Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Ured i uredsko poslovanje
Office and Office Administration
2019/2020
4 ECTSa
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP)
Studijski centar Varaždin
Katedra za informatičke tehnologije i računarstvo
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP) 2 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predme1. Upoznati studente s različitim načinima funkcioniranja ureda, aktivnostima uredskog poslovanja i postupaka digitalizacije uredskih dokumenata 2. Osposobiti studente za primjenu načela uredskog poslovanja te uredbi (pravnih regulativa) vezanih uz uredsko poslovanje u organizacijama iz različitih djelatnosti 3. Osposobiti studente za izrade poslovno pismo, digitaliziraju ga, primjene odgovarajuće alate kako bi ga mijenjali i na odgovarajući način arhivirali 4. Osposobiti studente da urede radni prostor u skladu s ergonomskim zahtjevima 5. Osposobiti studente da diskutiraju o implikacijama vezanim uz primjenu različitih tehnoloških dostignuća u cilju unapređenja uredskih aktivnosti sa zakonodavcem, poslodavcem i inžinjerima koji sudjeluju u razvoju različitih usluga/proizvoda podržanim upotrebom ITta
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Mekovec Renata Nositelj Vježbe u praktikumu
Predavanja
13
4
2
2
4
1
Sabati Zvonimir Nositelj Predavanja 11 2 1
Peras Dijana Suradnik Vježbe u praktikumu 2 2 4
Kirinić Valentina Izvođač
Sadržaj predavanja
  • Uvodno predavanje
    Upoznavanje studenata s načinom izvođenja nastave, sadržajem predavanja, načinom praćenja rada studenata tijekom cijelog semestra te načinom polaganja ispita.
  • Definicija ureda i uredskog poslovanja
    Definicija pojma ured i uredsko poslovanje. Ciljevi uredskog poslovanja. Važnost ureda i uredskog poslovanja u poduzeću. Proces automatizacije uredskog poslovanja. Razvoj ureda kroz povijest. Analiza postojećeg stanja – kompetencije ljudi, računalna oprema, organizacija rada.
  • Funkcije, načela, značaj i preduvjeti uredskog poslovanja
    Uredske aktivnosti i vrste poslova, domena uredskog poslovanja. Načela uredskog poslovanja. Funkcije uredskog poslovanja. Uredski poslovi – ljudi, znanja, organizacijski i tehnološki okvir. Preduvjeti automatizacije uredskog poslovanja. Vrednovanje ureda.
  • Norme i standardi u ergonomiji i ergonomija radne okoline
    Definicija ergonomije. Domena ergonomije. Vrste ergonomije. Povijest razvoja ergonomije. International Ergonomic Association (IEA). Standardi vezani uz ergonomiju. ISO, MPR, SWEDAC, TCO, IEC, CEN, CIE, VESA. Hrvatska i norme u ergonomiji. Ergonomija radne okoline. Osnovni principi ergonomije u uredu. Ergonomski uređen ured. Ergonomija računalne i programske opreme. Bolesti koje uzrokuje rad u uredu, RSI, CTS, CTD.
  • Modeli, tipovi i vrste ureda
    Definicija modela. Različiti modeli ureda. Tipovi ureda. Rutinski i nerutinski ured. Perspektive ureda: analitička i interpretativna perspektiva. Vrste ureda.
  • Komuniciranje u digitalnom, virtualnom i mobilnom uredu
    Dokumenti u uredu. Vrste dokumenata. Kreiranje uredskih dokumenata. Obrada uredskih dokumenata. Distribucija uredskih dokumenata. Računalom podržano uredsko komuniciranje i poslovanje. Karakteristike digitalnog ureda. Virtualna organizacija, virtualni ured, virtualni timovi. Mobilno poslovanje i mobilni ured.
  • Arhiviranje i zaštita uredskih dokumenata
    Arhivski sustav, elementi arhivskog sustava, ciljevi arhiviranja uredskih dokumenata. Vrste arhiviranja, njihove prednosti i nedostaci. Zakonska regulativa arhiviranja uredskih dokumenata. Preventivne mjere zaštite ISa. Fizička zaštita IS-a. Elektronička zaštita IS-a. Razine sigurnosti i zaštite IS-a.
  • Postupci informatizacije različitih sustava uredskog poslovanja
    Informacijski sustavi u uredskom poslovanju. Vrste uredskog IS-a. Elementi uredskog IS-a. Način funkcioniranja i obilježja uredskog IS-a. Epohe razvoja uredskog IS-a. Uredsko poslovanje u upravnim tijelima. Primjena uredskog IS-a u različitim djelatnostima. Integracija uredskog poslovanja. Zakonska regulativa u području uredskog poslovanja.
  • Telekomunikacijski sustav i telematički servisi
    Definicija pojma telematike, telematičkog sustava i telematičkih servisa. Informacijska i telekomunikacijska revolucija. Razvoj telefonskog prijenosa. Podjela telekomunikacijskih sustava: smjer kretanja signala, sudionici u komunikaciji, vrste informacije, oblik komuniciranja. Vrste telematičkih servisa. Multimedija u uredu, buduće multimedijske usluge i aplikacije.
  • Primjena Interneta, fiksne i radio mobilne telefonije u uredu
    Ured bez papira. Internet u uredu. Fiksna telefonija u uredu. Mobilna telefonija u uredu. Pregled radiomobilnih sustava. Ured budućnosti.
Sadržaj seminara/vježbi
  • PowerPoint
    Načini promjene korištenih boja na prezentaciji, format Placeholder. Podešavanje opcije Master: Slide Master, Handout Master, Notes Master. Dvije osnovne vrste slideova u Masteru, dijelovi naslovnog slidea u masteru i njihovo uređivanje, dijelovi drugog slidea u Masteru i njihovo uređivanje. Umetanje akcijskih tipaka na slideove i definiranje njihovih postavki. Umetanje slideova iz postojećih prezentacija. Stvarenje i umetanje slideova na temelju wordovog dokumenta.Dodavanje i uređivanje različitih vrsta animacija. Animacija teksta, animacija slike, animacija dijagrama, animacija filma. Automatizacija izvođenja prezentacije. Dodjeljivanje vremena trajanja slidea: manualno i automatski. Opcija Set up show: način izvođenja prezentacije, poštivanje animacija i dodijeljenog zvuka, odabir slideova za prezentiranje, način izvođenja prezentacije. Mogućnost korištenja multiplog monitora. Preporuke za izradu efikasne prezentacije – tehnički aspekt i aspekt prezentatora.
  • Access-tablice
    Teorijski uvod u pojam baze podataka i sustav za upravljanje bazom podataka-Access. Otvaranje nove baze u Accessu. Stvaranje tablice u Accessu pomoću Wizarda i opcije entering data (usporedba s Excelom). Dodavanje novih zapisa u tablicu, kretanje po tablici. Stvaranje tablice pomoću konstrukcijskog pregleda. Karakteristike različitih vrsta podataka: Memo, Text, Number, AutoNumber, Date/Time, Yes/No, OLE Object, Hyperlink, Lookup Wizard. Definiranje različitih postavki polja tablica. Definiranje formata unosa određene vrijednosti u definirano polje, određivanje načina ispisa unesene vrijednosti, definiranje ispisa naziva polja/stupca, Postavljanje pretpostavljane vrijednosti ćelije u određenom polju, definiranje pravila koje se moraju poštivati prilikom unosa podataka u određeno polje, postavljanje poruke o pogrešci. (Ne)Dozvoljavanje unošenja zero vrijednosti, indeksiranje polja. Vrste pregleda tablica. Sortiranje podataka, korištenje filtra.
  • Access-upiti
    Svrha izrade upita: sortiranje podataka, selekcija podataka, kombiniranje podataka i generiranje novih podataka na temelju postojećih. Načini izrade upita. Stvaranje novog upita u konstrukcijskom pregledu. Odabir izvoda, definiranje ključeva izvora, povezivanje izvora, opcija Join Properties. Jednostavni i složeni upiti. Sortiranje podataka pomoću polja Sort, selekcija podataka pomoću polja Criteria i Or. Definiranje uvjeta u polju Criteria za različite tipove podataka. Stvaranje Parametarskog upita, definiranje ograničenja za parametre i upisivanje parametara. Spajanje dva i više polja u upitu. Opcija Totals i njegove funkcije za zbrajanje, prebrojavanje, minimalnu i maksimalnu vrijednost, standardnu devijaciju i varijancu, grupiranje podataka, posljednja i prva unesena vrijednost. Stvaranje i korištenje Crosstab upita.
  • Access-maske
    Stvaranje maske pomoću konstrukcijskog pregleda. Korištenje dodatnih prozora u maski: Properties, Field List, Toolbox. Dodjeljivanje izvora maski. Stvaranje novih objekata na maski. Prenošenje objekata iz izvora na površinu maske. Definiranje različitih postavki objekata maske. Umetanje, brisanje i promjena podataka u tablici pomoću maske u Form viewu. Pretvaranje jedne vrste objekta u drugu. Definiranje i postavke objekta: Text box, List box i Combo box. Povezivanje na polje tablice ili upita koje nije izvor maske. Stvaranje podmaske. Umetanje podmaske u glavnu masku. Povezivanje podmaske s glavnom maskom. Korištenje single i continuos maske.
  • Access-izvještaji
    Stvaranje izvještaja u konstrukcijskom pregledu. Vrste Headera i Footera koji se koriste u izvještaju. Definiranje izvora izvještaja. Sortiranje i grupiranje podataka u izvještaju. Ispisivanje rednog broja, broja stranica i vrijednosti rezultata nekih operacija (sumiranja, vrijednosti polja, prebrojavanja) pomoću Expression Buildera.
  • Access-makro naredbe
    Stvaranje makro naredbe: događaj, akcija, argumenti akcije, uvjeti. Korištenje, značenje, parametri i objašnjenja najčešće korištenih akcija u makro naredbama. Autoexec makronaredba.
  • Infopath
    Uvod u Infopath. Stvaranje obrazaca: novi obrazac, prema predlošku i editiranje postojećeg obrasca. Izgled, kontrola, izvor, pregledi i publiciranje obrazaca. Popunjavanje obrazaca i njihova diseminacija. Povezivanje Infopatha s ostalim alatima MS Office sustava.
  • Besplatni online uredski alati i paketi
    Besplatni online uredski alati i paketi Besplatni desktop uredski alati i paketi
  • Besplatni desktop uredski alati i paketi
    Besplatni desktop uredski alati i paketi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti načine funkcioniranja ureda, aktivnosti uredskog poslovanja i postupaka informatizacije različitih sustava u uredskom poslovanju kao i primjene novih tehnoloških dostignuća u uredu.
  • Primijeniti usvojeno znanje na praktične problemske zadatke.
  • Analizirati postojeće postojeće alate za potporu uredskim aktivnostima te ih primijeniti u odgovorajućim situacijama.
  • Razviti generičke vještine rada u timu, organizacijske i prezentacijske vještine.
  • Vrednovati izvedene aktivnosti tijekom realizacije kolegija
  • Izraditi automatiziranu i efikasnu prezentaciju.
  • Organizirati, promjeniti i koristiti u bazu podataka.
  • Izraditi, editirati i manipulirati elektroničkim dokumenatima u svrhu uredske komunikacije i efikasno prikupljanje informacija.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Burton, S.; Shelton, N. Procedures for the Automated Office. 6th Edition, Pearson, Prentice Hall, 2005.
  • V. Srića, A. Kliment, B. Knežević, Uredsko poslovanje – strategija i koncepti automatizacije ureda, SinergijA, nakladništvo d.o.o., Zagreb, 2003.
  • Quible, Z.K., Menadžment uredskog poslovanja, Mate, 2010.
  • Cooperman, S.H., Professional office procedures, 5th ed, Prentice Hall, 2009.
Dopunska literatura
  • M. E. Oliverio, W. R. Pasewark, B. R. White: The Office: Procedures and Technology, South-Western Educational Pub, 2006.
  • A. J. Sellen, R. H. R. Harper: The Myth of the Paperless Office, The MIT Press, 2003
  • Kasabašić, Š., Uredsko poslovanje u primjeni : i postupanje s podnescima stranaka u upravnom postupku, 4. dopunjeno i izmijenjeno izd., Novi informator, 2011.
  • Srića, V., Kliment, A., Knežević, B., Uredsko poslovanje – strategija i koncepti automatizacije ureda, Sinergija, nakladništvo d.o.o., Zagreb, 2003.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 26.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda