Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Istraživačke metode za poslovnu inteligenciju
Istraživačke metode za poslovnu inteligenciju
2024/2025
7 ECTSa
Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ)
Nema podatka
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ) 1 izborni
Cilj kolegija
Cilj kolegija je omogućiti studentima teorijske i praktične temelje poslovne inteligencije te ih upoznati s teorijskim i praktičnim modelima znanstvenog istraživanja u sustavima poslovne inteligencije. Drugi cilj kolegija je naučiti studente primjenjivati proces otkrivanja znanja u podacima kao novu i efikasnu metodu u znanstvenom istraživanju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kliček Božidar Nositelj
Oreški Dijana Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Metode istraživanja. Od općeg pristupa prema pristupu poslovne inteligencije.
    Metode istraživanja. Od općeg pristupa prema pristupu poslovne inteligencije. Primjeri sustava za preporuku: suradnički i sustavi temeljeni na sadržaju, hibridne metode i odlučivanje.
  • Proces otkrivanja znanja u bazama podataka (CRISP- DM model).
    Organizacija i njezino okruženje: od teorijskih modela do realnih sustava. Klasifikacija sustava, celularni automati, realni sustavi. Organizacijski sustavi za obradu informacija, donošenje odluke, upravljanje znanjem, organizacijsko učenje. Otkrivanje znanja u bazama podataka. CRISP- DM model: razumijevanje poslovne domene, razumijevanje podataka, priprema podataka, modeliranje, evaluacija, diseminacija.
  • Metode razvoja poslovnih inteligentnih sustava
    ) Razlika između ad hoc projekata analize podataka i planiranih projekata poslovne inteligencije. Gospodarstva i društva znanja; poslovna inteligencije. Modeli korisnosti. Prilagodljiv razvoj infrastrukture za poslovnu inteligenciju. Modeli razvoja i upravljanja poslovnih inteligentnih sustava.
  • Otkrivanje znanja u bazama podataka: tehnike i metode.
    Prikupljanje podataka, otkrivanje znanja u bazama podataka i inženjerstvo znanja. Teorija učenja. Osnove strojnog učenja. Strukture podataka. Prikaz znanja. Mjere kvalitete atributa. Priprema podataka, smanjenje dimenzionalnosti. Učenje od stabla odlučivanja, pravila, asocijativna pravila i regresijska stabla, vjerojatnosne mreže. Neuronske mreže: Perceptron, radijalni temeljna funkcija, Hopfield i Bayesovske neuronske mreže. Klaster analiza.
  • Primjena u različitim klasama poslovnih problema.
    Profiliranje, predviđanje, rano upozorenje o zahtjevima klijenta. Cross-selling index. Poslovne marketinške simulacije. Trendovi predviđanja i gubitaka. Segmentacija tržišta. Procjena rizika. Dijagnostika. Rano otkrivanje promjena na tržištu. Što - ako analiza.
  • Analiza slučaja
    Analiza slučaja. Nekoliko aplikacija u relevantnim istraživanjima.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Kolegij se izvodi kroz predavanja i laboratorijske prikaze metoda poslovne inteligencije.
    Kolegij se izvodi kroz predavanja i laboratorijske prikaze metoda poslovne inteligencije.
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Schreiber, G. et al.: Knowledge Engineering and Management, The MIT Press, Cambridge, MA, 2001.
  • Gupta, J.N.D., Sharma, Sushil K. Intelligent Enterprises of the 21st Century. Idea Group Publishing, 2003.
  • Fairchild, A.M. Technological Aspects of Virtual Organizations: Enabling the Intelligent Enterprise. Springer, 2004.
  • Thannhuber, M. J. The Intelligent Enterprise: Theoretical Concepts and Practical Implications. Physica-Verlag Heidelberg, 2004.
  • Klepac, Goran; Panian,Željko: Poslovna inteligencija, Masmedia, Zagreb, 2003, ISBN: 953-157-447-2
Dopunska literatura
Slični kolegiji
  • Simon Fraser University. MBA Marketing. Data Mining and Models for Marketers.
  • University of Toronto, Faculty of Information Studies, Management of Information Organizations
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda