Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Digitalni marketing
Digital marketing
2023/2024
5 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Varaždin (ITDP 1.3)
Katedra za gospodarstvo
NN
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 6 obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 6 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja digitalnog marketinga. U predmetu će se posebno naglasiti i obraditi uloga novih informatičkih i komunikacijskih tehnologija u oblikovanju digitalnih marketinških strategija. Kroz predavanja i seminare, studente će se nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 8 2 1
Gregurec Iva Nositelj Predavanja 7 2 1
Kuštelega Magdalena Suradnik Seminar 15 2 1
Sadržaj predavanja
  • POJAM I DEFINICIJA MARKETINGA (2 sata)
    Pojmovno određenje marketinga. Ishodišta marketinga u ekonomskoj teoriji. Upravljanje marketingom. Koncepcije marketinga. Primjena novih tehnologija u marketingu. Promjena marketinških paradigmi.
  • PONAŠANJE POTROŠAČA NA TRŽIŠTU KRAJNJE POTROŠNJE I TRŽIŠTU POSLOVNE POTROŠNJE (2 sata)
    Pojam ponašanja krajnjih potrošača. Čimbenici ponašanja krajnjih potrošača – društveni, osobni, psihološki čimbenici. Pojam zadovoljstva i lojalnosti. Marketing odnosa. Proces donošenja odluka o kupnji na tržištu krajnje potrošnje. Vrste i obilježja poslovnog tržišta. Specifičnosti procesa kupnje poslovnog kupca. Teorijski okviri ponašanja poslovnog kupca. Proces donošenja odluka o kupnji na poslovnom tržištu.
  • OKRUŽENJE MARKETINGA (2 sata)
    Analiza makrookruženja. Analiza mikrookruženja. Interno okruženje poduzeća. Praćenje i analiza okruženja. Odgovori na promjene u okruženju. Prilagodba marketinga digitalnom okruženju.
  • PLANIRANJE I STRATEGIJA MARKETINGA (2 sata)
    Planiranje marketinških aktivnosti. Marketinški upravljački proces. Analiza situacije. Utvrđivanje ciljeva. Izbor ciljne skupine. Oblikovanje strategija marketinškog miksa. Marketinški plan kao pisani dokument. Provedba plana. Kontrola ostvarenja.
  • ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA (2 sata)
    Proces istraživanja tržišta. Vrste istraživanja. Vrste i izvori podataka. Metode i načini ispitivanja. Uzorci i uzorkovanje. Analiza podataka i interpretacija rezultata. Izrada izvještaja. Marketinški informacijski sustavi. Evolucija informacijskih sustava.
  • SEGMENTACIJA, POZICIONIRANJE I TARGETIRANJE (2 sata)
    Proces segmentacije. Pristupi segmentacije tržišta. Zemljopisna segmentacija. Demografska segmentacija. Psihografska segmentacija. Segmentacija na osnovi ponašanja. Segmentacija poslovnog tržišta. Pozicioniranje i predviđanje. Određivanje ciljnog tržišta i konkurenata. Strategije pozicioniranja. Mjerenje i predviđanje tržišnih prilika. Odabir konkurentskih prednosti.
  • PROIZVOD/USLUGA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Tržišna svojstva proizvoda. Razvoj novog proizvoda. Marketinški program za lansiranje novog proizvoda na tržište. Životni ciklus proizvoda. Marka proizvoda. Pojam i obilježja usluge. Vrijednost usluge. SERQUAL model mjerenja kvalitete usluge. Marketinški splet usluga.
  • DISTRIBUCIJA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Distribucijski kanali. Vrste i struktura distribucijskih kanala. Ponašanje unutar kanala distribucije. Pokrivanje tržišta kanalima distribucije. Vrste i oblici trgovine. Trgovina na malo i na veliko.
  • CIJENA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Determinante u procesu određivanja cijena. Pristupi određivanju cijena. Strateški ciljevi određivanja cijena. Politike određivanja cijena. Metode određivanja cijena. Iniciranje i reagiranje na promjene cijena.
  • PROMOCIJA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Marketinška komunikacija. Ciljevi komunikacije. Komunikacijski proces. Komunikacija u funkciji promocije. Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom. Promotivni miks. Određivanje proračuna promocije.
  • DIGITALNI MARKETING (2 sata)
    Pojmovno određenje i povijesni razvoj digitalnog marketinga. Glavne sile koje oblikuju doba digitalnog okruženja. Marketinška strategija u novom digitalnom dobu (značajke digitalne marketinške strategije, aplikacija digitalnog marketinga, prednosti i nedostatci digitalnog marketinga), digitalna marketinška komunikacija (odnos između digitalne i tradicionalne komunikacije, tipovi digitalne komunikacije)
  • ELEKTRONIČKO I MOBILNO UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLIJENTIMA (2 sata)
    Koncept upravljanja odnosima s klijentima - CRMom. CRM strategija. Koncepti eCRM-a i mCRM-a. Implementacija digitalnog upravljanja odnosima s klijentima. Prikupljanje podataka. Veliki podaci. Marketinško upravljanje bazama podataka. Zaštita privatnosti klijenata. Generička segmentacija vs. personalizirana poruka.
  • ELEMENTI DIGITALNOG MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Proizvod/usluga u digitalnom okruženju (digitalni proizvod, digitalna usluga, marka u digitalnom okruženju). Cijena u digitalnom okruženju (transparentnost cijene, utjecaji na određivanje cijene, nove metode određivanja cijena u digitalno okruženju). Distribucija u digitalnom okruženju (glavni trendovi u prodaji i distribuciji putem digitalnih medija). Promocija u digitalnom okruženju (samo općenito – promotivni splet u digitalnom okruženju). Utjecaj digitalnog okruženja na ljude, na proces i fizičko okruženje kao elemente marketinškog spleta.
  • DIGITALNA MARKETINŠKA KOMUNIKACIJA (3 sata)
    Primjena digitalnog marketinga u elementima tradicionalnog promotivnog spleta (oglašavanje, unapređenje prodaje, publicitet, odnosi s javnošću). Direktni marketing u digitalnom okruženju. Novi trendovi (mobilni uređaji, virtualne zajednice, društvene mreže, marketing na tražilicama) digitalne marketinške komunikacije. Teorijski prikaz i specifičnosti optimizacije (engl. search engine optimization – SEO) i plaćenih oglasa na tražilicama (engl. pay-per-click - PPC). marketinške aktivnosti i prilagodba marketinga na tražilicama potrebama tržišta
  • PLANIRANJE KAMPANJE ZA DIGITALNE MEDIJE (1 sat)
    Karakteristike digitalnih medija: postavljanje ciljeva i traženje interaktivne marketinške komunikacije (terminologija mjerenja učinkovitosti digitalnih kampanja), uvid u kampanju (uvid u potrošače), segmentacija i ciljanje, ponuda, razvoj poruke i kreativa, budžetiranje i odabir digitalnog medijskog miksa (nivo ulaganja u tehnike digitalnih medija, odabir odgovarajućih elemenata miksa), integracija u sveukupni medijski raspored i plan (planiranje i odabir glavnih aktivnosti).
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Prepoznati važnost marketinga unutar poduzeća.
  • Povezati osnovne marketinške pojmove s praksom.
  • Primijeniti osnovne marketinške alate u svrhu poboljšanja poslovanja poduzeća.
  • Usporediti tržišta krajnje potrošnje s tržištem poslovne potrošnje.
  • Procijeniti važnost pojedinog elementa marketinškog spleta.
  • Izraditi marketinški plan poduzeća sa svim mu pripadajućim elementima.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • 1. Dobrinić, D., Gregurec, I.: Integrirani marketing, FOI, Varaždin, 2016.
Dopunska literatura
  • Chaffey, D.; Ellis-Chadwich: Digital marketing: Strategy, Implementation and Practice 7th edition, Pearson Education Limited, 2019.
  • Krajnović, A.; Sikirić, D.; Hordov, M.: Digitalni marketing, Sveučilište u Zadru, Zadar, 2019.
  • Kotler, P.; Kartajaya, H.; Setiawani, I.: Marketing 4.0, John Wiley & Sons, New Jersey, 2017.
  • Kotler, P. Keller, K.L., Martinović, M.: Upravljanje marketingom, 14. izdanje, MATE, Zagreb, 2014.
  • Ružić, D., Biloš, A., Turkalj, D. : E-Marketing, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2014.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 29.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 28.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda