Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Digitalni ured

2022/2023
4 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 3 obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 3 obavezan
Cilj kolegija
Upoznati studente s različitim načinima funkcioniranja ureda, aktivnostima uredskog poslovanja i postupaka digitalizacije uredskih dokumenata. Osposobiti studente za primjenu načela uredskog poslovanja te uredbi (pravnih regulativa) vezanih uz uredsko poslovanje u organizacijama iz različitih djelatnosti. Osposobiti studente za izrade dokument, digitaliziraju ga, primjene odgovarajuće alate kako bi ga mijenjali i na odgovarajući način arhivirali. Osposobiti studente da urede radni prostor u skladu s ergonomskim zahtjevima. Osposobiti studente da diskutiraju o implikacijama vezanim uz primjenu različitih tehnoloških dostignuća u cilju unapređenja uredskih aktivnosti sa zakonodavcem, poslodavcem i inženjerima koji sudjeluju u razvoju različitih usluga/proizvoda podržanim upotrebom IT.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kirinić Valentina Nositelj Vježbe u praktikumu
Predavanja
3
2
5
5
1
1
Mekovec Renata Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Definicija ureda (2 sata)
    Definicija pojma ured i uredskog poslovanje. Ciljevi uredskog poslovanja. Važnost ureda i uredskog poslovanja u poduzeću. Proces automatizacije uredskog poslovanja. Analiza postojećeg stanja – kompetencije ljudi, računalna oprema, organizacija rada.
  • Modeli, tipovi i vrste ureda (2 sata)
    Različiti modeli ureda. Tipovi ureda. Rutinski i nerutinski ured. Perspektive ureda: analitička i interpretativna perspektiva. Uredske aktivnosti i vrste poslova, domena uredskog poslovanja. Sustav uredskog poslovanja – obrada dokumenata, komunikacije, konferiranje, pomoćni sustavi.
  • Funkcije, načela, značaj i preduvjeti digitalizacije uredskog poslovanja (2 sata)
    Načela uredskog poslovanja. Funkcije uredskog poslovanja. Uredski poslovi – ljudi, znanja, organizacijski i tehnološki okvir. Preduvjeti digitalizacije uredskog poslovanja.
  • Digitalni, virtualni i mobilni ured (2 sata)
    Integracija ureda. Komponente e-ureda: d-ured, m-ured i v-ured. Digitalni ured. Karakteristike digitalnog ureda. Mobilno poslovanje i mobilni ured. Virtualna organizacija, virtualni ured, virtualni timovi.
  • Upravljanje uredskom dokumentacijom (6 sata)
    Dokumenti u uredu. Vrste, komponente i strukture dokumenata. Klasični dokumenti. Elektronički dokumenti (obrasci). Obrada uredskih dokumenata. Distribucija uredskih dokumenata. Životni ciklus dokumentacije. Upravljanje dokumentacijom. Osnovni principi digitalizacije. Metode i mehanizmi digitalizacije dokumenata u ovisnosti o različitim tipovima dokumenata. Sustav za upravljanje dokumentima (DMS). Komponente sustava za upravljanje dokumentima. Kontrola verzija u izradi dokumentacije. Efektivna uporaba korporativnih normi u izradi poslovne dokumentacije. Proces upravljanja sadržajem. Alati za produkciju, uređivanje i distribuciju profesionalnih dokumenata Multimedijalni alati za prezentacije.Tehnički dokumenti potrebni za dizajn, razvoj i primjenu proizvoda, aplikacija i usluga. Norme vezane uz izradu dokumentacije.
  • Arhiviranje i zaštita uredskih dokumenata (2 sata)
    Arhivski sustav, elementi arhivskog sustava, ciljevi arhiviranja uredskih dokumenata. Vrste arhiviranja, njihove prednosti i nedostaci. Zakonska regulativa arhiviranja uredskih dokumenata. Preventivne mjere zaštite. Fizička zaštita. Elektronička zaštita IS-a i digitalni potpis. Razine sigurnosti i zaštite IS-a.
  • Uredski zaposlenici (6 sati)
    Upravljanje uredskim zaposlenicima. Razvoj uredskih zaposlenika. Obučavanje uredskih zaposlenika. Metodologija analize vještina i kompetencija. Analiza sadržaja posla. Analiza potreba. Tehnike distribucije informacija, simulacijske tehnike i tehnike obučavanja na poslu. Tehnike osnaživanja. Analiza i procjena poslova uredskih zaposlenika. Ocjenjivanje uspješnosti uredskih zaposlenika. Trajno profesionalno usavršavanje (CPD – eng. Continuing professional development) u skladu sa zahtjevima organizacije. Razvoj digitalnih kompetencija.
  • Norme i standardi u ergonomiji i ergonomija radne okoline (2 sata)
    Definicija ergonomije. Domena ergonomije. Vrste ergonomije. Standardi vezani uz ergonomiju. Hrvatska i norme u ergonomiji. Ergonomija radne okoline. Osnovni principi ergonomije u uredu. Ergonomski uređen ured. Ergonomija računalne i programske opreme. Bolesti koje uzrokuje rad u uredu.
  • Postupci informatizacije različitih sustava uredskog poslovanja (2 sata)
    Informacijski sustavi u uredskom poslovanju. Način funkcioniranja i obilježja uredskog IS-a. Uredsko poslovanje u upravnim tijelima. Primjena uredskog IS-a u različitim djelatnostima. Uredba o uredskom poslovanju i ostala zakonska regulativa u području uredskog poslovanja.
  • Trendovi ureda budućnosti (2 sata)
    Ured bez papira. Koncept ureda budućnosti. Rad na daljinu, perspektiva zaposlenika i poslodavca. U-poslovanje (eng. u-commerce). Elementi u-poslovanja. Zeleni ured. Načela zelenog ureda.
  • Digitalno radno mjesto (eng. digital workforce/workplace) (2 sata)
    SCALE. Zaposlenici na zahtjev (eng. staff on demand). Rad sa zajednicom i okolinom. Automatizacija poslova. Uključivanje zaposlenika u razvoj. Evolucija digitalnih radnih mjesta. Tehnologije i trendovi digitalnih radnih mjesta. Funkcioniranje ureda u kriznim situacijama.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Vježba 1
    Upoznavanje s naprednim uređivanjem prezentacija za potrebe predstavljanja poduzeća.
  • Vježba 2
    Izrada automatiziranih i efikasnih prezentacija.
  • Vježba 3
    Upoznavanje s različitim besplatnim uredskim paketima.
  • Vježba 4
    Korištenje i usporedba elemenata besplatnih uredskih paketa.
  • Vježba 5
    Upoznavanje s principom rada elektoničkih obrazaca.
  • Vježba 6
    Izrada elektroničkih obrazaca.
  • Vježba 7
    Izrada baze podataka u MS Accessu (tablica, upiti, maske, izvještaji).
  • Vježba 8
    Upoznavanje s korištenjem alata za DMS.
  • Vježba 9
    Komparativna analiza alata za DMS.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti načine funkcioniranja ureda, aktivnosti uredskog poslovanja i postupaka informatizacije različitih sustava u uredskom poslovanju kao i primjene novih tehnoloških dostignuća u uredu.
  • Primijeniti usvojeno znanje na praktične problemske zadatke.
  • Analizirati postojeće postojeće alate za potporu uredskim aktivnostima te ih primijeniti u odgovorajućim situacijama.
  • Razviti generičke vještine rada u timu, organizacijske i prezentacijske vještine.
  • Izraditi automatiziranu i efikasnu prezentaciju.
  • Organizirati, promjeniti i koristiti u bazu podataka.
  • Identificirati kompetencije potrebne za obavljanje određenog posla te napraviti plan unapređenja ili stjecanje novih.
  • Izraditi, editirati i upravljati uredskim dokumentima
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Quible K. Zane: Menadžment uredskog poslovanja, Mate, 2010.
  • Berg Oskar and Gustafsson Henrik: Digital worplace strategy & Design, Unicorn Titans AB, 2018.
Dopunska literatura
  • Whitter Ben and Bersin Josh: Employee Experience: Develop a Happy, Productive and Supported Workforce for Exceptional Individual and Business Performance, Kogan Page; 1st edition, 2019.
  • Guide to the Electronic Document Body Of Knowledge: (EDBOK), 2017.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda