Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
MAPIRANJE ELEMENATA MARKETINGA I ODNOS STRATEGIJE I TAKTIKE Marketing kao filozofija poslovanja; Priroda marketinškog poslovanja; Upravljačka filozofija marketinga; Pojavni oblici upravljanja marketingom; Društveni marketing; Razvoj elemenata marketinga; Strateško razmatranje elemenata marketinga i modela mapiranja; Stratics-povezivanje strategije i taktike.
FORMULACIJA I RAZVOJ STRATEGIJE Strateško upravljanje; Proces strateškog planiranja; Analiza stanja; Model pet snaga; Životni ciklus proizvoda; BCG matrica rasta i udjela; Multifaktorska matrica McKinsey; Osnove analize; Tržišna segmentacija; Marka i upravljanje markom; Tri generičke konkurentske strategije; Postavljenje ciljeva; Ansoffova matrica rasta; Korištenje teorijskih modela u svakodnevnom poslovanju.
MISIJA, USMJERENOST I CILJEVI Izričaj misije; Iskaz misije u Stratics procesu; Strateške smjernice; Ciljevi i iskaz misije.
MARKETINŠKA OKOLINA, ANALIZA STANJA I ANALIZA KONKURENATA Marketinška okolina; Makrookolina; Mikrookolina; Analiza stanja; Tržišna provjera i analiza stanja; Unutrašnja provjera; Vanjska provjera; Analiza SWOT i TOWS; Analiza konkurenata.
ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA I INFORMACIJSKI SUSTAVI U MARKETINGU Uloga i značenje istraživanja tržišta i marketinškog informacijskog sustava; Povijesni razvoj istraživanja tržišta; Proces istraživanja tržišta; Proces istraživanja tržišta; Definiranje problema i postavljanje ciljeva istraživanja; Određivanje izvora podataka i vrste istraživanja; Metode i instrumenti za prikupljanje podataka; Uzorci i uzorkovanje; Analiza podataka i interpretacija rezultata; Izrada izvještaja; Informacijski sustavi u marketingu.
SEGMENTIRANJE, ODABIR CILJNOG SEGMENTA I POZICIONIRANJE NA TRŽIŠTU Uloga i važnost segmentacije, pozicioniranja i predviđanja; Razvojne etape u segmentiranju tržišta; Proces segmentiranja tržišta; Pristupi segmentiranju tržišta; Određivanje ciljnog tržišta i konkurenata; Pozicioniranje kao sredstvo postizanja konkurentske prednosti na ciljnom tržištu; Strategije pozicioniranja; Mjerenje i predviđanje tržišnog potencijala.
PROIZVOD Vrste proizvoda; Asortiman proizvodnog spleta; Pakiranje i označavanje proizvoda; Životni ciklus proizvoda; Strategije vezane za životni ciklus proizvoda; Razvoj novog proizvoda; Marka proizvoda.
CIJENA Osnovne teorije cijena; Činitelji cijena; Ciljevi cijena; Generičke strateške cjenovne opcije; Cjenovna strategija usmjerena na troškove; Cijena usmjerena na potražnju; Cjenovna strategija usmjerene na konkurenciju; Određivanje cijena za posrednike; Određivanje cijena za nove proizvode.
MJESTO DISTRIBUCIJA I PRODAJA Sudionici u kanalima distribucije; Trgovina na veliko i trgovina na malo; Fizička distribucija.
PROMOCIJA Ciljevi promotivnih aktivnosti; Promotivni splet; Oglašavanje, Unapređenje prodaje; Publicitet i odnosi s javnošću; Osobna prodaja; Promotivne aktivnosti na prodajnom mjestu; Direktni marketing; Određivanje promotivnog spleta; Određivanje budžeta promocije.
USLUGE Obilježja usluga; Kvaliteta usluga; Oblici usluga; Elementi u marketinškom spletu usluga.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Previšić, J., Ozretić Došen, Đ., (urednici), Marketing, Adverta, Zagreb, 2004.
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.