Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Uvod u poslovnu analitiku
Introductory Business Analytics
2024/2025
6 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za kvantitativne metode
M4
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Analiza i dizajn poslovnih sustava 5 obavezan
Cilj kolegija
Uspješne organizacije sve više koriste poslovnu analitiku u svom poslovanju kako bi identificirale nove tržišne mogućnosti, poboljšale poslovanje, usluge i proizvode te time postale konkurentnije na tržištu. Poslovni analitičari su zaduženi da iz „sirovih“ podataka crpe informacije i daju smjernice koje pomažu pri donošenju ispravnih poslovnih odluka, postizanju ciljeva, te ispunjenju misije i vizije organizacije. Stoga oni značajno utječu na politike, poslovne odluke i marketinške strategije organizacije. Cilj je ovog predmeta upoznavanje studenata s osnovama poslovne analitike te primjenom deskriptivne, prediktivne i preskriptivne poslovne analitike u donošenju poslovnih odluka.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Žugec Petra Nositelj Predavanja 15 1 1
Gusić Munđar Jelena Suradnik Seminar
Vježbe u praktikumu
15
15
2
1
1
2
Sadržaj predavanja
  • Uvod u poslovnu analitiku (1 sat)
    Što je poslovna analitika, primjeri primjene poslovne analitike, uvod u R, RStudio i shiny, (predavanja: analiza slučaja i teorija, vježbe: programiranje u R-u i seminari: praktična primjena)
  • Vizualizacija podataka i eksploratorna analiza (3 sata)
    Deskriptivne metode i grafički prikaz multidimenzionalnih podataka, stupčasti, linijski i dijagram raspršenja, boxplot, histogram, korelogram, interaktivna vizualizacija, upravljačka ploča (predavanja: analiza slučaja i teorija, vježbe: programiranje u R-u i seminari: praktična primjena)
  • Prediktivna analitika (3 sata)
    Regresijski i klasifikacijski modeli (predavanja: analiza slučaja i teorija, vježbe: programiranje u R-u i seminari: praktična primjena)
  • Grupiranje podataka i pravila pridruživanja (3 sata)
    Hijerarhijsko grupiranje podataka, grupiranje podataka na temelju centroida, pravila pridruživanja (predavanja: analiza slučaja i teorija, vježbe: programiranje u R-u i seminari: praktična primjena)
  • Analiza mreža
    Vizualizacija i analiza društvenih mreža, metrike (predavanja: analiza slučaja i teorija, vježbe: programiranje u R-u i seminari: praktična primjena)
  • Prezentacije praktičnih radova i vrednovanje (2 sata)
    Prezentacije praktičnih radova i vrednovanje (2 sata)
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Definirati poslovnu analitiku i objasniti njezinu ulogu u donošenju poslovnih odluka
  • Izgraditi web stranicu s interaktivnim vizualizacijama poslovnih podataka koristeći statistički jezik i okruženje R i RStudio
  • Primijeniti i interpretirati rezultate prikladnih analitičkih alata u analizi kvantitativnih i kvalitativnih podataka u raznim poslovnim scenarijima
  • Vrednovati snagu argumenata protiv postavljenih hipoteza s primjenom u donošenju poslovnih odluka .
  • Osmisliti objektivan i nepristran grafički i tablični prikaz rezultata analize
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • Ledolter, J. (2013) Data Mining and Business Analytics with R, 1. izdanje, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
  • Shmueli, G., Bruce, P. C., Yahav, I., Patel, N. R., Lichtendahl Jr., K. C.(2018) Data Mining for Business Analytics: Concepts, Techniques, and Applications in R, 1. izdanje, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
Dopunska literatura
  • Chapman, C. N., McDonnell Feit, E. (2019) R for Marketing Research and Analytics, 2. izdanje, Springer Nature, Switzerland
  • Lantz, B.,(2019) Machine Learning with R: Expert techniques for predictive modeling, 3. izdanje, Packt Publishing, Birmingham, UK
  • de Veaux, R. D., Velleman, P. F., Bock, D. E. (2009) Intro Stats, 3. izdanje, Pearson Addison Wesley, Boston
  • Diez, D., Cetinkaya-Rundel, M. Open Intro Statistics, 3. izdanje, dostupno na: https://leanpub.com/openintro-statistics
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda