Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Komuniciranje i virtualni timovi u organizaciji
Communication and Virtual Teams in Organizations
2023/2024
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za organizaciju
M4
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Analiza i dizajn poslovnih sustava 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umjetna inteligencija u poslovanju 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Razvoj programskih sustava 6 izborni
Cilj kolegija
Unaprijediti znanja i vještine povezane s komunikacijskim procesima u organizaciji, komunikacijom u malim skupinama i u timu, prilikom kreativnog rješavanja problema u skupini, kod odlučivanja u skupini, motiviranja i vodstva. Poseban naglasak bit će na korištenju komunikacijskih alata i tehnologija u organizaciji i timskom radu. Studenti će usvajati znanja iz korištenja videokonferencija i online kolaborativnih servisa, te stjecati znanja i vještine iz rada u virtualnih timova. Studente će se kroz teorijska predavanja i praktičan rad na seminarima i u online okruženju pripremiti za djelotvorniju analizu i istraživanje komunikacijskih procesa u poslovnim organizacijama (uporabu online znanstvenih baza podataka), uspješnije vođenje timova i radnih grupa, sudjelovanje u poslovnom odlučivanju na sastancima i u odborima, kao i za djelotvorniju menadžersku komunikaciju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja
Seminar
15
1
2
1
1
2
Devčić Antonela Suradnik Seminar 9 1 2
Kutnjak Ana Suradnik Seminar 5 1 2
Sadržaj predavanja
  • Procesi organizacijske komunikacije
    Područja istraživanja organizacijske komunikacije. Teorijski modeli komuniciranja u organizaciji. Informacijski procesi u organizaciji. Komunikacijski kanali i mreže u organizacijama. Formalna i neformalna komunikacija. Glasine. Komunikacijska klima. Komunikacijski aspekti organizacijske kulture.
  • Komunikacija između različitih razina u organizaciji
    Interpersonalna komunikacija u organizaciji. Skupna komunikacija u organizaciji. Problemi u komuniciranju nadređenih i podređenih. Temelji individualnog i skupnog komunikacijskog ponašanja u organizaciji. Komunikacijski stilovi nadređenih.
  • Komunikacija u grupama u organizaciji
    Grupe i procesi grupne komunikacije u organizacijama. Razvoj grupa u organizaciji. Formalne i neformalne grupe. Komunikacija u malim grupama. Kohezija i norme u grupi. Konformiranje u grupi. Devijantno ponašanje u grupi i timu. Činitelji uspješne suradnja u grupi i timu.
  • Timska komunikacija
    Obilježja komunikacije u uspješnim timovima. Vrste timova. Razvoj timova. Uloge članova tima vezane uz zadatke i komunikaciju. Povjerenje u timu. Uloga tehnologije u komunikaciji u timu.
  • Komunikacijski aspekti kreativnog rješavanja problema
    Činitelji koji utječu na kreativnost. Faze kreativnog rješavanja problema. Osobine posebno kreativnih pojedinaca. Prepreke kreativnom mišljenju. Kreativno okruženje u organizacijama. Komunikacija u kreativnom rješavanju problema. Tehnike za unapređenje individualne (i skupne) kreativnosti: check-liste, slučajne riječi, generiranje alternativa, liste atributa, kreativno fokusiranje, manipuliranje glagolima, analiza polja sila.
  • Komunikacija kod primjene tehnika skupnog kreativnog rješavanja problema
    Osnove komunikacije u skupini prilikom kreativnog rješavanja problema. Skupne kreativne tehnike: oluja mozgova, zapisivanja misli, zapisivanje ideja, tehnika nominalne grupe, kreativni izazov, provokacija. Tehnike za izbor kreativnog rješenja u skupini. Kreativno rješavanje problema u grupi uz uporabu online kolaborativnih alata.
  • Komunikacija u procesima odlučivanja
    Vrste odluka i činitelji koji utječu na odlučivanje. Individualno i grupno odlučivanje. Procesi komunikacije kod odlučivanja u grupi. Grupne rasprave. Odbori i druga organizacijska tijela u kojima se donose odluke. Osobni činitelji i komunikacija kod pogrešaka u odlučivanju. Prednosti i nedostaci grupa u odlučivanju. Grupno mišljenje (%22groupthink%22) i polarizacija skupine kod odlučivanja. Uzroci zastoja u pojedinim fazama grupnog odlučivanja. Procesi i modeli komunikacije kod odlučivanja u velikim organizacijama. Uloge i zadaci vođa kod odlučivanja.
  • Komunikacija u vodstvu
    Definicije rukovođenja i vodstva. Komunikacijska kompetencija vođa. Teorijski modeli vodstva i struktura komunikacije vođa. Izvori moći vođa. Komunikacija u transformacijskom vodstvu i vodstvu koje je usmjereno promjenama. Karizmatično i autentično vodstvo. Činitelji koji neutraliziraju pojedine stilove vodstva.
  • Komunikacija u procesima motiviranja zaposlenika
    Povezanost komunikacije i motivacije. Osnovne teorije motivacije i komunikacijski procesi u organizaciji. Posebne motivacijske tehnike. Načini utjecanja komunikacijom na povećanje motivacije zaposlenika.
  • Komunikacija kod političkog ponašanja u organizaciji
    Status i statusni simboli u organizaciji. Menadžment dojmova. Izvori moći pojedinaca i skupina u organizaciji. Koalicije, klike, oligarhija i drugi oblici povezivanja pojedinaca u interesne skupine u organizacijama. Interpersonalni, intragrupni i intergrupni sukob. Medijacija u organizacijskim sukobima.
  • Interkulturalna komunikacija u organizaciji
    Vrijednosti i kultura socijalne ili organizacijske sredine. Percepcije prostora, vremena, spolnih uloga, hijerarhije i promjena. Procjena kulture u određenom socijalnom okruženju. Individualizam i kolektivizam. Stilovi komunikacije u različitim kulturama. Kulture visokog i niskog konteksta u komunikaciji. Eksplicitna i implicitna pravila u interkulturalnoj komunikaciji. Činitelji kompetencije u interkulturalnoj komunikaciji. Interkulturalna komunikacija u organizaciji. Suradnja u interkulturalnim organizacijskim sredinama.
  • Virtualni timovi i suradnja u virtualnom okruženju
    Vrste i organizacija virtualnih timova. Osobine virtualnih timova. Grupna dinamika u virtualnom timu. Suradnja i povjerenje u virtualnim timovima. Utjecaj tehnologije na funkcioniranje virtualnog tima. Primjeri virtualnih timova. Virtualni timovi u globalnom i interkulturalnom okruženju. Teorijske osnove za tumačenje virtualnih timova. Osobine posebno uspješnih virtualnih timova.
  • Teorijske osnove i metode istraživanja organizacijske komunikacije
    Teorije iz područja komunikologije i vodstva. Klasične i znanstvene teorije u menadžmentu. Teorije međuljudskih odnosa i razvoja ljudskih potencijala. Sustavske i kontingencijske teorije. Procjena komunikacijske klime. Istraživanje komunikacijske kulture. Kvantitativna, interpretativna i kvalitativna istraživanja.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Poznavati činitelje komunikacijske kompetencije (znanja, motivacija, komunikacijske vještine, prilagođavanje kontekstu itd.) u komunikaciji licem u lice i pomoću elektroničkih/digitalnih tehnologija.
  • Koristiti informacijsko-komunikacijsko tehnološke alate u oblikovanju znanja i izražavanju na kreativan način.
  • Odabrati odgovarajuće IKT alate za obradu i prikaz prikupljenih podataka.
  • Organizirati sadržaj prezentacije u skladu s konceptom, glavnim idejama i akademskom argumentacijom.
  • Izraditi plan izlaganja s obzirom na raspoloživo vrijeme i ciljanu publiku.
  • Primijeniti znanja i vještine vezane uz komunikacijske vještine, prodaju, pregovaranje, intervjuiranje, rad u timu, i sl. u rješavanju problema.
  • Poznavati činitelje osobne kompetencije kod poslovnog komuniciranja u međukulturalnom i međunarodnom okruženju.
  • Odabrati primjereno sredstvo (alat/aplikaciju) za elektroničku poslovnu komunikaciju te na odgovarajući način oblikovati ciljeve, sadržaje i način komunikacije.
  • Poticanje etičnosti u komunikacijskom ponašanju u poslovanju i korektnih odnosa prema poslovnim suradnicima.
  • Razviti tehnike konstruktivne diskusije i argumentiranja namijenjene planiranju i provedbi poslovnih aktivnosti prilikom individualne i skupne komunikacije.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • S.P. Robbins, T.A. Judge. Organizacijsko ponašanje. Zagreb: MATE, 2009.
  • S.C. Certo, S.T. Certo. Moderni menadžment. Zagreb: MATE, 2009.
Dopunska literatura
  • D. Kolbaek. Online Collaboration and Communication in Contemporary Organizations. Hershey, PA: IGI Global, 2018.
  • P. Estes Brewer. International Virtual Teams: Engineering Global Success. John Wiley and Sons, 2015.
  • A.J. DuBrin. Leadership: research findings, practice, and skills. Boston, MA: Cengage Learning, 2016.
  • R.N. Lussier, C.F. Achua. Leadership: theory, application & skill development. Boston, MA: Cengage Learning, 2016.
  • M.Z. Hackman, C.E. Johnson. Leadership: a communication perspective. Prospect Hights, IL: Waveland Press, 2008.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda