Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Uvod u računalnu grafiku

2023/2024
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Sisak
Katedra za informatičke tehnologije i računarstvo
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 3 izborni
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 3 izborni
Cilj kolegija
Upoznati studente s osnovnim matematičkim metodama, postupcima, algoritmima i alatima za računalnu 2D grafiku uz ograničenu upotrebu programskih alata za prikaze objekata u ravnini.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Horvat Damir Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Uvodno predavanje uz motivacijske primjere (1+0 sati)
    Uvodno predavanje uz motivacijske primjere
  • Koordinatni sustav i vektori, pravci – matematički uvod (2+1 sati)
    Koordinatni sustav i vektori, pravci – matematički uvod
  • Transformacija prirodnog koordinatnog sustava (na papiru) u piksele – upotreba alata (2+2 sati)
    Transformacija prirodnog koordinatnog sustava (na papiru) u piksele – upotreba alata
  • Upoznavanje s alatom – gotovi paketi (0+2 sati)
    Upoznavanje s alatom – gotovi paketi
  • Crtanje objekata u Canvasu, Prijenos prirodnih koordinata u Canvas (2+2 sati)
    Crtanje objekata u Canvasu, Prijenos prirodnih koordinata u Canvas
  • Transformacije u ravnini, homogene koordinate– matematički uvod (2+2 sati)
    Transformacije u ravnini, homogene koordinate– matematički uvod
  • Realizacija u Canvasu, statička slika, dimamička slika (animacija), upravljanje događajima u Canvasom (miš, tastatura i gui elementi) (2+3 sati)
    Realizacija u Canvasu, statička slika, dimamička slika (animacija), upravljanje događajima u Canvasom (miš, tastatura i gui elementi)
  • Bezierove krivulje u ravnini – matematički uvod (2+1 sati)
    Bezierove krivulje u ravnini – matematički uvod
  • Primjena u 2D i 3D grafici Visual Pythona (2+2 sati)
    Primjena u 2D i 3D grafici Visual Pythona
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti i definirati koordinate sustave u ravnini
  • Definirati i izvoditi osnovne operacije s vektorima
  • Transformirati 2D koordinatni sustav u koordinatni sustav koji upotrebljava piksele
  • Upotrebljavati alate i programirati (npr Javascript, Canvas) za prikaz objekata u ravnini
  • Programirati 2D objekte za statički i dinamički prikaz
  • Programirati upravljanje događajima u 2D prikazu
  • Primijeniti Bezierove krivulje u 2D grafici
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Marsh, D. (2005). Applied Geometry for Computer Graphics and CAD. Springer Verlag London.
  • Haverbeke, M. (2018). Elouquente JavaScript. Dostupno na: https://eloquentjavascript.net/
Dopunska literatura
  • Lengyel, E. (2012) Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics. Cengage Learning products are represented in Canada by Nelson Education, Ltd.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda