Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Izrada digitalnih publikacija

2023/2024
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Križevci (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 3 izborni
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 3 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je pružiti studentima znanja i vještine potrebne za osmišljavanje, izradu i vrednovanje digitalnih publikacija za poslovne i marketinške svrhe. Studenti će biti upoznati s konceptima, principima, procesima i alatima za izradu digitalnih publikacija u poslovne svrhe izražene kroz elemente vizualnog identiteta poduzeća. Studenti će pomoću različitih alata otvorenog koda obraditi slike i izraditi nekoliko vrsta digitalnih publikacija (npr. plakat, letak, interaktivnu brošuru i druge elemente vizualnog identiteta) primjenjujući principe vizualnog dizajna i pristupačnosti publikacija. Digitalne publikacije trebaju biti pohranjene u formatu prikladnom za prikaz na digitalnom mediju ili formatu prikladnom za profesionalni tisak.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
10 sati
Vježbe u praktikumu
20 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kirinić Valentina Nositelj
Plantak Vukovac Dijana Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Vizualna komunikacija u poslovanju (1 + 0 sat)
    Ciljevi i učinci vizualne komunikacije u kontekstu poslovanja. Digitalne publikacije u kontekstu poslovanja.
  • Vizualni identitet poduzeća (2 + 0 sata)
    Definicija vizualnog identiteta. Karakteristike dobrog vizualnog identiteta. Osnovni elementi vizualnog identiteta poduzeća: logotip, boje, tipografija. Knjiga vizualnih standarda i njeni elementi (primarna, sekundarna i medijska sredstva komunikacije, publikacije itd.).
  • Principi dizajna za oblikovanje publikacija (3 + 2 sata)
    Tipografija i tipografski elementi. Boja i modeli boja. Principi dizajna (kontrast, ponavljanje, poravnanje, blizina, itd.).
  • Pristupačnost digitalnih publikacija (1 + 2 sata)
    Korisnici digitalnih publikacija i njihove potrebe. Pristupačni tipografski elementi i pristupačnost digitalnih publikacija.
  • Grafika u digitalnim publikacijama (1 + 6 sati)
    Rasterska i vektorska grafika. Grafički formati pohrane i njihove karakteristike. Tehnike obrade slike.
  • Pribavljanje elemenata publikacije: fotografiranje i digitalne zbirke slika (1 + 2 sata)
    Prednosti i nedostaci samostalnog fotografiranja. Smjernice fotografiranja za elemente vizualnog identiteta. Pribavljanje slika u digitalnim zbirkama. Vrste digitalnih zbirki. Vrste grafičkih datoteka u zbirkama. Uvjeti korištenja zbirki, autorska prava i licence.
  • Proces izrade publikacija, formati i konverzija zapisa (1 + 8 sati)
    Faze procesa izrade publikacija. Odabir alata i elemenata potrebnih za izradu publikacija. Digitalni formati zapisa i njihova konverzija. Interaktivne publikacije i njihova izrada. Vrednovanje procesa i rezultata izrade.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Oblikovati digitalne publikacije primjenjujući principe dizajna i tipografska pravila.
  • Izabrati adekvatne alate potrebne za pripremu grafičkih, tekstualnih i interaktivnih elemenata i oblikovanje i izradu digitalnih publikacija.
  • Identificirati potrebe korisnika i prikladnih obilježja digitalnih publikacija.
  • Vrednovati kvalitetu i postupke oblikovanja i izrade digitalne publikacije.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Williams, Robin P (2008) The non-designer's design book: design and typographic principles for the visual novice (3rd ed.), Peachpit Press
Dopunska literatura
  • Null, R. (2013). Universal Design: Principles and Models, CRC Press
  • Lidwell, W., Holden, K., Butler, J. (2015). The Pocket Universal Principles of Design: 150 Essential Tools for Architects, Artists, Designers, Developers, Engineers, Inventors, and Makers. Rockport Publisher
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda