Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Menadžment

2022/2023
5 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za organizaciju
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 4 obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 4 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznavanje studenata s osnovnim konceptima funkcioniranja menadžmenta u suvremenoj poslovnoj praksi. Studenti će ovladati osnovnim znanjima o menadžmentu te će razumjeti menadžerski proces, s posebnim naglaskom na menadžerske funkcije planiranja, organiziranja, vođenja, motiviranja, kontroliranja i upravljanja ljudskim potencijalima. Usvojena znanja iz ovog kolegija studentima će omogućiti učinkovito obavljanje menadžerskih poslova nižih menadžerskih razina te upravljanje timovima, kao i uvid u upravljanje organizacijama.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Malbašić Ivan Nositelj Predavanja 3 5 1
Dreven Nikolina Suradnik s ovlaštenjem Predavanja 2 5 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u menadžment (2 sata)
    Određenje menadžmenta. Svrha i važnost menadžmenta. Univerzalnost menadžmenta. Funkcije i zadatci menadžmenta. Menadžerske aktivnosti i uloge. Odlučivanje – najvažniji menadžerski posao. Osobine uspješnog menadžera.
  • Teorija i praksa menadžmenta kroz povijest (2 sata)
    Konstituiranje znanosti o menadžmentu. Strukturalne teorije menadžmenta. Biheviorističke teorije menadžmenta. Moderne teorije menadžmenta. Izabrane najnovije teorije menadžmenta. Integrativni pristup teorijama menadžmenta.
  • Okolina menadžmenta (2 sata)
    Pojam i definiranje okoline menadžmenta. Odnos između menadžmenta i različitih interesno-utjecajnih skupina. Vanjska okolina. Interna okolina. Odnos organizacije i okoline. Analiza okoline. Utjecaj okoline na menadžment. Upravljanje poslovnom okolinom.
  • Menadžerske razine u poslovnoj organizaciji (2 sata)
    Hijerarhija kao dimenzija organizacije. Vrhovni menadžment. Menadžment srednje razine. Prva razina menadžmenta. Vještine i znanja na različitim menadžerskim razinama. Uvod u korporativno upravljanje. Dioničari, nadzorni odbor i uprava.
  • Planiranje kao funkcija menadžmenta (2 sata)
    Definicija planiranja. Svrha planiranja. Proces i razine planiranja. Organizacijska svrha – vizija, misija i vrijednosti organizacije. Ciljevi. Usklađenost ciljeva po pojedinim razinama menadžmenta. Određivanje strategije. Planovi. Suvremena pitanja u planiranju.
  • Organiziranje kao funkcija menadžmenta (2 sata)
    Priroda i proces organiziranja. Podjela rada i specijalizacija kao dimenzije organiziranja. Formalna i neformalna organizacija. Organizacijski dizajn. Funkcijska organizacijska struktura. Divizijska organizacijska struktura. Projektna organizacija. Matrična organizacija. Nehijerarhijske organizacije i umrežavanje. Odabir poželjne organizacijske strukture.
  • Vođenje i motiviranje kao funkcije menadžmenta (2 sata)
    Pojam i definiranje vođenja. Odnos menadžmenta i vođenja. Stilovi vodstva. Motivacija kao temelj vodstva. Važnost i određenje motivacije. Ciljevi i funkcije motivacijskog sustava. Oblikovanje poslova koji motiviraju. Izazovi motiviranja u suvremenom poslovanju.
  • Kontroliranje kao funkcija menadžmenta (2 sata)
    Definicija i svrha kontrole. Proces kontrole. Vrste kontrole. Određivanje uspješnosti poslovanja – efektivnosti i efikasnost. Alati za mjerenje organizacijskih performansi. Izazovi kontroliranja u suvremenom poslovanju.
  • Upravljanje ljudskim potencijalima kao funkcija menadžmenta (2 sata)
    Uloga i važnost ljudi za organizacijski uspjeh. Osnovne funkcije upravljanja ljudskim potencijalima. Predviđanje potreba za ljudskim potencijalima. Zapošljavanje ljudskih potencijala. Upravljanje radnom uspješnosti zaposlenika. Upravljanje odnosima u organizaciji. Izazovi upravljanja ljudskim potencijalima.
  • Menadžerske vještine (4 sata)
    Menadžerske vještine i menadžerska efektivnost. Upravljanje vremenom. Vještine utjecanja na druge. Vještine umrežavanja. Vještine savjetovanja i obučavanja. Vještine delegiranja. Stvaranje i upravljanje timovima. Upravljanje sukobima. Ostale menadžerske vještine. Važnost stalnog razvijanja menadžerskih vještina.
  • Upravljanje organizacijskom kulturom (2 sata)
    Pojam i definiranje organizacijske kulture. Funkcije organizacijske kulture. Sastavnice i pokazatelji organizacijske kulture. Vrste organizacijske kulture. Stvaranje i održavanje organizacijske kulture. Mijenja li ICT kulturu organizacije? Najnoviji trendovi vezani uz organizacijsku kulturu.
  • Informacijska tehnologija i menadžment (2 sata)
    Odnos informacijske tehnologije i menadžmenta. Informacijski sustav u službi menadžmenta. Elektroničko poslovanje i menadžment. Primjena informacijske tehnologije u poslovanju. Digitalni alati i poslovna inteligencija. Upravljanje radnim mjestom temeljenom na tehnologiji.
  • Izazovi suvremenog menadžmenta (4 sata)
    Poslovna i menadžerska etika. Društvena odgovornost kompanija. Organizacija koja uči i upravljanje znanjem. Multinacionalne korporacije i međunarodni menadžment. Žene u menadžmentu. Menadžment malog poduzeća. Javni menadžment. Menadžment neprofitnih organizacija. Upravljanje različitostima. Kako se mijenja posao menadžera? Upravljanje pomoću vrijednosti. Ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Sretno radno mjesto. Stvaranje svrhovite organizacije.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Vežba 1
    Analiza i diskusija dobrih i loših vještina i osobina domaćih i stranih menadžera.
  • Vježba 2
    Primjer menadžmenta u praksi: što učiniti kada poduzeće teško održava postojeće pozicije na tržištu, a poslovni rezultati počinju padati?
  • Vježba 3
    Osmišljavanje vizije, misije i SMART ciljeva poduzeća.
  • Vježba 4
    Prepoznavanje i kreiranje organizacijske strukture poduzeća.
  • Vježba 5
    Diskusija o oblikovanju poslova koji motiviraju u suvremenim poslovnim uvjetima.
  • Vježba 6
    Analiza suvremenih motivacijskih koncepata u izvanrednim situacijama (npr. recesiji, pandemiji itd.).
  • Vježba 7
    Razvijanje i praktična primjena izabranih menadžerskih vještina.
  • Vježba 8
    Analiza organizacijske kulture izabrane organizacije.
  • Vježba 9
    Analiza primjera dobre prakse u primjeni informacijske tehnologije u poslovanju.
  • Vježba 10
    Žene menadžeri: najznačajnije poteškoće žena menadžera u menadžerskoj praksi.
  • Vježba 11
    Primjeri iz prakse: analiza društvene odgovornosti poduzeća u Hrvatskoj i svijetu.
  • Vježba 12
    Kritički prikaz menadžmenta u izabranom malom poduzeću.
  • Vježba 13
    Diskusija o najvažnijim izazovima suvremenog menadžmenta: primjeri iz poslovne prakse.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti pojam, važnost i uloge menadžmenta u suvremenom poslovanju.
  • Razviti sposobnost prepoznavanja i razumijevanja menadžment procesa u praksi.
  • Razlikovati funkcije menadžmenta iz različitih perspektiva i razina menadžmenta.
  • Objasniti i primijeniti temeljne menadžerske vještine u poslovanju.
  • Analizirati i prepoznati organizacijsku kulturu u svakoj organizaciji.
  • Objasniti važnost informacijske tehnologije za suvremeni menadžment.
  • Razumjeti problematiku poslovne etike i važnost primjene etičkih načela u poslovanju.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Sikavica, P., Bahtijarević-Šiber, F., Pološki Vokić, N. (2008.) Temelji menadžmenta. Školska knjiga, Zagreb.
  • Bahtijarević-Šiber, F., Sikavica, P., Pološki Vokić, N. (2008.) Suvremeni menadžment: vještine, sustavi i izazovi. Školska knjiga, Zagreb.
Dopunska literatura
  • Boddy D. (2020.), Management: Using Practice and Theory to Develop Skill, 8th edition. Pearson, Harlow, England.
  • Cardona, C., Rey, C. (2010.) Upravljanje pomoću misija. MATE, Zagreb.
  • Certo, S. C., Certo, S. T. (2008.) Moderni menadžment, 10. izdanje. MATE, Zagreb.
  • Daft, R.L. (2016.) Management, 12th edition. Cengage Learning, Boston, MA.
  • Hernaus, T., Brčić, R. (ur.) (2018.) Koraci uspješnog organiziranja. Školska knjiga, Zagreb.
  • Kinicki, A., Williams, B. K. (2020.), Management: A Practical Introduction, 9th edition. McGraw-Hill Education, New York, NY.
  • Rey, C., Bastons, M., Sotok, P. (Eds.) (2019.) Purpose-driven Organizations: Management Ideas for a Better World. Palgrave Macmillan, Cham.
  • Robbins, S. P., Coulter, M. (2018.) Management, 14th edition. Pearson Education, New York, NY.
  • Žugaj, M., Brčić, R. (2003.) Menadžment. „Varteks“ d.d., P.J. Tiskara, Varaždin.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda