Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovno komuniciranje
Business Communication
2013/2014
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP)
Katedra za organizaciju
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP) 2 obavezan
Cilj kolegija
Usvajanje općih znanja potrebnih za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija. Stjecanje potrebnih znanja i vještina iz važnih primijenjenih područja poslovnog komuniciranja, kao što su izvođenje prezentacija, komunikacija u prodaji, pregovaranja, vođenje sastanaka, intervjuiranje, elektronički posredovana komunikacija itd. Stjecanje veće razine kompetencije za različite vrste komunikacijskih aktivnosti u poslovnom okruženju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja
Seminar
13
2
3
2
1
3
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj Predavanja
Seminar
2
12
3
2
1
3
Ćorić Samardžija Ana Suradnik Seminar 1 2 3
Kušer Martina Demonstrator
Sadržaj predavanja
  • RAZINE ANALIZE U POSLOVNOJ KOMUNIKACIJI I MODELI KOMUNIKACIJSKOG PROCESA
    Područja poslovne komunikacije i činitelji kompetencije u poslovnoj komunikaciji. Razine komunikacijskih pojava (intrapersonalna, interpersonalna, intragrupna, intergrupna i masovna komunikacija). Modeli komunikacijskog procesa.
  • VERBALNA I NEVERBALNA KOMUNIKACIJA
    Činitelji prikladnosti poslovne verbalne komunikacije. Retorika u verbalnoj komunikaciji. Vrste i funkcija neverbalnih poruka. Neverbalne poruke u poslovnom komuniciranju. Vještine samopraćenja i upravljanja dojmovima.
  • INTERPERSONALNA KOMUNIKACIJSKA KOMPETENCIJA
    Dimenzije interpersonalne komunikacijske kompetencije. Primjena modela interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnoj komunikaciji. Vještine vezane uz dimenziju komunikacijske djelotvornosti: iniciranje interakcije, asertivnost, upravljanje interakcijom, prilagodljivost. Vještine vezane uz dimenziju usmjerenosti na druge: empatija, podržavanje, samootkrivanje, surađivanje.
  • POSLOVNE KOMUNIKACIJE VJEŠTINE
    Važnost i načini uvježbavanja vještina poslovne komunikacije. Aktivno slušanje. Uvjeravanje. Samoprezentacija. Davanje povratnih informacija. Upravljanje konfliktima.
  • ELEMENTI DJELOTVORNOG PREZENTACIJSKOG KOMUNICIRANJA
    Definicija i opći ciljevi prezentacije. Moguće situacije za primjenu prezentacije. Zadaci prezentatora u pojedinim fazama prezentacije: otvaranje prezentacije, središnji dio ili izlaganje teme, zaključivanje prezentacije. Prikladne strukture poslovne prezentacije za različite namjene. Vrste prezentacija s obzirom na trajanje i detaljnost pripreme.
  • PRIPREMA I IZVOĐENJE PREZENTACIJE
    Organizacija pripreme. Istraživanje osobina auditorija. Načela pripreme sadržaja i načini rasporeda sadržaja prezentacije. Vizualizacija sadržaja. Vrste i načini korištenja prezentacijskih sredstava. Stvaranje dojma o kredibilitetu prezentatora. Privlačenje pozornosti publike. Dodatne tehnike za unapređenje učinaka prezentacije.
  • KOMUNIKACIJA U PRODAJI
    Osobine prodavača koje utječu na uspješnost u prodaji. Priprema prodajne komunikacije. Faze prodajne komunikacije. Pristupi kupcu. Utvrđivanje potreba kupca/klijenta. Informiranje i prezentiranje proizvoda/usluge. Tehnike odgovaranja na pitanja i prigovore. Zaključivanje prodajne komunikacije. Postkupovne aktivnosti.
  • PREGOVARANJE
    Definicija pregovaranja i pregovaračke situacije. Osobine uspješnih pregovarača. Priprema pregovora. Pregovaračke strategije. Taktike i tehnike za početne, središnje i završne faze pregovora. Neetične tehnike/taktike u pregovorima.
  • POSLOVNI SASTANCI
    Vrste sastanaka. Priprema sastanka. Oblikovanje dnevnog reda sastanka. Poželjno i nepoželjno ponašanje sudionika sastanka. Djelotvorno vođenje sastanaka. Sastanci radnih grupa, timova i odbora. Sastanci za informiranje, rješavanje problema i odlučivanje. Sastanci s klijentima i poslovnim partnerima.
  • INTERVJUIRANJE
    Vrste intervjua. Priprema intervjua. Vrste i raspored pitanja kod intervjua. Faze intervjua: otvaranje, provođenje, zaključivanje. Intervju za zapošljavanje. Intervju za procjenu učinka zaposlenika. Intervjui za prikupljanje podataka prilikom projektiranja informacijskih i inteligentnih sustava.
  • PISANA POSLOVNA KOMUNIKACIJA
    Organiziranje teme. Strukturiranje poruke. Obrasci u pisanoj poslovnoj komunikaciji. Činitelji jasnoće i preglednosti pisane poruke. Oblikovanje rečenica i odlomaka u tekstu. Vizualno oblikovanje teksta. Argumentiranje i uvjeravanje u pisanoj komunikaciji. Jezik, stil i ton u pisanim poslovnim porukama. Oblikovanje pisanih poruka za različite namjene.
  • ELEKTRONIČKI POSREDOVANA POSLOVNA KOMUNIKACIJA
    Elektronički uređaji za komunikaciju. Sinkrona komunikacija: telefon, telefaks, istovremene poruke (IRC, ICQ), audio i videokonferencije, emitiranje na webu. Asinkrona komunikacija: elektronička pošta, distribucijske liste, diskusijske skupine, forumi na webu, osobne web stranice. Sastanci posredstvom Interneta i sustavi za suradnju.
Sadržaj seminara/vježbi
  • U okviru seminara studenti uvježbavaju različite vještine i tehnike iz područja poslovne komunikacij
    U okviru seminara studenti uvježbavaju različite vještine i tehnike iz područja poslovne komunikacije te se upoznaju s praktičnim principima djelotvornog komuniciranja za različite poslovne potrebe. Koriste se metode upitnika za samoprocjenu, check-lista za unapređenje osobnog komunikacijskog ponašanja u različitim područjima, analize videozapisa komunikacijskog ponašanja, uvježbavanja i izvođenja javnog govora i prezentacije, igranja uloga, izrade i evaluacije pisanih dokumenata, izrade multimedijalnih radova, anketiranja i intervjuiranja, web foruma te uporabe courseware alata (WebCT).
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Dopunska literatura
  • R. Fox, Poslovna Komunikacija, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb
  • K. Reardon, Interpersonalna komunikacija, Alinea, Zagreb
  • G. Bubaš, Poslovno komuniciranje (bilješke s predavanja)
  • S. Robbins, Bitni elementi organizacijskog ponašanja, MATE, Zagreb
  • V. Čerić, M. Varga (ur.), Informacijska tehnologija u poslovanju, Element, Zagreb
  • Weihrich i H. Koontz, Menedžment, MATE, Zagreb
Slični kolegiji
  • Business Communication, BA (Hons) International Business, The Regents Business School London, http://www.rbslondon.ac.uk
  • Business Communication, University of California, Berkeley, Haas School of Business, http://www.haas.berkeley.edu
  • Advanced Managerial Communication, MIT Sloan Undergraduate Program in Management Science, http://mitsloan.mit.edu/undergrad
  • Managing Communication in Business, University of South Australia, http://www.unisanet.unisa.edu.au/courses/
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda