Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Marketing
Marketing
2013/2014
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP)
Katedra za gospodarstvo
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP) 3 obavezan
Cilj kolegija
0
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 15 3 1
Gregurec Iva Suradnik Seminar 15 2 3
Sadržaj predavanja
  • MAPIRANJE ELEMENATA MARKETINGA I ODNOS STRATEGIJE I TAKTIKE
    Marketing kao filozofija poslovanja; Priroda marketinškog poslovanja; Upravljačka filozofija marketinga; Pojavni oblici upravljanja marketingom; Društveni marketing; Razvoj elemenata marketinga; Strateško razmatranje elemenata marketinga i modela mapiranja; Stratics-povezivanje strategije i taktike.
  • FORMULACIJA I RAZVOJ STRATEGIJE
    Strateško upravljanje; Proces strateškog planiranja; Analiza stanja; Model pet snaga; Životni ciklus proizvoda; BCG matrica rasta i udjela; Multifaktorska matrica McKinsey; Osnove analize; Tržišna segmentacija; Marka i upravljanje markom; Tri generičke konkurentske strategije; Postavljenje ciljeva; Ansoffova matrica rasta; Korištenje teorijskih modela u svakodnevnom poslovanju.
  • MISIJA, USMJERENOST I CILJEVI
    Izričaj misije; Iskaz misije u Stratics procesu; Strateške smjernice; Ciljevi i iskaz misije.
  • MARKETINŠKA OKOLINA, ANALIZA STANJA I ANALIZA KONKURENATA
    Marketinška okolina; Makrookolina; Mikrookolina; Analiza stanja; Tržišna provjera i analiza stanja; Unutrašnja provjera; Vanjska provjera; Analiza SWOT i TOWS; Analiza konkurenata.
  • ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA I INFORMACIJSKI SUSTAVI U MARKETINGU
    Uloga i značenje istraživanja tržišta i marketinškog informacijskog sustava; Povijesni razvoj istraživanja tržišta; Proces istraživanja tržišta; Proces istraživanja tržišta; Definiranje problema i postavljanje ciljeva istraživanja; Određivanje izvora podataka i vrste istraživanja; Metode i instrumenti za prikupljanje podataka; Uzorci i uzorkovanje; Analiza podataka i interpretacija rezultata; Izrada izvještaja; Informacijski sustavi u marketingu.
  • SEGMENTIRANJE, ODABIR CILJNOG SEGMENTA I POZICIONIRANJE NA TRŽIŠTU
    Uloga i važnost segmentacije, pozicioniranja i predviđanja; Razvojne etape u segmentiranju tržišta; Proces segmentiranja tržišta; Pristupi segmentiranju tržišta; Određivanje ciljnog tržišta i konkurenata; Pozicioniranje kao sredstvo postizanja konkurentske prednosti na ciljnom tržištu; Strategije pozicioniranja; Mjerenje i predviđanje tržišnog potencijala.
  • PROIZVOD
    Vrste proizvoda; Asortiman proizvodnog spleta; Pakiranje i označavanje proizvoda; Životni ciklus proizvoda; Strategije vezane za životni ciklus proizvoda; Razvoj novog proizvoda; Marka proizvoda.
  • CIJENA
    Osnovne teorije cijena; Činitelji cijena; Ciljevi cijena; Generičke strateške cjenovne opcije; Cjenovna strategija usmjerena na troškove; Cijena usmjerena na potražnju; Cjenovna strategija usmjerene na konkurenciju; Određivanje cijena za posrednike; Određivanje cijena za nove proizvode.
  • MJESTO DISTRIBUCIJA I PRODAJA
    Sudionici u kanalima distribucije; Trgovina na veliko i trgovina na malo; Fizička distribucija.
  • PROMOCIJA
    Ciljevi promotivnih aktivnosti; Promotivni splet; Oglašavanje, Unapređenje prodaje; Publicitet i odnosi s javnošću; Osobna prodaja; Promotivne aktivnosti na prodajnom mjestu; Direktni marketing; Određivanje promotivnog spleta; Određivanje budžeta promocije.
  • USLUGE
    Obilježja usluga; Kvaliteta usluga; Oblici usluga; Elementi u marketinškom spletu usluga.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Previšić, J., Ozretić Došen, Đ., (urednici), Marketing, Adverta, Zagreb, 2004.
  • Vranešević, T., Vignali, C., Vrontis, D.: Upravljanje strateškim marketingom, Accent, Zagreb, 2004.
Dopunska literatura
  • Kotler, P.: Marketing Management, Elevent edition, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2003.
  • Rocco, F., Marketinško upravljanje, Školska knjiga, Zagreb, 2000.
  • Jobber, D., Principles and Practice of Marketing, McGraw-Hill, New York, 2002.
  • Kerin, R. A. (ed.), Marketing, McGraw-Hill, Irwin, 2002.
  • Czinkota, M. R., (ed.), Marketing: Best Practices, The Dryden Press, Fort Worth, TX, 2000.
  • Perreault, W. D., Jr., McCarthy, E. J., Basic Marketing: A Global Managerial Approach, McGraw-Hill, Boston, MA, 1996.
  • Churchill, Jr., G. A., Peter, J. P., Marketing: Creating Value for Customers, Irwin, Burr Ridge, IL, 2003.
  • Berkowitz, Kerin, Hartley, Rudelius: Marketing, fourth edition, Irwin, 1995.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda