Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Digitalni marketing
Digital Marketing
2022/2023
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za gospodarstvo
M4
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Analiza i dizajn poslovnih sustava 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umjetna inteligencija u poslovanju 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Razvoj programskih sustava 5 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja marketinga. U predmetu će se posebno naglasiti i obraditi uloga novih informatičkih i komunikacijskih tehnologija u oblikovanju marketinških strategija. Kroz predavanja, seminare, vježbe i ostale obrazovne oblike, studente će se nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 9 2 1
Gregurec Iva Nositelj Predavanja
Seminar
6
15
2
1
1
2
Sadržaj predavanja
  • POJAM I DEFINICIJA MARKETINGA (2 sata)
    Pojmovno određenje marketinga. Ishodišta marketinga u ekonomskoj teoriji. Upravljanje marketingom. Koncepcije marketinga. Primjena novih tehnologija u marketingu. Promjena marketinških paradigmi.
  • PONAŠANJE POTROŠAČA NA TRŽIŠTU KRAJNJE POTROŠNJE I TRŽIŠTU POSLOVNE POTROŠNJE (2 sata)
    Pojam ponašanja krajnjih potrošača. Čimbenici ponašanja krajnjih potrošača – društveni, osobni, psihološki čimbenici. Pojam zadovoljstva i lojalnosti. Marketing odnosa. Proces donošenja odluka o kupnji na tržištu krajnje potrošnje. Vrste i obilježja poslovnog tržišta. Specifičnosti procesa kupnje poslovnog kupca. Teorijski okviri ponašanja poslovnog kupca. Proces donošenja odluka o kupnji na poslovnom tržištu.
  • OKRUŽENJE MARKETINGA (2 sata)
    Analiza makrookruženja. Analiza mikrookruženja. Interno okruženje poduzeća. Praćenje i analiza okruženja. Odgovori na promjene u okruženju. Prilagodba marketinga digitalnom okruženju.
  • PLANIRANJE I STRATEGIJA MARKETINGA (2 sata)
    Planiranje marketinških aktivnosti. Marketinški upravljački proces. Analiza situacije. Utvrđivanje ciljeva. Izbor ciljne skupine. Oblikovanje strategija marketinškog miksa. Marketinški plan kao pisani dokument. Provedba plana. Kontrola ostvarenja.
  • ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA (2 sata)
    Proces istraživanja tržišta. Vrste istraživanja. Vrste i izvori podataka. Metode i načini ispitivanja. Uzorci i uzorkovanje. Analiza podataka i interpretacija rezultata. Izrada izvještaja. Marketinški informacijski sustavi. Evolucija informacijskih sustava.
  • SEGMENTACIJA, POZICIONIRANJE I TARGETIRANJE (2 sata)
    Proces segmentacije. Pristupi segmentacije tržišta. Zemljopisna segmentacija. Demografska segmentacija. Psihografska segmentacija. Segmentacija na osnovi ponašanja. Segmentacija poslovnog tržišta. Pozicioniranje i predviđanje. Određivanje ciljnog tržišta i konkurenata. Strategije pozicioniranja. Mjerenje i predviđanje tržišnih prilika. Odabir konkurentskih prednosti.
  • PROIZVOD/USLUGA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Tržišna svojstva proizvoda. Razvoj novog proizvoda. Marketinški program za lansiranje novog proizvoda na tržište. Životni ciklus proizvoda. Marka proizvoda. Pojam i obilježja usluge. Vrijednost usluge. SERQUAL model mjerenja kvalitete usluge. Marketinški splet usluga.
  • DISTRIBUCIJA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Distribucijski kanali. Vrste i struktura distribucijskih kanala. Ponašanje unutar kanala distribucije. Pokrivanje tržišta kanalima distribucije. Vrste i oblici trgovine. Trgovina na malo i na veliko.
  • CIJENA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Determinante u procesu određivanja cijena. Pristupi određivanju cijena. Strateški ciljevi određivanja cijena. Politike određivanja cijena. Metode određivanja cijena. Iniciranje i reagiranje na promjene cijena.
  • PROMOCIJA KAO ELEMENT MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Marketinška komunikacija. Ciljevi komunikacije. Komunikacijski proces. Komunikacija u funkciji promocije. Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom. Promotivni miks. Određivanje proračuna promocije.
  • DIGITALNI MARKETING (2 sata)
    Pojmovno određenje i povijesni razvoj digitalnog marketinga. Glavne sile koje oblikuju doba digitalnog okruženja. Marketinška strategija u novom digitalnom dobu (značajke digitalne marketinške strategije, aplikacija digitalnog marketinga, prednosti i nedostatci digitalnog marketinga), digitalna marketinška komunikacija (odnos između digitalne i tradicionalne komunikacije, tipovi digitalne komunikacije)
  • ELEKTRONIČKO I MOBILNO UPRVLJANJE ODNOSIMA S KLIJENTIMA (2 sata)
    Koncept upravljanja odnosima s klijentima - CRMom. CRM strategija. Koncepti eCRM-a i mCRM-a. Implementacija digitalnog upravljanja odnosima s klijentima. Prikupljanje podataka. Veliki podaci. Marketinško upravljanje bazama podataka. Zaštita privatnosti klijenata. Generička segmentacija vs. personalizirana poruka.
  • ELEMENTI DIGITALNOG MARKETINŠKOG SPLETA (2 sata)
    Proizvod/usluga u digitalnom okruženju (digitalni proizvod, digitalna usluga, marka u digitalnom okruženju). Cijena u digitalnom okruženju (transparentnost cijene, utjecaji na određivanje cijene, nove metode određivanja cijena u digitalno okruženju). Distribucija u digitalnom okruženju (glavni trendovi u prodaji i distribuciji putem digitalnih medija). Promocija u digitalnom okruženju (samo općenito – promotivni splet u digitalnom okruženju). Utjecaj digitalnog okruženja na ljude, na proces i fizičko okruženje kao elemente marketinškog spleta.
  • DIGITALNA MARKETINŠKA KOMUNIKACIJA (3 sata)
    Primjena digitalnog marketinga u elementima tradicionalnog promotivnog spleta (oglašavanje, unapređenje prodaje, publicitet, odnosi s javnošću). Direktni marketing u digitalnom okruženju. Novi trendovi (mobilni uređaji, virtualne zajednice, društvene mreže, marketing na tražilicama) digitalne marketinške komunikacije. Teorijski prikaz i specifičnosti optimizacije (engl. search engine optimization – SEO) i plaćenih oglasa na tražilicama (engl. pay-per-click - PPC). marketinške aktivnosti i prilagodba marketinga na tražilicama potrebama tržišta
  • PLANIRANJE KAMPANJE ZA DIGITALNE MEDIJE (1 sat)
    Karakteristike digitalnih medija: postavljanje ciljeva i traženje interaktivne marketinške komunikacije (terminologija mjerenja učinkovitosti digitalnih kampanja), uvid u kampanju (uvid u potrošače), segmentacija i ciljanje, ponuda, razvoj poruke i kreativa, budžetiranje i odabir digitalnog medijskog miksa (nivo ulaganja u tehnike digitalnih medija, odabir odgovarajućih elemenata miksa), integracija u sveukupni medijski raspored i plan (planiranje i odabir glavnih aktivnosti).
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Predložiti marketinške strategije za promatrano poduzeće s ciljem ostvarivanja održive konkurentske prednosti.
  • Integrirati informacijske tehnologije u marketinške strategije poduzeća.
  • Identificirati elemente marketinškog miksa u okviru razvoja novih IKT rješenja/proizvoda.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • Dobrinić, D., Gregurec, I.: Integrirani marketing, FOI, Varaždin, 2016.
Dopunska literatura
  • Krajnović, A.; Sikirić, D.; Hordov, M.: Digitalni marketing, Sveučilište u Zadru, Zadar, 2019.
  • Kotler, P.; Kartajaya, H.; Setiawani, I.: Marketing 4.0, John Wiley & Sons, New Jersey, 2017.
  • Kotler, P. Keller, K.L., Martinović, M.: Upravljanje marketingom, 14. izdanje, MATE, Zagreb, 2014.
  • Ružić, D., Biloš, A., Turkalj, D. : E-Marketing, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2014.
  • Chaffey, D.; Ellis-Chadwich, F.; Johnston, K.; Mayer, R.; Internet marketing: Strategy, Implementation and Practice, Pearson Education Limited, London, 2009.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda