Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Dizajn programskih proizvoda

2022/2023
4 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Varaždin (ITDP 1.3)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
RA
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 3 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznati studente različitim vrstama korisničkih sučelja, njihovim specifičnostima i razlikama, osposobiti studente da kroz proces ispravnog dizajna izrađuje uspješna i kvalitetna korisnička sučelja za stolne, web i mobilne aplikacije, osposobiti studente da vrednuju i unaprijede korisnička sučelja.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Mario Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
15
6
2
2
1
3
Lovrenčić Alen Suradnik
Radošević Danijel Suradnik
Slunjski Toni Vanjski suradnik Vježbe u praktikumu 9 2 2
Cafuk Renato Vanjski suradnik Vježbe u praktikumu 9 2 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod (2 sata)
    Što je programski proizvod? Kratka povijest programskih jezika i alata. Što je ergonomija programskih proizvoda? Osnovni čimbenici dizajna programskog proizvoda. Značajke i karakter računalnih U/I jedinica.
  • Osnovni dijelovi programskog proizvoda (2 sata)
    Baza podataka. Maske za unos. Izvještaji. Izbornici. Statistički modul i skladište podataka. Korisničko sučelje. Dokumentacija.
  • Moderni programski alati i njihove mogućnosti (4 sata)
    Moderni programski jezici. Događajima pogonjeno programiranje. Integrirana programska sučelja i generatori aplikacija. Alati za izradu web aplikacija. Izbor programskog alata i nužni zahtjevi na programski alat.
  • Izgradnja korisničkog sučelja (4 sata)
    Grafička korisnička sučelja. Web korisnička sučelja. Proces izgradnje korisničkog sučelja. Značajke dobrog dizajna korisničkog sučelja. Ergonomski izbor boja. Problemi u izboru boja. Izbor boja za grafičke i tekstualne prikaze. Boje u statističkim prikazima. Raspored elementa sučelja na zaslonu. Prednosti i nedostaci grafičkog sučelja. Prilagodba grafičkog sučelja masovnom unosu podataka. Funkcije miša kao ulazne jedinice.
  • Izgradnja izbornika i navigacije (2 sata)
    Vrste grafičkih izbornika. Struktura izbornika. Funkcije izbornika. Nazivlje u izborniku. Dizajn izbornika. Navigacija kroz izbornike.
  • Izgradnja maski za unos podataka (4 sata)
    Vrste prozora. Elementi prozora. Vrste prikaza prozora. Upravljanje prozorima. Operacije nad prozorima. Web prozori. Kontrole u maskama za unos: operativne kontrole (gumbi), kontrole izbora (radio-gumbi, check- boxovi, palete, listboxovi, combo-boxovi), scroll vrpce, prezentacijske kontrole (tekstualna polja, grupe, indikatori napretka, zaglavlja stupaca, oznake). Povezivanje maski za unos i prijenos podataka između njih.
  • Robusnost, modularnost, parametriziranost programskog proizvoda (4 sata)
    Dostupnost podataka u aplikaciji. Odstranjivanje konflikata u podacima. Odstranjivanje redundancije unosa podataka. Parametriziranost i prilagodba programskog proizvoda potrebama korisnika.
  • Funkcionalnost programskog proizvoda (4 sata)
    Osnovna funkcionalnost programskog proizvoda. Konzistentnost pohrane podataka. Konzistentnost izrade programskih funkcija i prikaza podataka. Mehanizmi implementacije.
  • Evaluacija korisničkog sučelja (2 sata)
    Strategija sadržaja, očekivanja, ljudski faktori, performanse, ergonomija, pristupačnost, korisnost. UX metodologija
  • Organizacija programskog tima (2 sata)
    Klasična hijerarhijska organizacija programskog tima. Prednosti i nedostaci klasične organizacije programskog tima. Agilno i ekstremno programiranje. Paralelni razvoj programskih proizvoda. Mayo-Smithova piramida.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Identificirati aspekte važne za izradu kvalitetnih korisničkih sučelja
  • Definirati dizajn i funkcionalnosti korisničkih sučelja programskih proizvoda
  • Analizirati kvalitetu korisničkih sučelja
  • Izraditi kvalitetna korisnička sučelja prema načelima dobre prakse
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Galitz, W.O. The Essential Guide to User Interface Design. John Wiley and Sons, 2002.
Dopunska literatura
  • Mandel, T. The Elements of User Interface Design. John Wiley and Sons, 1997.
  • Spolsky, J. A User Interface Design For Programmers. Apress, 2001.
  • Tidwell, J. Designing Interfaces. O'Reilly, 2005.
  • Weiss, E.H. How to Write Usable Use Documentation. ORYX, 1991.
  • Microsoft User Interface Design Guidelines
  • Java Look and Feel Design Guidelines
  • IBM Web Design Guidelines
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda