Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Odabrana poglavlja elektroničkog poslovanja
Selected Topics in Electronic Business
2018/2019
7 ECTSa
Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
Cilj kolegija je slušateljima na poslijediplomskom studiju pružiti detaljni uvid u aktualne znanstvene i stručne trendove razvoja elektroničkog poslovanja kao i bitna obilježja umreženog tržišta i primjene suvremenih tehnologija u poslovanju. Posebna pažnja posvećena je mrežnom efektu i njegovom utjecaju na pozicioniranje tehnološkog proizvoda na tržištu. Predmet razmatra fenomene kao što su konvergencija tehnologija i inovacijski ciklusi te posljedice koje imaju na tržište i društvo. Pri tome se oslanja na suvremene metodološke pristupe u znanstvenim istraživanjima u području elektroničkog poslovanja te time stvara podlogu zainteresiranim studentima za istraživanje, analizu i pisanje znanstvenih radova.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Vrček Neven Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Difuzija inovacija
    Teorija difuzije invoacija. Životni ciklus inovacija i utjecaj inovacija na društvo. Brzina adopcija inovacija i način donošenja odluka o usvajanju inovacija. Znanstveno istraživačke metode u području difuzija inovacija.
  • Mrežni efekt i proizvodi s mrežnim efektom
    Teorija mrežnog efekta. Proizvodi s mrežnim efektom. Utjecaj mrežnog efekta na cijenu proizvoda. Ulazak proizvoda s mrežnim efektom na tržište. Utjecaj mrežnog efekta na cijenu proizvoda. Suvremeno tržište i proizvodi te primjeri mrežnog efekta.
  • Tržište elektroničkih proizvoda i usluga
    Troškovi razvoja elektroničkih proizvoda i usluga. Elastičnost i formiranje cijene elektroničkog proizvoda i usluga: fiksna cijena, najam, cijena temeljena na intenzitetu korištenja. Troškovi zamjene digitalnog proizvoda kao način zadržavanja potrošača.
  • Konvergencija digitalnih proizvoda
    Primjeri konvergentnih proizvoda. Model konvergentnih proizvoda, odnosa njihove cijene i zadovoljavanja potreba kupaca. Kokurentnost konvergentnih proizvoda. Odnos kovergencije i potreba tržišta. Ravnoteža razine konvergentnosti i konkurentne cijene na tržištu.
  • Digitalno piratstvo i zaštita digitalnih proizvoda
    Autorska prava i oblici zaštite autorskih prava. Digitalno piratstvo i utjecaj na tržište digitalnih proizvoda. Odnos kvalitete piratskih i izvornih proizvoda. Razlike digitalnog piratstva i ostalih oblika krađe intelektualnog vlasništva. Zakonske specifičnosti vezane uz digitalno piratstvo. Zaštita digitalnih proizvoda i utjecaj zaštite na cijenu i kvalitetu digitalnog proizovoda. Određivanje optimalne cijene digitalnog proizvoda u uvjetima digitalnog piratstva. Utjecaj mrežnog efekta na strategiju zaštite digitalnih proizvoda.
  • Grupiranje digitalnih proizvoda
    Razlozi grupiranja digitalnih proizvoda i njihov značaj za potrošača. Cijena jediničnog digitalnog proizvoda i cijena grupe. Profit grupiranog digitalnog proizvoda u zavisnosti od veličine grupe. Primjeri povezivanja proizvoda. Pravni problemi i opasnosti grupiranja digitalih proizvoda.
  • Vrhunske tehnologije, ulaganja, korištenje i povrat investicije
    Konkurentne tehnologije i borba za zauzeće tržišta. Povrat investicije u tehnologije i utjecaj na tržišnu poziciju. Uvjeti koji dovode do dominacije određene tehnologije. Znanstveno istraživačke metode u području izračuna troškova i koristi vezanih uz primjenu inovativnih tehnologija.
  • Interoperabilnost
    Vrste interoperabilnosti i razvoj interoperabilnih rješenja. Utjecaj interoperabilnosti na suvremene organizacije u profitnom i javnom sektoru. Znanstveno istraživačke metode u području interoperabilnosti.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Laffont, Jean-Jacques and David Martimort, The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. Princeton University Press, 2002.
  • Shy, Oz, The Economics of Network Industries. Cambridge University Press, 2001.
  • Png, I., Y. Chen. 2003. Information goods pricing and copyright enforcement: Welfare analysis. Inform. Systems Res. 14 pp. 107123.
  • Bhargava, H., V. Choudhary. 2001. Information goods and vertical differentiation. J.Management Inform.Systems 18 89106.
  • Wilson, R. 1993. Nonlinear Pricing. Oxford University Press, New York.
  • Belleflamme, P. 2003. Pricing information goods in the presence of copying. W. J. Gordon, R. Watt, eds. The Economics of Copyright. Developments in Research and Analysis. Edward Elgar Publishers.
  • Prahlad, C.K. and V. Ramaswamy, (2000), %22Co-opting Customer Competence,%22 Harvard Business Review, January-February 2000, pp. 79-87.
  • Benkler, Y. (2006) The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven: Yale University Press also available as open access in www.benkler.com
Dopunska literatura
  • Carr, N. G. (2008) The Big Switch: Rewiring the World: From Edison to Google. New York: W. W. Norton & Company.
  • Dreyfus, H. (2001) On the Internet. London: Routledge.
  • Kallinikos, J. (2006) The Consequences of Information: Institutional Implications of Technological Change. Cheltenham: Elgar.
  • Laffont, Jean-Jacques and David Martimort, The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. Princeton University Press, 2002.
  • Crotty, M. (1998), The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process. London: Sage
  • Lakatos, I. & Musgrave, A. (eds.) (1970) Criticism and the Growth of Knowledge. Cambridge: Cambridge University Press
  • Myers, M.D. & Avison, D. (eds.) (2002) Qualitative Research in Information Systems. London: Sage
  • Fudenberg, D. and Tirole, J., 2000, Pricing a Network Good to Deter Entry. Journal of Industrial Economics, XLVIII, pp. 373-390.
Slični kolegiji
  • Leonard N. Stern School of Business, New York University, New York, USA, E-business Research http://oz.stern.nyu.edu/phd04/
  • London School of Economics: Information Systems and Innovation track
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda