Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Dizajn korisničkih sučelja
User Interface Design
2024/2025
6 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
M2
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 6 obavezan
Cilj kolegija
Upoznati studente s osnovnim pojmovima dizajna korisničkih sučelja, pojmovima i principima dobre prakse u području dizajna korisničkih sučelja. Upoznati studente s vrstama korisničkih sučelja, metodama analize i vrjednovanja kvalitete korisničkih sučelja, alatima za dizajn korisničkih sučelja, procesom prikupljanja korisničkih zahtjeva i procesom osmišljavanja i izrade različitih vrsta korisničkih sučelja prema recentnim pravilima struke.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Mario Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
10
5
4
2
2
2
1
1
1
Plantak Vukovac Dijana Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
5
5
2
2
1
2
Antolos Jerry John Suradnik Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
5
6
2
2
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u dizajn korisničkih sučelja (2)
    Pojam korisničkog sučelja. Pojam dizajna. Važnost dizajna korisničkog sučelja. Povezanost s ostalim konceptima u području interakcije čovjeka i računala. Primjeri dobrog i lošeg dizajna korisničkih sučelja.
  • Vrste korisničkih sučelja i elementi korisničkih sučelja (2)
    Povijesni pregled vrsta korisničkih sučelja (tekstualna, grafička i prirodna korisnička sučelja / engl. NUI - Natural User Interface). Osnovni elementi korisničkih sučelja (kontrole unosa, navigacijske kontrole, informacijske komponente, kontejneri).
  • Smjernice, principi i teorije dizajna korisničkih sučelja (2)
    Razlike između smjernica i principa dizajna. Osnovne smjernice dizajna korisničkih sučelja. Osnovni principi dizajna korisničkih sučelja (principi vizualizacije temeljeni na istraživanjima ljudske percepcije, osam zlatnih pravila dizajna korisničkih sučelja, ostali principi). Teorije dizajna korisničkih sučelja.
  • Elementi i aspekti oblikovanja grafičkih korisničkih sučelja (4)
    Kontekst, oblik, veličina, boja, kontrast, tekstura, tekst i tipografija, slika, animacija, hijerarhija informacija, sustavi navigacije i pretraživanja, upotrebljivost, pristupačnost.
  • Oblikovanje grafičkih korisničkih sučelja (2)
    Principi dizajna grafičkih korisničkih sučelja. Principi dizajna vizualnih informacija. Estetika korisničkih sučelja. Konzistentnost i standardi.
  • Proces dizajna korisničkih sučelja (2)
    Analiza korisničkih zahtjeva (funkcionalni i nefunkcionalni zahtjevi). Inicijalni i detaljni dizajn sučelja. Razvoj i implementacija. Vrjednovanje korisničkog sučelja.
  • Programski alati za dizajn korisničkih sučelja (2)
    Vrste programskih alata za dizajn korisničkih sučelja prema području primjene. Alati za izradu skice korisničkog sučelja, alati za izradu grafičke reprezentacije korisničkog sučelja, alati za izradu elemenata korisničkog sučelja i korisničkog sučelja u cjelini. Izrada funkcionalnog korisničkog sučelja.
  • Dizajn elemenata različitih grafičkih korisničkih sučelja (8)
    Dizajn elemenata sučelja stolnih aplikacija. Dizajn elemenata web sučelja. Dizajn elemenata sučelja mobilnih aplikacija. Dizajn elemenata sučelja za nosive uređaje.
  • Jezici dizajna za različita korisnička sučelja (4)
    Pojam jezika dizajna. Karakteristike jezika dizajna za stolne aplikacije. Karakteristike jezika dizajna za web aplikacije. Karakteristike jezika dizajna za mobilne aplikacije. Ostali jezici dizajna.
  • Vrjednovanje kvalitete dizajna korisničkih sučelja (2)
    Aspekti kvalitete korisničkih sučelja. Metode testiranja dizajna korisničkih sučelja.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Laboratorijske vježbe
    Laboratorijske vježbe prate sadržaj predavanja i služe kao priprema za izradu vlastitog projekta. Na laboratorijskim vježbama koristit će se odgovarajući alati za izradu korisničkih sučelja i testiranje/procjenu kvalitete korisničkih sučelja.
Ishodi učenja kolegija
  • Interpretirati pojmove, procese, teorijske osnove, preporuke i principe dobre prakse u području dizajna korisničkih sučelja.
  • Klasificirati i usporediti vrste korisničkih sučelja.
  • Identificirati i klasificirati elemente grafičkih korisničkih sučelja.
  • Analizirati kvalitetu dizajna korisničkog sučelja i argumentirati predložena unapređenja.
  • Osmisliti korisničko sučelje u skladu s korisničkim zahtjevima i uporabom temeljenih elemenata i aspekata dizajna korisničkih sučelja.
  • Odabrati metode i alate za dizajn korisničkih sučelja i vizualizaciju podataka.
  • Izgraditi korisničko sučelje stolne, web i mobilne aplikacije u skladu s recentnim pravilima struke.
  • Vrjednovati korisničko sučelje temeljem funkcionalnih i nefunkcionalnih aspekata i pokazatelja
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • Schneiderman, Plaisant, Cooper (2018) Designing the User Interface: Startegies for Effective Human-Computer Interaction, 6. izdanje, Pearson
  • Cooper et al. (2014) About Face: The Essentials of Interaction Design, Wiley, USA
Dopunska literatura
  • Preece, Rogers, Sharp (2015) Interaction Design: beyond human-computer interaction, 4. izdanje, Wiley, USA
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda