Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Upravljanje primjenom IT-a u poslovanju
Managing the Application of IT in Business
2022/2023
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
M1
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Analiza i dizajn poslovnih sustava 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umjetna inteligencija u poslovanju 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Razvoj programskih sustava 6 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznati studente preddiplomskog studija s pojedinim aspektima upravljanja IT-om u poslovanju te opisati metodiku koja se koristi u tu svrhu radi lakšeg razumijevanja problemskih situacija i njihovog rješavanja. Sukladno tome, predmet fokusira sljedeće aspekte upravljanja IT-om u poslovanju: planiranje i organizacija IT-a, upravljanje razvojem IS-a, isporuka i potpora IT usluga te mjerenja IT performansi. Cilj predmeta je povezati teoretske osnove kroz navedene aspekte s problemskim situacijama iz prakse uz neposrednu primjenu koncepata, metoda, tehnika i alata za upravljanje IT-om u poslovanju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Draganić Melita Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
10
10
2
1
1
3
Žgela Mario Vanjski suradnik Predavanja
Vježbe u praktikumu
5
5
2
1
1
3
Sadržaj predavanja
  • Uvod u aspekte upravljanja primjenom IT-a u poslovanju (2 sata predavanja; 2 sata vježbi)
    Temeljni cilj upravljanja primjenom IT-a u poslovanju. Aspekti upravljanja primjenom IT-a u poslovanju.
  • Upravljanje poslovnom vrijednošću IT-a (2 sata predavanja; 2 sata vježbi)
    Definicija poslovne vrijednosti IT-a. Metodika za procjenu poslovne vrijednosti IT-a.
  • Planiranje primjene IT-a u poslovanju (4 sata predavanja, 4 sata vježbi)
    Određivanje postojeće uloge IT-a u poslovanju. Oblikovanje IT strategije i povezivanje s poslovnim ciljevima.
  • Organizacija primjene IT-a u poslovanju (4 sati predavanja; 4 sati vježbi)
    Primjena načela i zahtjeva QMS-a (ISO 9001) u uspostavi suvremene organizacije IT funkcije. Definiranje procedura u skladu sa zahtjevima ISO 9001 u proizvodnji prog.proizvoda. Oblikovanje IT organizacije primjenom ostalih okvira u kontekstu organizacijskog ustrojstva temeljenog na procesima s jasnim ulogama i odgovornostima.
  • Upravljanje aplikacijama (4 sata predavanja; 4 sata vježbi)
    Upravljanje portfeljom aplikacija. Razvoj, instalacija i korištenje aplikacija. Upravljanje razvojnom, testnom i produkcijskom aplikacijskom okolinom. Upravljanje verzijama. Testiranje s naglaskom na rubne uvjete. Kvaliteta aplikacija i metodika/norme za unapređenje kvalitete aplikacija. Održavanje aplikacija.
  • Upravljanje sigurnošću i podacima. (4 sata predavanja; 4 sata vježbi)
    Upravljanje informacijskom sigurnošću. Upravljanje rizicima. Organizacijske mjere. Primjer Oracle baze podataka.
  • Upravljanje infrastrukturom i operacijama (4 sata predavanja; 4 sata vježbi)
    Definiranje postupaka za IT operacije radi podržavanja dogovorenih razina usluga i osiguravanja kontinuiranih operacija. Definiranje postupaka za nadzor IT infrastrukture i pratećih događaja. Pojam i važnost IT događaja. Korelacija događaja. Odnos konteksta i događaja. Definiranje postupaka za osiguranje pravodobnog održavanja infrastrukture (COBIT okvir).
  • Kontrola i revizija IS-a (4 sata predavanja; 4 sata vježbi)
    Ključni pojmovi glede kontrole i revizije IS-a. Ciljevi i svrha kontrole i revizije IS-a. Odabrane metode za kontrolu i reviziju IS-a. Analiza primjera kroz problemske situacije.
  • Potrebne kompetencije unutar pojedinih aspekata upravljanja IT-om u poslovanju (2 sata predavanja; 2 sata vježbi)
    Analiza potrebnih kompetencija za planiranje i organizaciju IT-a u poduzeću. Analiza potrebnih kompetencija za upravljanje razvojem IS-a. Analiza potrebnih kompetencija za isporuku i potporu IT usluga. Analiza potrebnih kompetencija za mjerenja IT performansi.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Analizirati suvremene organizacijske koncepte koji utječu na razvoj informacijskog sustava organizacije.
  • Analizirati sustave djelovanja u konkretnom radnom okruženju.
  • Objasniti poslovnu vrijednost IT-a i aspekte upravljanja primjenom IT-a u poslovanju
  • Primijeniti pojedine metode upravljanja aplikacijama, sigurnošću i podacima
  • Primijeniti pojedine metode iz područja upravljanja infrastrukturom i operacijama
  • Analizirati potrebe za novima aplikacijama i temeljem pregleda tehnološke i ekonomske izvedivosti, odlučiti o potrebi kupnje ili razvoja aplikacija u skladu s poslovnim zahtjevima
  • Procijeniti postojeću ulogu IT-a u poduzeću i utjecaj na poslovanje
  • Primijeniti pojedine metode za oblikovanje IT strategije u poduzeću
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • M.Kozina: Neki aspekti IT menadžmenta u uvjetima digitalne ekonomije, Fakultetski udžbenik, FOI, Varaždin, 2017.
  • M.Kozina: Upravljanje zrelošću razvoja programskih proizvoda, Fakultetski priručnik, FOI, Varaždin, 2016.
Dopunska literatura
  • Pripremljena i raspoloživa sva predavanja, vježbe i svi prateći materijali
  • Spremić,M. Digitalna transformacija poslovanja, Zagreb, 2017
  • ITIL V3: Service Strategy, 2011
  • ITIL V3: Service Design, 2011
  • ITIL V3: Service Transition, 2011
  • ITIL V3: Service Operation, 2011
  • ITIL V3: Service CSI, 2011
  • ITIL 4 Foundation, 2019.
  • ISACA Cobit 4.1/Cobit 5
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda