Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovno komuniciranje

2023/2024
4 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za organizaciju
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) 1 obavezan
Cilj kolegija
Usvajanje općih znanja potrebnih za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija. Stjecanje potrebnih znanja i vještina unutar važnih primijenjenih područja poslovnog komuniciranja, kao što su izvođenje prezentacija, komunikacija u prodaji, pregovaranja, vođenje sastanaka, intervjuiranje, elektronički posredovana komunikacija itd. Stjecanje veće razine kompetencije za različite vrste komunikacijskih aktivnosti u akademskom i poslovnom okruženju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj Predavanja 6 5 1
Devčić Antonela Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Uvod u poslovno komuniciranje (4 sata)
    Razine analize u poslovnoj komunikaciji. Modeli komunikacijskog procesa. Činitelji kompetencije u poslovnoj komunikaciji. Činitelji prikladnosti poslovne verbalne komunikacije. Retorika u verbalnoj komunikaciji. Vrste i funkcija neverbalnih poruka u poslovnom komuniciranju. Vještine samopraćenja i upravljanja dojmovima. Kanal komuniciranja.
  • Komunikacijska kompetencija (8 sati)
    Interpersonalna komunikacijska kompetencija. Primjena modela interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnoj komunikaciji. Kognitivne i bihevioralne društvene vještine. Uvjeravanje. Načela davanja povratnih informacija.
  • Prezentacijska komunikacija (8 sati)
    Elementi djelotvornog prezentacijskog komuniciranja. Zadaci prezentatora u pojedinim fazama prezentacije. Prikladne strukture i vrste poslovne prezentacije za različite namjene/situacije. Priprema prezentacije. Osobine publike. Načela pripreme sadržaja i načini rasporeda sadržaja prezentacije. Vizualno oblikovanje sadržaja. Vrste i načini korištenja prezentacijskih sredstava. Stvaranje dojma o kredibilitetu prezentatora. Privlačenje pozornosti publike. Javni govor i retorika u prezentacijskoj komunikaciji.
  • Verbalna i neverbalna komunikacija (2 sata)
    Podjela elemenata neverbalne komunikacije, primjeri pojedinih elemenata u poslovnom međunarodnom okruženju; Verbalna komunikacija - uporaba standardnog književnog jezika, načelo ravnopravnosti, uvažavanje razlika.
  • Komunikaciju u međunarodnom okruženju (8 sati)
    Upoznavanje s pojmom međunarodnog okruženja, vrste komunikacije i ciljevi komuniciranja; Definiranje pojmova međunarodnog komuniciranja i pregovaranja u međunarodnom okruženju, posebnosti poslovnog komuniciranja u međunarodnom okruženju. Uvažavanje razlika među kulturama u procesima percepcije i kognicije, tolerancija na različitost; korištenje umnih mapa.
  • Komunikacija u prodaji (8 sati)
    Osnove osobne komunikacije u prodaji. Osobine prodavača koje utječu na uspješnost u prodaji. Priprema prodajne komunikacije. Faze prodajne komunikacije. Pristupi kupcu. Utvrđivanje potreba kupca/klijenta. Informiranje i prezentiranje proizvoda/usluge. Tehnike odgovaranja na pitanja i prigovore. Zaključivanje prodajne komunikacije. Poslijekupovne aktivnosti. Prodajne aktivnosti uz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije.
  • Pregovaranje (8 sati)
    Definicija pregovaranja i pregovaračke situacije. Osobine uspješnih pregovarača. Priprema poslovnih pregovora. Pregovaračke strategije. Taktike i tehnike za početne, središnje i završne faze pregovora. Neetične tehnike/taktike u pregovorima.
  • Sastanci (8 sati)
    Vrste sastanaka. Priprema sastanka. Oblikovanje dnevnog reda sastanka i pisanje zapisnika. Poželjno i nepoželjno ponašanje sudionika sastanka. Djelotvorno vođenje sastanaka. Sastanci radnih grupa, timova i odbora. Poslovni sastanci podržani suvremenom informacijskom i komunikacijskom tehnologijom.
  • Intervjuiranje (4 sata)
    Vrste intervjua. Priprema intervjua. Vrste i raspored pitanja kod intervjua. Faze intervjua: otvaranje, provođenje, zaključivanje. Intervju za zapošljavanje. Intervju za procjenu učinka zaposlenika. Intervjui za prikupljanje podataka prilikom projektiranja informacijskih i inteligentnih sustava. Poslovni intervju za zapošljavanje uz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije, životopisa u obliku video zapisa.
  • Pisana poslovna komunikacija (2 sata)
    Vrste pisanih dopisa. Važnost pisane komunikacije u digitalnom okruženju. Primjeri (ponude, žalbe, zahvale, reklamacije).
Sadržaj seminara/vježbi
  • Seminar 1 (4 sata)
    Priprema i izvođenje prezentacija.
  • Semianar 2 (2 sata)
    Priprema komunikacijskih vježbi metodom igranja uloga.
  • Seminar 3 (2 sata)
    Provedba debate.
  • Seminar 4 (14 sati)
    Analiza studije slučaja poslovnih organizacija.
  • Seminar 5 (4 sata)
    Priprema i provedba upitnika i anketa o kvaliteti izvedenih prezentacija.
  • Seminar 6 (4 sata)
    Primjeri komuniciranja u međunarodnom okruženju.
Ishodi učenja kolegija
  • Poznavati osnovne pojmove vezane uz interpersonalnu komunikaciju, komunikacijsku kompetenciju, komunikacijske vještine, prezentaciju te različite situacije i oblike poslovnog komuniciranja s naglaskom na komunikaciju informatičara s klijentima/korisnicima.
  • Razumjeti komunikacijske procese i vještine te njihove važnosti u različitim uvjetima poslovnog komuniciranja. Shvaćanje činitelja koji utječu na uspješnost u prezentaciji i prodaji informatičkih proizvoda i usluga, kao i kod vođenja poslovnih pregovora. Razumijevanje činitelja koji utječu na uspješnost sastanaka informatičkih timova i odbora. Identificirati bitne čimbenike poslovnog okruženja vezanog uz interpersonalne i stručne kompetencije u nacionalnom i međunarodnom okruženju.
  • Primijeniti kritičko promišljanje u poslovnim situacijama s naglaskom na komuniciranje u međunarodnom okruženju uz upotrebu suvremenih komunikacijskih tehnologija.
  • Primijeniti kritičko promišljanje u poslovnim situacijama s naglaskom na komuniciranje u međunarodnom okruženju uz upotrebu suvremenih komunikacijskih tehnologija.
  • Steći generičke vještine vezane uz prikladnu verbalnu (usmenu i pisanu) i neverbalnu komunikaciju, razvoj interpersonalnih odnosa u poslovnim situacijama, javni govor i prezentiranje, komunikaciju i djelotvorno ponašanje u radnoj grupi, odboru ili timu, uspostavljanje i održavanje poslovnih veza s klijentima i kupcima, ponudu i prodaju proizvoda i usluga.
  • Razviti osjećaj etičke odgovornosti i obveza te djelovati u ostvarivanju organizacijskih strategija i ciljeva.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Bovee, C. L.: Suvremena poslovna komunikacija: 10. izdanje, MATE, Zagreb, 2012.
  • Lori Harvill Moore (2013) Business Communication Achieving Results 2013; bookboon.com ISBN 978-87-403-0433-6
Dopunska literatura
  • Mrvica Mađarac, S. i Jelica, S. (2015) Poslovna komunikacija – poseban osvrt na njezinu ulogu u prodaji roba i usluga. Mostariensia : časopis za društvene i humanističke znanosti, 1, 149-158 https://hrcak.srce.hr/141945 (2.3.2021.)
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda