Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Komuniciranje i virtualni timovi u organizaciji
Communication and Virtual Teams in Organizations
2022/2023
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za organizaciju
M4
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Analiza i dizajn poslovnih sustava 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umjetna inteligencija u poslovanju 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Razvoj programskih sustava 6 izborni
Cilj kolegija
Unaprijediti znanja i vještine povezane s komunikacijskim procesima u organizaciji, komunikacijom u malim skupinama i u timu, prilikom kreativnog rješavanja problema u skupini, kod odlučivanja u skupini, motiviranja i vodstva. Poseban naglasak bit će na korištenju komunikacijskih alata i tehnologija u organizaciji i timskom radu. Studenti će usvajati znanja iz korištenja videokonferencija i online kolaborativnih servisa, te stjecati znanja i vještine iz rada u virtualnih timova. Studente će se kroz teorijska predavanja i praktičan rad na seminarima i u online okruženju pripremiti za djelotvorniju analizu i istraživanje komunikacijskih procesa u poslovnim organizacijama (uporabu online znanstvenih baza podataka), uspješnije vođenje timova i radnih grupa, sudjelovanje u poslovnom odlučivanju na sastancima i u odborima, kao i za djelotvorniju menadžersku komunikaciju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja 15 2 1
Devčić Antonela Suradnik Seminar 10 1 2
Kutnjak Ana Suradnik Seminar 5 1 2
Sadržaj predavanja
  • Procesi organizacijske komunikacije
    Područja istraživanja organizacijske komunikacije. Teorijski modeli komuniciranja u organizaciji. Informacijski procesi u organizaciji. Komunikacijski kanali i mreže u organizacijama. Formalna i neformalna komunikacija. Glasine. Komunikacijska klima. Komunikacijski aspekti organizacijske kulture.
  • Komunikacija između različitih razina u organizaciji
    Interpersonalna komunikacija u organizaciji. Skupna komunikacija u organizaciji. Problemi u komuniciranju nadređenih i podređenih. Temelji individualnog i skupnog komunikacijskog ponašanja u organizaciji. Komunikacijski stilovi nadređenih.
  • Komunikacija u grupama u organizaciji
    Grupe i procesi grupne komunikacije u organizacijama. Razvoj grupa u organizaciji. Formalne i neformalne grupe. Komunikacija u malim grupama. Kohezija i norme u grupi. Konformiranje u grupi. Devijantno ponašanje u grupi i timu. Činitelji uspješne suradnja u grupi i timu.
  • Timska komunikacija
    Obilježja komunikacije u uspješnim timovima. Vrste timova. Razvoj timova. Uloge članova tima vezane uz zadatke i komunikaciju. Povjerenje u timu. Uloga tehnologije u komunikaciji u timu.
  • Komunikacijski aspekti kreativnog rješavanja problema
    Činitelji koji utječu na kreativnost. Faze kreativnog rješavanja problema. Osobine posebno kreativnih pojedinaca. Prepreke kreativnom mišljenju. Kreativno okruženje u organizacijama. Komunikacija u kreativnom rješavanju problema. Tehnike za unapređenje individualne (i skupne) kreativnosti: check-liste, slučajne riječi, generiranje alternativa, liste atributa, kreativno fokusiranje, manipuliranje glagolima, analiza polja sila.
  • Komunikacija kod primjene tehnika skupnog kreativnog rješavanja problema
    Osnove komunikacije u skupini prilikom kreativnog rješavanja problema. Skupne kreativne tehnike: oluja mozgova, zapisivanja misli, zapisivanje ideja, tehnika nominalne grupe, kreativni izazov, provokacija. Tehnike za izbor kreativnog rješenja u skupini. Kreativno rješavanje problema u grupi uz uporabu online kolaborativnih alata.
  • Komunikacija u procesima odlučivanja
    Vrste odluka i činitelji koji utječu na odlučivanje. Individualno i grupno odlučivanje. Procesi komunikacije kod odlučivanja u grupi. Grupne rasprave. Odbori i druga organizacijska tijela u kojima se donose odluke. Osobni činitelji i komunikacija kod pogrešaka u odlučivanju. Prednosti i nedostaci grupa u odlučivanju. Grupno mišljenje (%22groupthink%22) i polarizacija skupine kod odlučivanja. Uzroci zastoja u pojedinim fazama grupnog odlučivanja. Procesi i modeli komunikacije kod odlučivanja u velikim organizacijama. Uloge i zadaci vođa kod odlučivanja.
  • Komunikacija u vodstvu
    Definicije rukovođenja i vodstva. Komunikacijska kompetencija vođa. Teorijski modeli vodstva i struktura komunikacije vođa. Izvori moći vođa. Komunikacija u transformacijskom vodstvu i vodstvu koje je usmjereno promjenama. Karizmatično i autentično vodstvo. Činitelji koji neutraliziraju pojedine stilove vodstva.
  • Komunikacija u procesima motiviranja zaposlenika
    Povezanost komunikacije i motivacije. Osnovne teorije motivacije i komunikacijski procesi u organizaciji. Posebne motivacijske tehnike. Načini utjecanja komunikacijom na povećanje motivacije zaposlenika.
  • Komunikacija kod političkog ponašanja u organizaciji
    Status i statusni simboli u organizaciji. Menadžment dojmova. Izvori moći pojedinaca i skupina u organizaciji. Koalicije, klike, oligarhija i drugi oblici povezivanja pojedinaca u interesne skupine u organizacijama. Interpersonalni, intragrupni i intergrupni sukob. Medijacija u organizacijskim sukobima.
  • Interkulturalna komunikacija u organizaciji
    Vrijednosti i kultura socijalne ili organizacijske sredine. Percepcije prostora, vremena, spolnih uloga, hijerarhije i promjena. Procjena kulture u određenom socijalnom okruženju. Individualizam i kolektivizam. Stilovi komunikacije u različitim kulturama. Kulture visokog i niskog konteksta u komunikaciji. Eksplicitna i implicitna pravila u interkulturalnoj komunikaciji. Činitelji kompetencije u interkulturalnoj komunikaciji. Interkulturalna komunikacija u organizaciji. Suradnja u interkulturalnim organizacijskim sredinama.
  • Virtualni timovi i suradnja u virtualnom okruženju
    Vrste i organizacija virtualnih timova. Osobine virtualnih timova. Grupna dinamika u virtualnom timu. Suradnja i povjerenje u virtualnim timovima. Utjecaj tehnologije na funkcioniranje virtualnog tima. Primjeri virtualnih timova. Virtualni timovi u globalnom i interkulturalnom okruženju. Teorijske osnove za tumačenje virtualnih timova. Osobine posebno uspješnih virtualnih timova.
  • Teorijske osnove i metode istraživanja organizacijske komunikacije
    Teorije iz područja komunikologije i vodstva. Klasične i znanstvene teorije u menadžmentu. Teorije međuljudskih odnosa i razvoja ljudskih potencijala. Sustavske i kontingencijske teorije. Procjena komunikacijske klime. Istraživanje komunikacijske kulture. Kvantitativna, interpretativna i kvalitativna istraživanja.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Poznavati činitelje komunikacijske kompetencije (znanja, motivacija, komunikacijske vještine, prilagođavanje kontekstu itd.) u komunikaciji licem u lice i pomoću elektroničkih/digitalnih tehnologija.
  • Koristiti informacijsko-komunikacijsko tehnološke alate u oblikovanju znanja i izražavanju na kreativan način.
  • Odabrati odgovarajuće IKT alate za obradu i prikaz prikupljenih podataka.
  • Organizirati sadržaj prezentacije u skladu s konceptom, glavnim idejama i akademskom argumentacijom.
  • Izraditi plan izlaganja s obzirom na raspoloživo vrijeme i ciljanu publiku.
  • Primijeniti znanja i vještine vezane uz komunikacijske vještine, prodaju, pregovaranje, intervjuiranje, rad u timu, i sl. u rješavanju problema.
  • Poznavati činitelje osobne kompetencije kod poslovnog komuniciranja u međukulturalnom i međunarodnom okruženju.
  • Odabrati primjereno sredstvo (alat/aplikaciju) za elektroničku poslovnu komunikaciju te na odgovarajući način oblikovati ciljeve, sadržaje i način komunikacije.
  • Poticanje etičnosti u komunikacijskom ponašanju u poslovanju i korektnih odnosa prema poslovnim suradnicima.
  • Razviti tehnike konstruktivne diskusije i argumentiranja namijenjene planiranju i provedbi poslovnih aktivnosti prilikom individualne i skupne komunikacije.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • S.P. Robbins, T.A. Judge. Organizacijsko ponašanje. Zagreb: MATE, 2009.
  • S.C. Certo, S.T. Certo. Moderni menadžment. Zagreb: MATE, 2009.
Dopunska literatura
  • D. Kolbaek. Online Collaboration and Communication in Contemporary Organizations. Hershey, PA: IGI Global, 2018.
  • P. Estes Brewer. International Virtual Teams: Engineering Global Success. John Wiley and Sons, 2015.
  • A.J. DuBrin. Leadership: research findings, practice, and skills. Boston, MA: Cengage Learning, 2016.
  • R.N. Lussier, C.F. Achua. Leadership: theory, application & skill development. Boston, MA: Cengage Learning, 2016.
  • M.Z. Hackman, C.E. Johnson. Leadership: a communication perspective. Prospect Hights, IL: Waveland Press, 2008.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda