Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Primjena proračunskih tablica u poslovanju

2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Varaždin (ITDP 1.3)
Katedra za kvantitativne metode
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 4 izborni
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 4 izborni
Cilj kolegija
S obzirom da je Excel postao nezaobilazan alat u poslovanju, cilj predmeta je da studenti svladaju naprednije mogućnosti Excela koje će im omogućiti povećanje produktivnosti, brže kreiranje sofisticiranih izvještaja i modela, provođenje analiza i donošenje odluka u poslovanju.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Žugec Petra Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
15
15
1
1
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod. (1 + 1 sati)
    Uvod – pojašnjavanje ciljeva i ishoda učenja predmeta. Osnove Excela. Alternative Excelu. Pregled sučelja. Ponavljanje osnovnih elemenata. Automatska prilagodba. Dodaci (Add-ins). Samo-ispuna.
  • Izrada Excel tablice. Oblikovanje. Zaštita. (1 + 1 sati)
    Kreiranje Excel tablice. Primjena naprednih opcija oblikovanja (automatsko oblikovanje, prilagođeno, kodiranje formata, uvjetno oblikovanje). Zaštita radne knjige i radnog lista. Kolaborativni rad na proračunskoj tablici (komentari, reference, praćenje različitih verzija i promjena u proračunskoj tablici).
  • Napredna upotreba funkcija. (1 + 1 sati)
    Automatske funkcije. Sintaksa i argumenti funkcija. Funkcije naprednog zbrajanja i prebrojavanja; logičke funkcije; funkcije pretraživanja i referenciranja; tekstualne funkcije; matrične i mega formule; praćenje i revizija formula. Primjena financijskih funkcija iz Financijske matematike. Dodatak Analiza podataka.
  • Provjera podataka (Data Validation). Grafički prikaz podataka, analiza grafa i revizija podataka temeljem grafa. (1 + 1 sati)
    Provjera podataka (Data Validation). Vrste grafičkih prikaza u Excelu. Analiza i interpretacija podataka na grafu. Revizija podataka temeljem grafa. Sažimanje podataka. Višestruko (napredno) sortiranje i filtriranje.
  • Zaokretne tablice (Pivot tablice). Podatkovni model podataka (Data model). Što ako analiza (What if analysis). (1 + 1 sati)
    Kreiranje i korištenje zaokretnih tablica u svrhu dobivanja sumarnih podataka. Primjena modela i metoda Kvantitativnog menadžmenta - podatkovni model (Data Model, Power Pivot) i što ako analiza (Scenario manager, Data table, Goal Seek).
  • Uvoz i ugradnja podataka iz vanjskih izvora. Povezivanje podataka unutar različitih radnih listova i proračunskih tablica. Dodatak Analiza podataka. (1 + 1 sati)
    Uvoz podataka iz vanjskih izvora. Ugradnja podataka iz vanjskih izvora. Povezivanje i objedinjavanje podataka unutar različitih radnih listova i različitih radnih knjiga. Funkcije deskriptivne statistike, naprednije metode i alati.
  • Makro snimač. (1 + 1 sati)
    Uvod i motivacija za korištenjem makro snimača. Snimanje makroa. Čišćenje koda. Visual Basic Editor prozor. Ručni unos koda.
  • Uvod u VBA za potrebe stvaranja prilagođenog makro snimača. Jednostavne konstrukcije i petlje. (1 + 1 sati)
    Sintaksa. Vrste varijabli. Operatori. Jednostavne konstrukcije – WITH, IF THEN ELSE. Petlje FOR NEXT, DO WHILE. Kreiranje jednostavnih VBA funkcija.
  • VBA - dodavanje gumba i novih prozora. (1 +1 sati)
    Dodavanje gumba Form Control i ActiveX Control. VBA funkcije MsgBox i InputBox.
  • Korisnički obrazac – prvi dio. (1 + 1 sati)
    Elementi korisničkog obrasca. Svojstva korisničkog obrasca. Metode izrade korisničkog obrasca.
  • Korisnički obrazac – drugi dio. (1 +1 sati)
    Napredni oblici korisničkih obrazaca.
  • Kontrolna ploča (Dashboard). (1 + 1 sati)
    Motivacija. Izrada kontrolne ploče. Korištenje gotovih predložaka. Stvaranje vlastite kontrolne ploče.
  • Uvod u linearno programiranje. Grafička metoda. (1 +1 sati)
    Uvod u linearno programiranje. Optimalno rješenje u dvije dimenzije – grafička metoda.
  • Analiza praktičnih zadataka. (2 + 2 sati)
    Prezentacije i analiza praktičnih zadataka koje su studenti razradili kroz semestar.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Organizirati podatke u proračunsku tablicu prema unaprijed zadanim kriterijima.
  • Učitati i povezati podatke upotrebom kompleksnih funkcija i alata u Excelu.
  • Primijeniti napredne načine oblikovanja ćelija u radnome listu.
  • Upravljati grafovima u Excelu.
  • Analizirati podatke upotrebom kompleksnih funkcija i alata u Excelu.
  • Izraditi korisnički obrazac i kontrolnu ploču u Excelu.
  • Konstruirati optimalno rješenje za dani problem upotrebom grafičke metode i linearne regresije.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • M. Alexander, R. Kusleika i J. Walkenbach: Excel 2019 Bible
  • Materijali dostupni u LMSu
Dopunska literatura
  • W. Winston: Microsoft Excel 2019 Data Analysis and Business Modeling (Business Skills)
  • P. McFedries: Microsoft Excel 2019 Formulas and Functions (Business Skills)
  • B. Jelen: Microsoft Excel 2019 Pivot Table Data Crunching (Business Skills)
  • B. Jelen i T. Syrstad:Microsoft Excel 2019 VBA and Macros (Business Skills)
  • D. R. Anderson, D. J. Sweeney, T. A. Williams, J. D. Camm, J. J. Cochran: Essentials of Modern Business Statistics with MicrosoftOffice Excel
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 29.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 28.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda