Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj kolegija je slušateljima na poslijediplomskom studiju pružiti detaljni uvid u aktualne znanstvene i stručne trendove razvoja elektroničkog poslovanja kao i bitna obilježja umreženog tržišta i primjene suvremenih tehnologija u poslovanju. Posebna pažnja posvećena je mrežnom efektu i njegovom utjecaju na pozicioniranje tehnološkog proizvoda na tržištu. Predmet razmatra fenomene kao što su konvergencija tehnologija i inovacijski ciklusi te posljedice koje imaju na tržište i društvo. Pri tome se oslanja na suvremene metodološke pristupe u znanstvenim istraživanjima u području elektroničkog poslovanja te time stvara podlogu zainteresiranim studentima za istraživanje, analizu i pisanje znanstvenih radova.
Difuzija inovacija Teorija difuzije invoacija. Životni ciklus inovacija i utjecaj inovacija na društvo. Brzina adopcija inovacija i način donošenja odluka o usvajanju inovacija. Znanstveno istraživačke metode u području difuzija inovacija.
Mrežni efekt i proizvodi s mrežnim efektom Teorija mrežnog efekta. Proizvodi s mrežnim efektom. Utjecaj mrežnog efekta na cijenu proizvoda. Ulazak proizvoda s mrežnim efektom na tržište. Utjecaj mrežnog efekta na cijenu proizvoda. Suvremeno tržište i proizvodi te primjeri mrežnog efekta.
Tržište elektroničkih proizvoda i usluga Troškovi razvoja elektroničkih proizvoda i usluga. Elastičnost i formiranje cijene elektroničkog proizvoda i usluga: fiksna cijena, najam, cijena temeljena na intenzitetu korištenja. Troškovi zamjene digitalnog proizvoda kao način zadržavanja potrošača.
Konvergencija digitalnih proizvoda Primjeri konvergentnih proizvoda. Model konvergentnih proizvoda, odnosa njihove cijene i zadovoljavanja potreba kupaca. Kokurentnost konvergentnih proizvoda. Odnos kovergencije i potreba tržišta. Ravnoteža razine konvergentnosti i konkurentne cijene na tržištu.
Digitalno piratstvo i zaštita digitalnih proizvoda Autorska prava i oblici zaštite autorskih prava. Digitalno piratstvo i utjecaj na tržište digitalnih proizvoda. Odnos kvalitete piratskih i izvornih proizvoda. Razlike digitalnog piratstva i ostalih oblika krađe intelektualnog vlasništva. Zakonske specifičnosti vezane uz digitalno piratstvo. Zaštita digitalnih proizvoda i utjecaj zaštite na cijenu i kvalitetu digitalnog proizovoda. Određivanje optimalne cijene digitalnog proizvoda u uvjetima digitalnog piratstva. Utjecaj mrežnog efekta na strategiju zaštite digitalnih proizvoda.
Grupiranje digitalnih proizvoda Razlozi grupiranja digitalnih proizvoda i njihov značaj za potrošača. Cijena jediničnog digitalnog proizvoda i cijena grupe. Profit grupiranog digitalnog proizvoda u zavisnosti od veličine grupe. Primjeri povezivanja proizvoda. Pravni problemi i opasnosti grupiranja digitalih proizvoda.
Vrhunske tehnologije, ulaganja, korištenje i povrat investicije Konkurentne tehnologije i borba za zauzeće tržišta. Povrat investicije u tehnologije i utjecaj na tržišnu poziciju. Uvjeti koji dovode do dominacije određene tehnologije. Znanstveno istraživačke metode u području izračuna troškova i koristi vezanih uz primjenu inovativnih tehnologija.
Interoperabilnost Vrste interoperabilnosti i razvoj interoperabilnih rješenja. Utjecaj interoperabilnosti na suvremene organizacije u profitnom i javnom sektoru. Znanstveno istraživačke metode u području interoperabilnosti.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Laffont, Jean-Jacques and David Martimort, The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. Princeton University Press, 2002.
Shy, Oz, The Economics of Network Industries. Cambridge University Press, 2001.
Png, I., Y. Chen. 2003. Information goods pricing and copyright enforcement: Welfare analysis. Inform. Systems Res. 14 pp. 107123.
Bhargava, H., V. Choudhary. 2001. Information goods and vertical differentiation. J.Management Inform.Systems 18 89106.
Wilson, R. 1993. Nonlinear Pricing. Oxford University Press, New York.
Belleflamme, P. 2003. Pricing information goods in the presence of copying. W. J. Gordon, R. Watt, eds. The Economics of Copyright. Developments in Research and Analysis. Edward Elgar Publishers.
Prahlad, C.K. and V. Ramaswamy, (2000), %22Co-opting Customer Competence,%22 Harvard Business Review, January-February 2000, pp. 79-87.
Benkler, Y. (2006) The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven: Yale University Press also available as open access in www.benkler.com
Dopunska literatura
Carr, N. G. (2008) The Big Switch: Rewiring the World: From Edison to Google. New York: W. W. Norton & Company.
Dreyfus, H. (2001) On the Internet. London: Routledge.
Kallinikos, J. (2006) The Consequences of Information: Institutional Implications of Technological Change. Cheltenham: Elgar.
Laffont, Jean-Jacques and David Martimort, The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. Princeton University Press, 2002.
Crotty, M. (1998), The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process. London: Sage
Lakatos, I. & Musgrave, A. (eds.) (1970) Criticism and the Growth of Knowledge. Cambridge: Cambridge University Press
Myers, M.D. & Avison, D. (eds.) (2002) Qualitative Research in Information Systems. London: Sage
Fudenberg, D. and Tirole, J., 2000, Pricing a Network Good to Deter Entry. Journal of Industrial Economics, XLVIII, pp. 373-390.
Slični kolegiji
Leonard N. Stern School of Business, New York University, New York, USA, E-business Research http://oz.stern.nyu.edu/phd04/
London School of Economics: Information Systems and Innovation track
Redoviti studentiIzvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.