Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovno komuniciranje
Business Communication
2015/2016
3 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za organizaciju
OU
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) 1 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 3 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 3 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 5 izborni
Cilj kolegija
Usvajanje općih znanja potrebnih za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija. Stjecanje potrebnih znanja i vještina iz važnih primijenjenih područja poslovnog komuniciranja, kao što su izvođenje prezentacija, komunikacija u prodaji, pregovaranje, vođenje sastanaka, intervjuiranje, elektronički posredovana komunikacija itd. Stjecanje veće razine kompetencije za različite vrste komunikacijskih aktivnosti u akademskom i poslovnom okruženju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja
Seminar
13
0
2
2
2
4
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj Seminar
Predavanja
8
2
2
2
5
2
Devčić Antonela Suradnik
Pihir Igor Suradnik Seminar 7 2 2
Plantak Vukovac Dijana Suradnik Seminar 7 2 3
Kušer Martina Demonstrator
Sadržaj predavanja
  • Razine analize u poslovnoj komunikaciji i modeli komunikacijskog procesa
    Područja poslovne komunikacije i činitelji kompetencije u poslovnoj komunikaciji. Razine komunikacijskih pojava (intrapersonalna, interpersonalna, intragrupna, intergrupna i masovna komunikacija). Modeli komunikacijskog procesa.
  • Verbalna i neverbalna komunikacija.
    Činitelji prikladnosti poslovne verbalne komunikacije. Retorika u verbalnoj komunikaciji. Vrste i funkcija neverbalnih poruka. Neverbalne poruke u poslovnom komuniciranju. Vještine samopraćenja i upravljanja dojmovima.
  • Interpersonalna komunikacijska kompetencija
    Dimenzije interpersonalne komunikacijske kompetencije. Primjena modela interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnoj komunikaciji. Vještine vezane uz dimenziju komunikacijske djelotvornosti: iniciranje interakcije, asertivnost, upravljanje interakcijom, prilagodljivost. Vještine vezane uz dimenziju usmjerenosti na druge: empatija, podržavanje, samootkrivanje, surađivanje.
  • Poslovne komunikacije vještine
    Važnost i načini uvježbavanja vještina poslovne komunikacije. Samoprezentacija. Aktivno slušanje. Uvjeravanje. Davanje povratnih informacija. Upravljanje konfliktima.
  • Elementi djelotvornog prezentacijskog komuniciranja
    Definicija i opći ciljevi prezentacije. Moguće situacije za primjenu prezentacije. Zadaci prezentatora u pojedinim fazama prezentacije: otvaranje prezentacije, središnji dio ili izlaganje teme, zaključivanje prezentacije. Prikladne strukture poslovne prezentacije za različite namjene. Vrste prezentacija s obzirom na trajanje i detaljnost pripreme.
  • Priprema i izvođenje prezentacije
    Organizacija pripreme. Istraživanje osobina auditorija. Načela pripreme sadržaja i načini rasporeda sadržaja prezentacije. Vizualizacija sadržaja. Vrste i načini korištenja prezentacijskih sredstava. Stvaranje dojma o kredibilitetu prezentatora. Privlačenje pozornosti publike. Dodatne tehnike za unapređenje učinaka prezentacije.
  • Komunikacija u prodaji
    Osobine prodavača koje utječu na uspješnost u prodaji. Priprema prodajne komunikacije. Faze prodajne komunikacije. Pristupi kupcu. Utvrđivanje potreba kupca/klijenta. Informiranje i prezentiranje proizvoda/usluge. Tehnike odgovaranja na pitanja i prigovore. Zaključivanje prodajne komunikacije. Postkupovne aktivnosti.
  • Pregovaranje
    Definicija pregovaranja i pregovaračke situacije. Osobine uspješnih pregovarača. Priprema pregovora. Pregovaračke strategije. Taktike i tehnike za početne, središnje i završne faze pregovora. Neetične tehnike/taktike u pregovorima.
  • Poslovni sastanci
    Vrste sastanaka. Priprema sastanka. Oblikovanje dnevnog reda sastanka. Poželjno i nepoželjno ponašanje sudionika sastanka. Djelotvorno vođenje sastanaka. Sastanci radnih grupa, timova i odbora. Sastanci za informiranje, rješavanje problema i odlučivanje. Sastanci s klijentima i poslovnim partnerima.
  • Intervjuiranje
    Vrste intervjua. Priprema intervjua. Vrste i raspored pitanja kod intervjua. Faze intervjua: otvaranje, provođenje, zaključivanje. Intervju za zapošljavanje. Intervju za procjenu učinka zaposlenika. Intervjui za prikupljanje podataka prilikom projektiranja informacijskih i inteligentnih sustava.
  • Pisana poslovna komunikacija
    Organiziranje teme. Strukturiranje poruke. Obrasci u pisanoj poslovnoj komunikaciji. Činitelji jasnoće i preglednosti pisane poruke. Oblikovanje rečenica i odlomaka u tekstu. Vizualno oblikovanje teksta. Argumentiranje i uvjeravanje u pisanoj komunikaciji. Jezik, stil i ton u pisanim poslovnim porukama. Oblikovanje pisanih poruka za različite namjene.
  • Elektronički posredovana poslovna komunikacija
    Elektronički uređaji za komunikaciju. Sinkrona komunikacija: telefon, telefaks, istovremene poruke (IRC, ICQ), audio i videokonferencije, emitiranje na Webu. Asinkrona komunikacija: elektronička pošta, distribucijske liste, diskusijske skupine, forumi na Webu, osobne web stranice. Sastanci posredstvom Interneta i sustavi za suradnju.
Sadržaj seminara/vježbi
  • 1 Uvod u poslovnu komunikaciju
    Primjeri aktivnosti poslovne komunikacije iz prakse; analiza i važnost elemenata modela komunikacijskog procesa u poslovnom okruženju, komponenta motivacije za poslovno komuniciranje – načini efikasnog motiviranja sudionika komunikacijskog procesa.
  • 2 Verbalna i neverbalna komunikacija
    Osobine i razlike verbalne i neverbalne komunikacije; primjena verbalne i neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju; retoričke figure – vrste i način uporabe.
  • 3 Interpersonalna komunikacijska kompetencija
    Primjeri vještina i dimenzija interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnom okruženju; prepoznavanje vještina u osnovi komunikacijske kompetencije i osvještavanje njihove važnosti na osnovu analize slučaja i uz primjenu tehnike igranja uloga.
  • 4 Poslovne komunikacijske vještine
    Upravljanje sukobima i vještine aktivnog slušanja - vježbe na konkretnim primjerima iz literature i iz prakse, rad u malim grupama i u parovima, studentske prezentacije analiza slučajeva.
  • 5 Prezentacijska komunikacija
    Analiza strukture prezentacije i njena primjena na konkretnom zadatku; povezanost sadržaja i ciljeva prezentacije; primjena tehnika privlačenja pozornosti publike na primjerima uz aktivnost studenata u malim grupama; analiza elemenata kvalitetne/nekvalitetne prezentacije; važnost interakcije s publikom; prezentacije tima studenata na osnovu sadržaja iz literature uz praktične vježbe.
  • 6 Priprema i izvođenje prezentacije
    Važnost osobne pripreme priprema; rad na suzbijanju treme; tehnike relaksacije (tehnike disanja, tehnike vođene fantazije…); prezentacije tima studenata na osnovu sadržaja iz literature uz praktične vježbe.
  • 7 Prodajna komunikacija
    Planiranje prodaje – tehnika umnih mapa; vježbanje efikasnih načina pristupanja kupcu; karakteristike osobna prodaje; odgovori na pitanja kako reagirati na prigovore kupaca i zaključiti prodaju; prodajne prezentacije tima studenata.
  • 8 Pregovaranje
    Analiza procesa pregovora i čimbenika koji mogu oslabiti / ojačati pregovore; procjena odgovarajućih strategija pregovaranja u konkretnim poslovnim situacijama i okruženjima; prezentacije tima studenata na osnovu sadržaja iz literature uz praktične vježbe.
  • 9 Poslovni sastanci
    Sudionici poslovnih sastanaka – analiza efikasnih i neefikasnih načina sudjelovanja na poslovnih sastancima, pronalaženje tehnika komuniciranja u skladu s postojećom poslovnom situacijom, uloga voditelja poslovnog sastanka i važnost komunikacijskih vještina voditelja /sudionika sastanka; prezentacije tima studenata na osnovu sadržaja iz literature uz praktične vježbe.
  • 10 Poslovni intervju
    Intervju za zapošljavanje u postupku profesionalne selekcije – zadaci intervjuista i intervjuirane osobe; strukturirani vodič za vođenje intervjua za zapošljavanje (stručne i komunikacijske kompetencije, osobine ličnosti, procjena intelektualnih sposobnost, motivacija…); prezentacije tima studenata na osnovu sadržaja iz literature uz praktične vježbe.
  • 11 Pisana komunikacija
    Namjena pisane poslovne komunikacije, razumijevanje procesa pisanja, oslovljavanje, kultura poslovnog komuniciranja, specifičnosti poslovne komunikacije s obzirom na vrstu pisama (molbe, žalbe, zahtjevi, osobine međunarodne korespondencije…); prezentacije tima studenata na osnovu sadržaja iz literature uz praktične vježbe.
  • 12 Komunikacija posredovana računalom
    Vrste, etički kodeks, prednosti i nedostaci, oblici poslovnih aktivnosti uz primjenu računalom posredovane komunikacije (primjer poslovnih sastanaka); prezentacije tima studenata.
  • 13 Prezentacije studenata
    Prezentacije studenata (teoretska izlaganja i vježbe) na osnovu literature i slučajeva iz prakse unutar organizacije – oblici rada: diskusije, rad u malim grupama…;
  • 14 Prezentacije studenata
    Prezentacije studenata (teoretska izlaganja i vježbe) na osnovu literature i slučajeva iz prakse između poslovne organizacije i vanjskog okruženja– oblici rada: parlaonice, rad u malim grupama…
  • 15 Prezentacije studenata
    Prezentacije studenata (teoretska izlaganja i vježbe) na osnovu literature i slučajeva iz prakse u međunarodnoj komunikaciji– oblici rada: debate, diskusije, rad u malim grupama…; završna evaluacija, primjedbe i prijedlozi.
Ishodi učenja kolegija
  • razumijeti osnovne pojmove vezane uz interpersonalnu komunikaciju, komunikacijsku kompetenciju i komunikacijske vještine, kao i različite situacije i oblike poslovnog komuniciranja poput izvođenja prezentacija, prodaje, pregovaranja, vođenja sastanaka, intervjua
  • identificirati činitelje koji utječu na uspješnost u prezentaciji i prodaji informatičkih proizvoda i usluga, kao i kod vođenja poslovnih sastanaka i pregovora
  • kritički razmotriti i procijeniti komunikacijske aktivnosti drugih osoba u različitim poslovnim situacijama
  • primijeniti znanja i vještine iz prezentiranja u akademskim I poslovnim situacijama
  • prikladnije verbalno i neverbalno komunicirati sa suradnicima i članovima tima, poslovnim partnerima, klijentima i kupcima te uspješnije razvijati suradničke odnose s njima
  • djelotvornije se ponašati kao kandidat prilikom intervjua za zapošljavanje
  • uspješnije koristiti pisanu i računalom posredovanu komunikaciju za oblikovanje i razmjenu poruka
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Fox, R. Poslovna komunikacija. 2. dop. izd., Hrvatska sveučilišna naklada-Pučko Otvoreno Učilište, Zagreb, 2006.
  • Rouse, M.J.; Rouse, S. Poslovne komunikacije: kulturološki i strateški pristup. Masmedia, Zagreb, 2005.
Dopunska literatura
  • O'Hair, D.; Friedrich, G.W.; Dixon, L.D. Strategic Communication in Business and the Professions. 7th ed. Allyn and Bacon, Boston, 2011.
  • DiSanza, J.R.; Legge, N.J. Business and Professional Communication: Plans, Processes, and Performance. 4th ed. Allyn and Bacon, Boston, 2009.
Slični kolegiji
  • Business Communication, BA (Hons) International Business, The Regents Business School London, http://www.rbslondon.ac.uk
  • Business Communication, University of California, Berkeley, Haas School of Business, http://www.haas.berkeley.edu
  • Advanced Managerial Communication, MIT Sloan Undergraduate Program in Management Science, http://mitsloan.mit.edu/undergrad
  • Managing Communication in Business, University of South Australia, http://www.unisanet.unisa.edu.au/courses/
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda