Suvremena teorija karakternih crta (karizmatsko vođenje). Teorije stila menadžmenta. Kontingencijske (situacijske) teorije. Najpoznatije teorije i modeli vođenja. Teorija «X» i teorija «Y». Kontinuum vođenja. Likertov model. Menadžerska mreža. Fiedlerova teorija vodstva. Teorija puta do cilja. Hendyjeva teorija «najbolje usklađenosti». Vroom – Yettonov model menadžerskog odlučivanja. Integracijski model vođenja. Herseyeva i Blanchardova teorija vodstva. Nove teorije vodstva. Vođenje – visoko učinkovitih timova.
  • Organizacijska kultura i menadžment.
    Pojam i definicija organizacijske kulture. Elementi organizacijske kulture. Funkcije organizacijske kulture. Oblikovanje organizacijske kulture. Klasifikacija i tipologija organizacijske kulture. Modeli organizacijske kulture. Vrste organizacijske kulture. Tipovi organizacijske kulture. Održavanje organizacijske kulture. Promjene organizacijske kulture. Organizacijska kultura u implementaciji poslovne strategije. Primjeri organizacijske kulture.
  • Menadžment i poslovna etika.
    Povijesni prikaz etičke misli. Poslovna etika. Neki načini pomoći provođenju etičkog ponašanja u poduzeću. Utjecaj procesa globalizacije i univerzalizacije na poštivanje etičkih normi u poduzećima. Različitosti etičkih normi u raznim društvima.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Seminari:
    Seminarska nastava nužno slijedi tematiku predavanja apliciranu na primjerima iz prakse gdje god je to moguće. U tijeku seminarske nastave studenti posjećuju poduzeće koje se odlikuje vrsnim menadžmentom u praksi.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti pojam, važnost i uloge menadžmenta u suvremenom poslovanju.
  • Razviti sposobnost prepoznavanja i razumijevanja menadžment procesa u praksi.
  • Identificirati tipove i sposobnosti menadžera.
  • Razlikovati funkcije menadžmenta iz različitih perspektiva i razina menadžmenta.
  • Razumjeti razlike između menadžera i vođe.
  • Analizirati i prepoznati organizacijsku kulturu u svakoj organizaciji.
  • Razumjeti problematiku poslovne etike i važnost primjene etičkih načela u poslovanju.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Žugaj, M. i Brčić, R. Menadžment, Varaždin, 'Varteks' d.d., P. J. Tiskara, 2003
Dopunska literatura
  • Sikavica, P., Bahtijarević-Šiber, F. i Pološki Vokić, N. Temelji menadžmenta, Zagreb, Školska knjiga, 2008.
  • Weihrich, H. i Koontz, H. Menadžment, 10. izd. Zagreb, MATE, 1998.
  • Bahtijarević-Šiber, F., Sikavica, P. i Pološki Vokić, N. Suvremeni menadžment: vještine, sustavi i izazovi, Zagreb, Školska knjiga, 2008
  • Certo, S. C. i Certo, S. T. Moderni menadžment, 10. izd. Zagreb, MATE, 2008.
  • Bennett, R., Management, Informator, Zagreb, 1994.
  • Weinrich H., Koontz H., Menedžment, Mate, Zagreb, 1994.
  • Žugaj, M., J. Šehanović, M. Cingula, Organizacija, FOI Varaždin, 2004.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda