Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Digitalna komunikacija i mediji

2024/2025
4 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za organizaciju
IPP
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 4 obavezan
Cilj kolegija
Komunikacija putem digitalnih komunikacijskih medija (internetskih servisa i mobilnih aplikacija) postaje dominantna u suvremenom obrazovnom i poslovnom okruženju. Kolegij omogućava stjecanje znanja, vještina i specifičnih kompetencija iz različitih područja korištenja digitalnih komunikacijskih medija u poslovnoj i privatnoj komunikaciji na razini pojedinca, grupa ili timova, u poslovnim organizacijama, kao i u masovnoj komunikaciji, te kod uporabe društvenih mreža i mobilnih aplikacija. Također, osigurava potrebna znanja iz komunikologije i psihologije za uspješnije prezentiranje informacija na internetu/webu, kao i za oblikovanje proizvoda i usluga koje se zasnivaju na komunikaciji s korisnicima putem digitalnih komunikacijskih medija. Tijekom praktičnih vježbi iz kolegija studenti upoznaju i svladavaju rad s velikim brojem online/mobilnih komunikacijskih alata i web 2.0 aplikacija poput e-portfolija, društvenih mreža, wiki sustava, bloga, Google Drive alata, online anketa, aplikacija za izradu mentalnih mapa i blok-dijagrama, dizajniranje korisničkih sučenja itd. Poseban naglasak u praktičnim vežbama stavljen je i na poslovnu primjenu novijih alata za razmjenu trenutnih poruka i video pozive/konferencije, alata za kolaboraciju i upravljanje projektima i timovima, alata za pohranu datoteka i njihovo dijeljenje, kao i alata za vizualizaciju ideja i kreativnost u virtualnim timovima. Studenti također razvijaju kompetencije za djelotvorno kreiranje osobnih profila i samoprezentaciju na društvenim mrežama za stručnjake (LinkedIn i XING), potiče ih se na svladavanje oglašavanja na društvenim mrežama, kao i uči kreiranju online prezentacija i infografika.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj
Devčić Antonela Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Definicija komunikacije pomoću digitalnih medija i računalom posredovane komunikacije i izvori literature (2)
    Definicija psihologije korištenja interneta i komunikacije putem digitalnih medija, odnosno računalom posredovane komunikacije (engl. computer mediated communication – CMC). Područja istraživanja psihologije korištenja interneta i komunikacije putem digitalnih medija. Internet, World Wide Web i mobilne tehnologije kao poslovno, tehnološko, informacijsko, psihološko, socijalno i ekonomsko okruženje za korisnike. Razine i pojavni oblici komunikacije posredstvom digitalnih medija (intrapersonalna, interpersonalna, intragrupna, intergrupna i masovna komunikacija). Znanstveno-tehnološke informacije na internetu/webu.
  • Intrapersonalni aspekti računalom posredovane komunikacije (1)
    Računalna pismenost i komunikacija putem interneta. Samopoimanje i problem osobnog identiteta korisnika interneta. Informacijske potrebe korisnika interneta. Motivacija za korištenje i ovisnost o internetu. Problem disinhibicije ponašanja kod korištenja interneta.
  • Interpersonalni aspekti računalom posredovane komunikacije (3)
    Karakteristike interpersonalne komunikacije putem digitalnih medija (interneta i mobilnih uređaja). Odlike digitalnih komunikacijskih kanala. Samootkrivanje i samoprezentacija putem digitalnih medija. Specifičnosti žargona korisnika digitalnih medija. Model kompetencije u računalom posredovanoj komunikaciji. Interpersonalna komunikacija elektroničkom poštom, istovremenim tekstualnim porukama, društvenim mrežama, dvosmjernom video vezom i drugim digitalnim kanalima. Konkurentni i komplementarni odnosi između različitih medija za interpersonalnu komunikaciju. Online komunikacijske vještine: iniciranje interakcije, pozornost, samootkrivanje, upravljanje dojmovima, samoprezentacija, konverzacija, upravljanje interakcijom, uvjeravanje, podržavanje, davanje povratnih informacija u online okruženju i dr.
  • Intragrupni aspekti računalom posredovane komunikacije (3)
    Grupna dinamika u odnosu na komunikaciju internetom i digitalnim medijima. Komunikacija u distribucijskim listama, diskusijskim grupama, brbljaonicama i forumima, na društvenim mrežama, kod uporabe alata za video konferenciranje, alata za kolaboraciju te upravljanje projektima i timovima, kao i alata za vizualizaciju ideja i kreativnost u virtualnim timovima. Konformnost i polarizacija u grupnoj diskusiji. On-line virtualne radne grupe i timovi. Sustavi za poslovnu suradnju putem interneta. Ice-breaking tehnike za udaljene timove i tehnike za elektronički brainstorming, kao i druge kreativne tehnike u poslovnoj online komunikaciji. Razvoj povjerenja, kooperacija i konflikti u virtualnom timu.
  • Intergrupni aspekti komunikacije putem digitalnih medija (1)
    Socijalne zajednice na internetu. Polarizacija i konfrontiranje socijalnih grupa na internetu. Komunikacija između timova i odjela unutar organizacije putem interneta.
  • Masovni aspekti komunikacije putem digitalnih medija (4)
    Diskontinuitet privatno/javno u komunikaciji dogitalnim medijima. Publiciranje sudjelovanjem u diskusijskim grupama i forumima, kao i objavljivanjem sadržaja na društvenim mrežama. Komunikacija putem platformi za objavljivanje i razmjenu fotografija i video sadržaja. Utjecaj oglašavanja na digitalne kanale za masovnu komunikaciju. Problemi kod oglašavanja elektroničkom poštom (spam). Autorska prava i digitalni mediji. Internet i mobilne aplikacije u odnosu na tradicionalne masovne medije (tisak, televizija i dr.). Model sklonosti internetu kao masovnom mediju. Integracija personaliziranih i masovnih digitalnih medija. Konvergencija medija. Društvena korisnost digitalnih medija i interneta. Utjecaj digitalnih medija na ekonomiju tradicionalnih masovnih medija (tisak, radio, televiziju, filmsku i glazbenu industriju).
  • Poslovni aspekti računalom posredovane komunikacije (6)
    Informacijska/računalna pismenost i poslovna uporaba digitalnih komunikacijskih alata. Traženje informacija na interentu. Komunikacijska analiza web stranica i mobilnih aplikacija poslovnih organizacija. Tehnike razvoja odnosa s klijentima i kupcima putem digitalnih i interneta. Mogući problemi korisnika i kupaca on-line usluga i proizvoda. Etička pitanja vezana uz poslovnu (busines-to-customer, B2C) uporabu interneta. Kvaliteta e-usluge kad se za prodaju koriste digitalni mediji (web mjesto i mobilne aplikacije).
  • Privatnost i sigurnost u komunikaciji digitalnim medijima (2)
    Problemi anonimnosti i privatnosti u komunikaciji digitalnim medijima (internetom i mobilnim aplikacijama). Percepcija osobne sigurnosti i rizika za korisnike. Rizično ponašanje korisnika digitalnih medija. Kategorizacija etičkih problema koji su vezani uz ponašanje korisnika digitalnih medija.
  • Multimedijski aspekti komunikacije digitalnim medijima (4)
    Razvoj medijske komunikacije. Multimedija u međuljudskoj komunikaciji digitalnim medijima i poslovnoj komunikaciji (timski rad, oglašavanje i marketing, prodaja i dr.). Interakcija korisnika sa multimedijskim proizvodom. Elementi korisničkog sučelja na web stranicama i mobilnim aplikacijama. Oblikovanje poveznica i metode navigacije. Procjena korisničkog sučelja. Organizacija sadržaja na multimedijalnom proizvodu. Žanrovi multimedijskih proizvoda. Obilježja uspješnih multimedijalnih web mjesta i mobilnih aplikacija.
  • Metode istraživanja na području komunikacije digitalnim medijima za IT stručnjake i njihove poslovne aktivnosti (4)
    Načini prikupljanja podataka: kvantitativna i kvalitativna istraživanja. Metode prikupljanja podataka u istraživanju komunikacije digitalnim medijima. Anketiranje i izrada anketnog upitnika. Online anketiranje. Vrste pitanja i ljestvice (stavova) s ponuđenim odgovorima na pitanja u anketi. Uzorkovanje ispitanika u anketi. Intervjuiranje (vrste intervjua, priprema, vrste pitanja, izbor ispitanika, analiza prikupljenih podataka). Studija slučaja (case study). Promatranje. Analiza sadržaja. Analiza diskursa. Kvalitativne metode istraživanja.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Poznavanje osnovnih obilježja digitalnih elektroničkih medija, uključujući mobilne aplikacije, odnosno različitih internetskih komunikacijskih alata i servisa koji su važni za poslovnu komunikaciju, kao i činitelja kompetencije u on-line interpersonalnoj i grupnoj komunikaciji te masovnoj komunikaciji uporabom interneta/weba i mobilnih aplikacija.
  • Razumijevanje načina na koji (a) različite vještine u digitalnoj/elektroničkoj on-line komunikaciji i (b) obilježja komunikacijskih alata utječu na ishode poslovne komunikacije posredstvom interneta i mobilnih uređaja.
  • Mogućnost procjene i oblikovanja web sadržaja (web stranica i portala), kao i sadržaja mobilnih aplikacija, imajući u vidu elemente vezane uz djelotvornu online prezentaciju informacija, marketing putem weba i mobilnih medija te činitelje kvalitete e-usluge.
  • Prepoznavanje problematičnih oblika korisničkog ponašanja vezanog uz online privatnost i sigurnost, kao i prilikom uporabe različitih digitalnih komunikaciskih medija, te potencijalnih načina ugrožavanja privatnosti i sigurnosti korisnika interneta
  • Primjena komunikacijskih i drugih vještina za uspješniju osobnu i poslovnu komunikaciju prilikom korištenja digitalnih komunikacijskih medija (interneta, mobilnih aplikacija), kao i timski rad uporabom interneta, oglašavanje i prezentiranje proizvoda i usluga pomoću interneta i društvenih mreža, kao i prikladnu komunikaciju u e-obrazovanju
  • Primjena digitalnih (online/mobilnih) komunikacijskih alata i web 2.0 tehnologija i usluga za poslovnu komunikaciju, suradnju u timu, kolaborativno učenje, prezentiranje informacija na internetu/webu, marketing i upravljanje odnosima s klijentima
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • G. Bubaš: On-line komunikacija“, e-tečaj
  • N. Zgrabljić Rotar (ur.): Digitalno doba: masovni mediji i digitalna kultura. Jesenski i Turk, 2020.
Dopunska literatura
  • S. Yates, R.E. Rice (ur.): The Oxford Handbook of Digital Technology and Society. Oxford University Press, 2020.
  • J. Sherblom: Computer-mediated Communication: Approaches and Perspectives. Cognella Academic Publishing, 2019.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda