Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj predmetaCilj kolegija je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja marketinga. U kolegiju će se posebno obratiti pozornost na marketing informacijskih sustava i njihovo projektiranje. Studente će se kroz nastavu nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija.
Pojam i definicija marketinga Pojmovno određenje marketinga. Tržište i kategorije tržišta. Ponuda vrijednosti. Potražnja vrijednosti. Ishodišta marketinga u ekonomskoj teoriji. Upravljanje marketingom. Mogućnosti nastupa poduzeća i organizacija i institucija na tržištu. Koncepcije marketinga. Proizvodna koncepcija. Koncepcija proizvoda. Prodajna koncepcija. Marketinška koncepcija.
RAZVOJ MARKETINGA I UPRAVLJANJE MARKETINGOM Tržišna orijentacija poduzeća. Koncepcije marketinga. Marketing odnosa. Integrirani marketing. Interni marketing.
OKRUŽENJE MARKETINGA Eksterno okruženje. Makrookruženje marketinga (demografija, ekonomske snage, političke i zakonodavne snage, tehnološke snage, kulturne i društvene snage, prirodne snage). Mikrookruženje marketinga (kupci, dobavljači, posrednici, konkurencija). Interno okruženje. Praćenje i analiza okruženja. Odgovori na promjene u okruženju.
INTERNETSKI MARKETING Pojmovno određenje i povijesni razvoj interneta i internetskog marketinga, okruženje internetskog marketinga, istraživanje tržišta putem interneta, strategija internetskog marketinga, eproizvod, e-cijena, e-distribucija, e-promocija (oglašavanje, unapređenje prodaje, odnosi s javnošću, direktni marketing, SEM – SEO, PPC, virtualne zajednice i društvene mreže), oblici internetskog marketinga (viralni marketing, affiliate marketing, permission marketing, content marketing).
IZRAVNI MARKETING Pojmovno određenje. Korelacija marketinga i izravnog marketinga. Ciljevi i funkcije izravnog marketinga. Strategije izravnog marketinga. Prepoznavanje vlastitih kupaca (pojam baze podataka). Kanali i mediji izravnog marketinga.
STRATEŠKO PLANIRANJE Formulacija i razvoj strategije. Proces strateškog marketinškog planiranja. Strateško upravljanje. Proces strateškog planiranja (model 5 snaga, životni ciklus proizvoda, BCG matrica, Porterove generičke strategije, Ansoffova matrica rasta).
ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA Proces istraživanja tržišta. Vrste istraživanja. Vrste i izvori podataka. Metode i načini ispitivanja. Uzorci i uzorkovanje. Analiza podataka i interpretacija rezultata. Izrada izvještaja. Marketinški informacijski sustavi. Evolucija informacijskih sustava. Transakcijski informacijski sustavi. Marketinški izvještajni sustavi. Marketinški sustavi podrške odlučivanju. Ekspertni sustavi.
SEGMENTACIJA I POZICIONIRANJE Proces segmentacije. Pristupi segmentacije tržišta. Zemljopisna segmentacija. Demografska segmentacija. Geodemografska segmentacija Psihografska segmentacija. Segmentacija na osnovi ponašanja. Segmentacija poslovnog tržišta. Strategije pozicioniranja. Odabir konkurentskih prednosti
MARKETING ELEMENT – PROIZVOD Tržišna svojstva proizvoda. Razvoj novog proizvoda. Marketinški program za lansiranje novog proizvoda na tržište. Praćenje tržišnog razvoja proizvoda. Komercijalizacija proizvoda. Proces prihvaćanja i difuzije proizvoda. Životni ciklus proizvoda. Marka proizvoda. Odluke o markama. Proširenje imena marke. Pozicioniranje proizvoda.
Marketing element - Prodaja i distribucija( Prodaja. Strategijska prodaja. Kontrola prodajnog poslovanja. Kontrola godišnjeg plana. Kontrola profitabilnosti i uspješnosti. Strateška kontrola. Psihologija prodaje. Psihologija u procesima istraživanja tržišta prodaje. Distribucijski kanali. Vrste distribucijskih kanala. Vrste i oblici trgovine. Trgovina na malo i na veliko.
Marketing element - Cijena Determinante u procesu određivanja cijena. Determinante unutar i izvan poduzeća. Pristupi određivanju cijena. Opća ekonomska teorija. Marketinška teorija. Financijska teorija. Strateški ciljevi određivanja cijena. Politike određivanja cijena. Određivanje cijena za nove proizvode. Psihološko određivanje cijena. Promotivno određivanje cijena. Metode određivanja cijena. Troškovno orijentirane metode. Tržišno orijentirane metode. Iniciranje i reagiranje na promjene cijena.
Marketing element – Promocija Marketinška komunikacija. Ciljevi komunikacije. Komunikacijski proces. Komunikacija u funkciji promocije. Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom. Promotivni miks. Oglašavanje. Funkcije oglašavanja. Vrste oglašavanja. Proces oglašavanja. Publicitet i odnosi s javnošću. Unapređenje prodaje. Osobna prodaja.
MARKETING ELEMENT – USLUGE Obilježja usluga (neopipljivost, nerazdvojivost, heterogenost, prolaznost, nemogućnost prenošenja vlasništva). Kvalitete i dimenzije usluga. Oblici usluga. Elementi u marketinškom spletu usluga.
Institucijski marketing Sudionici i motivi razmjene na poslovnim tržištima. Značajke upravljanja marketingom na poslovnim tržištima. Osebujnost istraživanja poslovnih tržišta. Mogućnosti i ograničenja marketinškog miksa na poslovnim tržištima. Primjena marketinga u ostvarenju misija neprofitnih institucija. Tržišta vladinih nabava i marketing. Glavni utjecaji i razina odlučivanja vlade kao kupca. Lobiranje
Međunarodni marketing Domaći i međunarodni marketing. Globalna strategija naspram lokalne. Okruženje međunarodnog marketinga. Sustav međunarodne trgovine. Faktori koji potiču međunarodnu trgovinu. Konkurentnost na svjetskom tržištu. Ekonomsko okruženje. Odluke o nastupu u inozemstvu. Istraživanje prilika i stranih tržišta. Međunarodna poduzeća. Strategija ulaska na strana tržišta. Unutarnje varijable. Odluke o marketinškom programu.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
prepoznati važnost marketinga unutar poduzeća
povezati osnovne marketinške pojmove s praksom
primijeniti osnovne marketinške alate u svrhu poboljšanja poslovanja poduzeća
usporediti tržišta krajnje potrošnje s tržištem poslovne potrošnje
izraditi marketinški plan poduzeća sa svim mu pripadajućim elementima
Ishodi učenja programa
Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.