Odabrana poglavlja iz instrukcijskog dizajna i mentoriranja u e-obrazovanju
Selected Topics in Instructional Design and Mentoring in e-Education 2021/2022
7ECTSa
Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Ovaj je kolegij namijenjen mladim znanstvenicima koji žele upoznati metode i relevantne teme istraživanje iz područja e-učenja, kao i pojedincima koji su u nekom znanstvenom području postigli (ili će postići) znanstveni stupanj magistra ili doktora znanosti te imaju znanja koja mogu prenositi drugima putem e-obrazovanja. Polaznici kolegija upoznat će brojna istraživačka područja iz e-učenja (vezana uz primjenu web 2.0 alata, učinkovite pedagoške metode i evaluaciju tečajeva za e-učenje, motivaciju za e-učenje, procjenu upotrebljivosti i kvalitete online obrazovnih alata i sadržaja, uporabu suvremenih komunikacijskih alata i društvenih mreža za e-učenje i dr.), kao i osnovna teorijska i stručna znanja iz područja instrukcijskog dizajna i mentorske komunikacije u e-obrazovanju. Pritom će se upoznati s relevantnom literaturom, kao i izvorima znanstvenih i stručnih informacija o e-obrazovanju na Internetu. Praktična znanja polaznici će steći radom sa sustavima za e-učenje i odabranim web 2.0 alatima, kao i oblikovanjem nastavnih jedinica za e-učenje. Aktivnostima iz kolegija polaznike se priprema za provođenje empirijskih istraživanja iz e-obrazovanja i srodnih područja. Za pristupni rad polaznici trebaju samostalno izraditi prijedlog istraživanja iz prethodno odobrene teme vezane uz e-obrazovanje.
Teorijski modeli u e-obrazovanju Bihevioristički, kognitivistički, konstruktivistički i konektivistički pristupi e-učenju. Pregled ostalih relevantnih teorija i modela za poučavanje u e-obrazovanju: kolaborativno učenje, Gagneov model, ADDIE model, ARCS model, Bloomova taksonomija obrazovnih ciljeva i dr. Mogućnosti za oblikovanje istraživanja iz područja primjene teorijskih modela u e-obrazovanju.
Planiranje nastave u e-obrazovanju Definiranje obrazovanja na daljinu i e-obrazovanja. Razine instrukcijskog dizajna. Oblikovanje kurikuluma. Utvrđivanje potreba polaznika. Hibridno učenje. Uključivanje web 2.0 alata, društvenih mreža i drugih kolaborativnih/komunikacijskih alata u e-učenje. Izrada programa nastavnog predmeta/tečaja. Akademski i komercijalni tečajevi za e-učenje. Načini provjere znanja i evaluacije aktivnosti polaznika u e-učenju. Kvaliteta u e-obrazovanju. Metode istraživanja iz područja teorijskih osnova, planiranja, oblikovanja i evaluacije nastavnog procesa u e-obrazovanju.
Strategije poučavanja u e-obrazovanju Faze i aktivnosti u oblikovanju nastavne cjeline u e-obrazovanju. Tehnike za usmjeravanje i prilagođavanje na obrazovni sadržaj lekcije. Tehnike za privlačenje pozornosti i motiviranje. Tehnike za usvajanje novih znanja i rješavanje problema. Tehnike za razvoj vještine i kritičkog mišljenja. Tehnike za zaključivanje obrazovne aktivnosti. Tehnike za povezivanje i socijalizaciju polaznika. Kritička analiza strategija poučavanja u e-obrazovanju.
Povezivanje obrazovnih strategija i tehnologija u e-obrazovanju Web 2.0 alati, kolaborativni i komunikacijski alati u e-obrazovanju. Sustavi za upravljanje učenjem (LMS). Hibridni i u potpunosti online tečajevi. Masovni otvoreni online tečajevi (Massive Open Online Courses - MOOC). Usklađivanje obrazovnih ciljeva, instrukcijskog dizajna i obrazovnih strategija s izborom tehnologije u e-obrazovanju. Načini istraživanja učinkovitosti primjene različitih tehnologija u e-obrazovanju.
Mentoriranje, moderiranje i poticanje polaznika u e-obrazovanju Komunikacijski proces i vještine komuniciranja u e-obrazovanju. Motiviranje polaznika u e-obrazovanju. Model računalom posredovane komunikacije u e-obrazovanju. Uloge i odlike moderatora u e-obrazovanju. Principi moderiranja u e-obrazovanju. Djelotvorno oblikovanje grupa za kolaborativno učenje. Poticanje polaznika koji izvode projektne zadatke i sudjeluju u radu on-line timova za učenje. Prikupljanje i analiza podataka o učinkovitosti mentorske komunikacije u e-obrazovanju.
Proces istraživanja u e-obrazovanju Izvori i korištenje znanstvene i stručne literature iz e-obrazovanja. Izbor hipoteza u istraživačkom radu na području e-obrazovanja. Planiranje istraživanja u e-obrazovanju. Metode prikupljanja i obrade podataka. Izvođenje zaključaka u odnosu na postavljene hipoteze. Izrada i objavljivanje znanstvenog ili stručnog rada iz e-obrazovanja. Samostalan rad na koncipiranju istraživačke teme, izrade teorijskog pregleda literature iz povezanog područja, kao i planiranja načina provođenja istraživanja. U okviru praktičnog samostalnog rada polaznika primjenjuje se sustav za obrazovanje na daljinu (Moodle) i tečaj za e-učenje %22On-line komunikacija%22, a polaznike se upućuje i na pohađanje drugih dostupnih on-line tečajeva kako bi stekli što više osobnih iskustava. Polaznici provode samostalna istraživanja stručnih i znanstvenih izvora na Internetu i druge dostupne literature te svojim samostalnim radom na projektnom zadatku detaljnije upoznaju područje e-učenja, kao i tema poput kao što su instrukcijski dizajn i mentoriranje u e-obrazovanju.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Smaldino, S.E., Albright, M., Zvacek, S. (2011). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education, Pearson Education, Boston, MA, U.S.A.
Reiser, R.A., Dempsey, J.V. (2012). Trends and Issues in Instructional Design and Technology, Pearson Education, Boston, MA, U.S.A.
Carliner, S., Shank, P. (2008). The E-Learning Handbook: A Comprehensive Guide to Online Learning, Pfeiffer / John Wiley and Sons, San Francisco, CA, U.S.A.
Dopunska literatura
Iverson, K.M. (2005). E-learning games: Interactive learning strategies for digital delivery, Prentice Hall, New Jersey.
Eom, S.B., Arbaugh, J. B. (2011). Student Satisfaction and Learning Outcomes in E-Learning: An Introduction to Empirical Research, Information Science Reference / IGI Global, Hershey, PA, U.S.A.
Slični kolegiji
Kolegij %22Computer-Supported Collaborative Learning and E-Tutoring - Advanced Professional Development%22, University of Bolton, Deane Road, Bolton, BL3 5AB, UK, http://www2.bolton.ac.uk/coursefinder/DisplayCourse.aspx?ProgId=73187bff-16be-4277-99f5-da3100582e2a#sthash.niGI9TCx.dpuf, Bolton Institute, http://www2.bolton.ac.uk/coursefinder/DisplayCourse.aspx?ProgId=73187
Kolegij %22Instructional Design and Engaging E-Learning Activities%22, PhD Program %22Doctor of Philosophy in Education%22, Northcentral University, 10000 E. University Drive, Prescott Valley, Arizona 86314 U.S.A., http://www.ncu.edu/school-of-education/doctor-of-philosophy-in-education/e-learning
Kolegij %22Researching Technology Enhanced/Networked Learning, Teaching and Assessment%22 u sklopu studija %22Doctoral Programme in E-Research and Technology Enhanced Learning%22, Department of Educational Research, County South, Lancaster University, LA1 4YD, UK, http://www.lancs.ac.uk/fass/edres/study/tel/structure.htm
Redoviti studentiIzvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.