Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj predmetaPrikazati studentima različita korisnička sučelja, njihove razlike i zakonitosti Osposobiti studenta da ispravnim dizajnom izrađuje uspješna korisnička sučelja za stolne, web i mobilne aplikacije Osposobiti studenta da evaluira korisničko sučelje
Uvod Što je programski proizvod? Kratka povijest progamskih jezika i alata. Što je ergonomija programskih proizvoda? Osnovni čimbenici dizajna programskog proizvoda. Značajke i karakter računalnih U/I jedinica.
Osnovni dijelovi programskog proizvoda Baza podataka. Maske za unos. Izvještaji. Izbornici. Statistički modul i skladište podataka. Korisničko sučelje. Dokumentacija.
Moderni programski alati i njihove mogućnosti Moderni programski jezici. Događajima pogonjeno programiranje. Integrirana programska sučelja i generatori aplikacija. Alati za izradu Web aplikacija. Izbor programskog alata i nužni zahtjevi na programski alat.
Izgradnja korisničkog sučelja Grafička korisnička sučelja. Web korisnička sučelja. Proces izgradnje korisničkog sučelja. Značajke dobrog dizajna korisničkog sučelja. Ergonomski izbor boja. Problemi u izboru boja. Izbor boja za grafičke i tekstualne prikaze. Boje u statističkim prikazima. Raspored elementa sučelja na zaslonu. Prednosti i nedostaci grafičkog sučelja. Prilagodba grafičkog sučelja masovnom unosu podataka. Funkcije miša kao ulazne jedinice.
Izgradnja izbornika i navigacije Vrste grafičkih izbornika. Struktura izbornika. Funkcije izbornika. Nazivlje u izborniku. Dizajn izbornika. Navigacija kroz izbornike.
Izgradnja maski za unos podataka Vrste prozora. Elementi prozora. Vrste prikaza prozora. Upravljanje prozorima. Operacije na prozorima. Web prozori. Kontrole u maskama za unos: operativne kontrole (gumbi), kontrole izbora (radio-gumbi, check- boxovi, palete, listboxovi, combo-boxovi), scroll vrpce, prezentacijske kontrole (tekstualna polja, grupe, indikatori progresa, zaglavlja kolona, oznake). Povezivanje maski za unos i prijenos podataka između njih.
Robusnost, modularnost, parametriziranost programskog proizvoda Dostupnost podataka u aplikaciji. Odstranjivanje konflikata u podacima. Odstranjivanje redundancije unosa podataka. Parametriziranost i prilagodba programskog proizvoda potrebama korisnika.
Funkcionalnost programskog proizvoda Osnovna funkcionalnost programskog proizvoda. Konzistentnost pohrane podataka. Konzistentnost izrade programskih funkcija i prikaza podataka. Mehanizmi implementacije.
Organizacija programskog tima Klasična hijerarhijska organizacija programskog tima. Prednosti i nedostaci klasične organizacije programskog tima. Agilno i ekstremno programiranje. Paralelni razvoj programskih proizvoda. Mayo-Smithova piramida.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Sudjelovati u definiranju potreba koje programsko sučelje mora zadovoljiti.
Definirati zahtjeve izgleda i funkcionalnosti programskog proizvoda.
Razviti sposobnost ocjene ergonomičnosti programskog proizvoda.
Evaluirati postojeće korisničko sučelje u skladu s postojećim metodologijama i s obzirom na tehnologiju
Ishodi učenja programa
Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
Galitz, W.O. The Essential Guide to User Interface Design. John Wiley and Sons, 2002.
Dopunska literatura
Mandel, T. The Elements of User Interface Design. John Wiley and Sons, 1997.
Spolsky, J. A User Interface Design For Programmers. Apress, 2001.
Tidwell, J. Designing Interfaces. O'Reilly, 2005.
Weiss, E.H. How to Write Usable Use Documentation. ORYX, 1991.
Microsoft User Interface Design Guidelines
Java Look and Feel Design Guidelines
IBM Web Design Guidelines
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 14.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.