Inteligentni sustavi u poslovnom modeliranju 2018/2019
7ECTSa
Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Umjetna inteligencija sadrži metode i tehnike koje nude niz prednosti u modeliranje sustava, organizacija i poslovnih procesa. To zahvaljuju svojoj sposobnosti učenja iz podataka, nelinearnosti, neizrazitosti i dinamičnosti. Ovaj kolegij nastoji navedene prednosti koristiti kao istraživačku metodu za društvene znanosti, ali i kao tehniku namijenjenu potporu poslovanju (poslovna inteligencija, marketinške analize, potpora odlučivanju). Kao uvod daje se prikaz razvoja i revizije teorija, te metoda znanstvenih istraživanja, radi razumijevanja procesa po čijim će se uzorima koristiti inteligentni modeli i metode. Nakon toga provodi se repetitorij tehnika umjetne inteligencije, da bi se u trećem dijelu bavilo nizom tehnika umjetne inteligencije za poslovno modeliranje primijenjenih u istraživanju i poslovanju. Kolegij se preporučuje studentima koji žele steći opća znanja za znanstvena istraživanja. Teorijska nastava popraćena je brojim primjerima istraživanja i primjene, provedenih u znatnoj mjeri od predavača. Studentima su na raspolaganju najznačajniji programski alati, niz izrađenih modela i baza podataka.
Znanost, znanstvene teorije, metode i modeli Moderna i postmoderna znanost. Definicije pojmova. Uloga umjetne inteligencije kao istraživačke metode. Objedinjena znanstvena metoda. Hipotetsko-deduktivna logika i empirijski faktori u evaluaciji teorija. Konceptualni faktori u evaluaciji teorija. Kulturno osobni faktori u evaluaciji teorija. Evaluacija teorija. Stvaranje teorija. Eksperimentalni dizajn (stvaranje i evaluacija). Projekti primjene teorija (rješavanje problema). Stilovi mišljenja. Mentalne operacije. Pristupi umjetne inteligencije: razvoj inteligentnih sustava kao procesa modeliranja (metoda CommonKADS). Revizija teorija. Priroda svijeta: događaji, objekti, percepcija, podaci, strukture. Struktura znanja: paradigme, arhetipovi, pravilnosti i saznanje. Okviri prikaza znanja. Osobno znanje i društveno znanje. Strukture za prikaz znanja.
Repetitorij metoda umjetne inteligencije i rudarenja podataka Traženje, zaključivanje, optimiranje genetskim algoritmima, neizraziti sustavi, tehnike rudarenja podataka, agenti. Faze otkrivanja zakonitosti u podacima. Statističke metode, taksonomija i pregled metoda rudarenja podataka. Poslovna inteligencija: skladištenje podataka, prikupljanje podataka, rudarenje podataka, poslovna analitika i vizualizacija.
Modeliranje organizacija i poslovnih procesa Modeliranje tržišta i kupaca. Strukturalne promjene i učenje. Organizacije kao višeagentni sustavi (modeliranje donošenja odluka u timovima, dizajniranje organizacije tehnikama agenata). Organizacije i vanjski uvjeti. Modeliranje i simulacije složenih organizacija i uloge ICT tehnologija.
Analize slučajeva Direktni marketing (database marketing), rudarenje Weba, segmentiranje tržišta, sustavi preporuke, rudarenje podataka osiguranja, detekcija krađa, optimiranje procesa tehnikama rudarenja podataka i genetskim algoritmima. Predviđanje cijena dionica. Predviđanje grešaka postrojenja. Primjena u znanosti: analize u genetici, utjecaj katalizatora u kemijskim procesima, istraživanja u astronomiji.
Metodologija Dijelovi metodologije: akcije, otkrivanja, tehnike, primjeri. Primjeri metodologija modeliranja i rudarenja podataka.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Turban, E. et al. Decision Support Systems and Intelligent Systems. Prentice Hall, 2004.
Pyle, D. Business Modeling and Data Mining, Morgan Kaufmann, 2003.
Oakshott, L. Business Modelling and Simulation. Trans-Atlantic Publications, 1997.
Zanasi, A. et al. Data Mining: Data Mining, Text Mining And Their Business Applications (Management Information Systems). Wit, 2005.
Prietula, M. J., Carley K. M., Gasser L. (ed.): Simulating Organizations. AAAI Press, The MIT Press, Menlo Park, 1998.
Dopunska literatura
Schreiber, G. et al.: Knowledge Engineering and Management, The MIT Press, Cambridge, MA, 2001.
Blanning, R., King, D. R. (ed.): Organizational Intelligence. IEEE Computer Society Press, Los Alamitos, 1996.
Slični kolegiji
Simon Fraser University. MBA Marketing Data Mining and Models for Marketers.
London Business School, Decision Scienece Elective, Strategic Modelling and Business Dynamics
University of Toronto, Faculty of Information Studies, Management of Information Organizations
Redoviti studentiIzvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.