Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Dizajn programskih proizvoda
Software Design
2020/2021
4 ECTSa
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP)
Studijski centar Križevci
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP) 3 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmetaPrikazati studentima različita korisnička sučelja, njihove razlike i zakonitosti Osposobiti studenta da ispravnim dizajnom izrađuje uspješna korisnička sučelja za stolne, web i mobilne aplikacije Osposobiti studenta da evaluira korisničko sučelje
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Mario Nositelj
Lovrenčić Alen Nositelj
Konecki Mladen Suradnik Vježbe u praktikumu 3 5 1
Kudelić Robert Suradnik Vježbe u praktikumu 3 5 0
Radošević Danijel Suradnik Predavanja 3 5 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod
    Što je programski proizvod? Kratka povijest progamskih jezika i alata. Što je ergonomija programskih proizvoda? Osnovni čimbenici dizajna programskog proizvoda. Značajke i karakter računalnih U/I jedinica.
  • Osnovni dijelovi programskog proizvoda
    Baza podataka. Maske za unos. Izvještaji. Izbornici. Statistički modul i skladište podataka. Korisničko sučelje. Dokumentacija.
  • Moderni programski alati i njihove mogućnosti
    Moderni programski jezici. Događajima pogonjeno programiranje. Integrirana programska sučelja i generatori aplikacija. Alati za izradu Web aplikacija. Izbor programskog alata i nužni zahtjevi na programski alat.
  • Izgradnja korisničkog sučelja
    Grafička korisnička sučelja. Web korisnička sučelja. Proces izgradnje korisničkog sučelja. Značajke dobrog dizajna korisničkog sučelja. Ergonomski izbor boja. Problemi u izboru boja. Izbor boja za grafičke i tekstualne prikaze. Boje u statističkim prikazima. Raspored elementa sučelja na zaslonu. Prednosti i nedostaci grafičkog sučelja. Prilagodba grafičkog sučelja masovnom unosu podataka. Funkcije miša kao ulazne jedinice.
  • Izgradnja izbornika i navigacije
    Vrste grafičkih izbornika. Struktura izbornika. Funkcije izbornika. Nazivlje u izborniku. Dizajn izbornika. Navigacija kroz izbornike.
  • Izgradnja maski za unos podataka
    Vrste prozora. Elementi prozora. Vrste prikaza prozora. Upravljanje prozorima. Operacije na prozorima. Web prozori. Kontrole u maskama za unos: operativne kontrole (gumbi), kontrole izbora (radio-gumbi, check- boxovi, palete, listboxovi, combo-boxovi), scroll vrpce, prezentacijske kontrole (tekstualna polja, grupe, indikatori progresa, zaglavlja kolona, oznake). Povezivanje maski za unos i prijenos podataka između njih.
  • Robusnost, modularnost, parametriziranost programskog proizvoda
    Dostupnost podataka u aplikaciji. Odstranjivanje konflikata u podacima. Odstranjivanje redundancije unosa podataka. Parametriziranost i prilagodba programskog proizvoda potrebama korisnika.
  • Funkcionalnost programskog proizvoda
    Osnovna funkcionalnost programskog proizvoda. Konzistentnost pohrane podataka. Konzistentnost izrade programskih funkcija i prikaza podataka. Mehanizmi implementacije.
  • Evaluacija korisničkog sučelja
    Strategija sadržaja, očekivanja, ljudski faktori, performanse, ergonomija, pristupačnost, korisnost. UX metodologija
  • Organizacija programskog tima
    Klasična hijerarhijska organizacija programskog tima. Prednosti i nedostaci klasične organizacije programskog tima. Agilno i ekstremno programiranje. Paralelni razvoj programskih proizvoda. Mayo-Smithova piramida.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Sudjelovati u definiranju potreba koje programsko sučelje mora zadovoljiti.
  • Definirati zahtjeve izgleda i funkcionalnosti programskog proizvoda.
  • Razviti sposobnost ocjene ergonomičnosti programskog proizvoda.
  • Evaluirati postojeće korisničko sučelje u skladu s postojećim metodologijama i s obzirom na tehnologiju
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Galitz, W.O. The Essential Guide to User Interface Design. John Wiley and Sons, 2002.
Dopunska literatura
  • Mandel, T. The Elements of User Interface Design. John Wiley and Sons, 1997.
  • Spolsky, J. A User Interface Design For Programmers. Apress, 2001.
  • Tidwell, J. Designing Interfaces. O'Reilly, 2005.
  • Weiss, E.H. How to Write Usable Use Documentation. ORYX, 1991.
  • Microsoft User Interface Design Guidelines
  • Java Look and Feel Design Guidelines
  • IBM Web Design Guidelines
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 15.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda