Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Uvod u upravljanje znanjem

2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Križevci (ITDP 1.3)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 3 izborni
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 3 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je da osposobi studente za razumijevanje teorije, prakse, alata i tehnika upravljanja znanjem i da pomogne studentima u stvarenju uspješne karijere u profitnim i neprofitnim organizacijama. Osim toga, studenti će naučiti odrediti infrastrukturne zahtjeve za upravljanje intelektualnim kapitalom u organizacijama. Također, steći će znanja potrebna za samostalno pristupanje i rješavanje problema uz primjenu informacijsko komunikacijske tehnologije.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Lovrenčić Sandra Nositelj
Sekovanić Vlatka Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Uvod u upravljanje znanjem (1 + 1 sat)
    Povijest upravljanja znanjem. Osnovni pojmovi i definicije upravljanja znanjem. Evolucija upravljanja znanjem. Važnost upravljanja znanjem. Motivacija za uvođenje upravljanja znanjem u organizaciju. Središnje teme upravljanja znanjem. Primjer domena u kojima se uvodi upravljanje znanjem s naglaskom na poslovanje.
  • Osnovno o znanju (2 + 1 sat)
    Osnovni pojmovi i definicije znanja. Podatak, informacija i znanje. Objektivni i subjektivni pogled na znanje. Tipovi znanja. Kombinacija tipova znanja. Problemi. Primjeri različitih tipova znanja u organizacijama. Znanje i ekspertiza. Lokacije znanja. Karakteristike znanja. Ciklus znanja u procesu kreiranja i korištenja znanja. Znanje i informacijski zahtjevi. Znanje i inovacija. Prikupljanje i modeliranje znanja.
  • Procesi upravljanja znanjem (2 + 1 sati)
    Otkrivanje znanja: kombinacija i socijalizacija. Formaliziranje i čuvanje znanja: eksternalizacija i internalizacija. Organizacija i dijeljenje znanja: socijalizacija, izmjena, neformalni i formalni kanali. Primjena znanja: smjernice i rutine.
  • Mehanizmi, tehnologije i sustavi upravljanja znanjem (3 + 6 sati)
    Mehanizmi i tehnologije koje podržavaju pojedine procese za upravljanje znanjem. Pregled primjene pojedinih mehanizama i podrške tehnologija odgovarajućim mehanizmima za ostvarivanje ciljeva upravljanja znanjem. Sustavni pristup upravljanju znanjem: analiza sustava, životni ciklus sustava, razvoj sustava upravljanja znanjem, nadgledanje i vrednovanje. Povezanost procesa, mehanizama i tehnologija. Sustavi za otkrivanje znanja, sustavi za formaliziranje i čuvanje znanja, sustavi za organizaciju i dijeljenje znanja, sustavi za primjenu znanja.
  • Infrastruktura upravljanja znanjem (1 + 1 sat)
    Organizacijska kultura. Organizacijska struktura. Infrastruktura informacijske tehnologije. Općepoznato (zajedničko) znanje. Fizičko okruženje. Upravljanje promjenama. Elementi implementacije upravljanja znanjem.
  • Organizacijski utjecaji upravljanja znanjem (1 + 1 sat)
    Utjecaj upravljanja znanjem na ljude: učenje i prilagodljivost zaposlenika, zadovoljstvo poslom. Utjecaj upravljanja znanjem na procese: ekonomičnost, učinkovitost, inovacije. Utjecaj upravljanja znanjem na proizvode i usluge: dodavanje vrijednosti proizvodima, proizvodi temeljeni na znanju. Utjecaj na organizacijski učinak: neposredni utjecaj, posredni utjecaj.
  • Čimbenici koji utječu na upravljanje znanjem (2 + 1 sat)
    Različiti načini utjecaja na rješenja upravljanja znanjem. Univerzalni pogled na upravljanje znanjem. Uvjetovani (kontekstualni) pogled na upravljanje znanjem. Kontekstualni čimbenici i rješenja. Kategorije kontekstualnih čimbenika: karakteristike znanja, karakteristike zadatka, karakteristike organizacije i okoline. Identifikacija odgovarajućih rješenja upravljanja znanjem prema čimbenicima. Primjer.
  • Procjena upravljanja znanjem u organizaciji (1 + 1 sat)
    Razlozi i važnost procjene. Vrijeme procjene. Tipovi procjene. Procjena rješenja upravljanja znanjem, procjena znanja, procjena utjecaja. Elementi procjene: ocjena internih performansi, vanjska procjena, vrednovanje ekonomičnosti, učinkovitosti i inovativnosti, vrednovanje kreiranog znanja. Pristupi u pocjeni upravljanja znanjem. Preporuke za procjenu upravljanja znanjem.
  • Upravljanje znanjem u malim i srednjim organizacijama (2 + 2 sata)
    Razlika u upravljanju znanjem u velikim i malim i srednjim organizacijama. Jednostavne strategije upravljanja znanjem. Neformalno upravljanje znanjem. Komponente i tehnologije upravljanja znanjem u malim i srednjim organizacijama. Primjeri iz prakse.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Jasno karakterizirati model upravljanja znanjem, intelektualni kapital, organizacijsko učenje te razumjeti ulogu upravljanja znanjem u organizacijama.
  • Analizirati i vrednovati tipove znanja i razumjeti postojeće probleme i inicijative.
  • Identificirati i odabrati tehnologije i alate za upravljanje znanjem i tehnike za kreiranje, prikupljanje, čuvanje, dijeljenje i primjenu znanja.
  • Pokazati razumijevanje važnosti intelektualnog kapitala u stjecanju kompetitivne prednosti organizacija.
  • Znati primijeniti u praksi komponente i tehnologije za upravljanje znanjem u malim i srednjim organizacijama
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Becerra-Fernandez, I.; Sabherval, R., Knowledge Management: Systems and Processes (2nd Edition), Routledge, 2014.
  • D. Hislop, R, Bosua, R. Helms, Knowledge Management in Organizations: A critical introduction (4th Edition), Oxford University Press, 2018.
Dopunska literatura
  • Mazur, M. i dr.Knowledge Management 2.0., Knowledge Management 2.0. for SMEs, 2014., https://www.researchgate.net/publication/273757102_Knowledge_Management_20_-_Handbook_for_companies KMT, An Educational Knowledge Management Site, http://www.knowledge-management-tools.net/
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda