Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Razvoj računalnih igara
Computer Games Development
2022/2023
6 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
M2
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 5 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim metodama i tehnikama izrade računalnih igara. Studenti će kroz povijesni pregled razvoja računalnih igara dobiti osnovna znanja o žanrovima, konceptima i mehanikama računalnih igara. Kroz praktične primjere upoznat će se s procesom izrade računalnih igara. Cilj je studentima dati osnovno znanje o temeljnim elementima pojedinih žanrova računalnih igara, o mehanikama igranja u 2D i 3D okolini, upravljanju kamerom i specijalnim efektima, animiranju likova i objekata, radom sa zvukom i videom, optimizaciji i prilagodbi računalnih igara za različite platforme.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Mladen Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
9
10
2
2
1
1
Schatten Markus Nositelj Predavanja 3 2 1
Okreša Đurić Bogdan Suradnik Predavanja
Vježbe u praktikumu
1
5
2
2
1
1
Stapić Zlatko Suradnik Predavanja 2 2 1
Tomičić Igor Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Dizajn, igrač, iskustvo (4 sata)
    Uvod u predmet i objašnjenje načina rada. Osnovni pojmovi o razvoju računalnih igara. Što je dizajn. Što je igra. Mehanike igranja. Prostor. Objekti. Atributi. Stanja. Akcije. Pravila. Vještine. Priča. Struktura. Likovi. Dinamika. Estetika. Ciljevi igre. Logika. Usmjeravanje igrača. GDD (engl. Game Design Document). Stroj igre (engl. Game Engine).
  • Povijesni razvoj računalnih igara (2 sata)
    Povijesni pregled računalnih igara. Žanrovi računalnih igara.
  • Osnovni elementi računalnih igara (4 sata)
    Poruke. Izbornici. Rezultati. Tajmeri. Sat. Štoperica. Rad s tekstom i slikama. Slajderi. Rad s ulaznim jedinicama. Rad sa scenama. Organizacija datoteka u projektu. Upravljanje događajima. Osnove skriptiranja. Koncepti objektno orijentiranog programiranja.
  • Osnovne mehanike računalnih igara (4 sata)
    Micanje, pozicioniranje, rotiranje u 2D i 3D prostoru. Odabir odredišta. Traženje najbliže točke. Upravljanje pokretom. Skakanje. Pucanje. Usmjereno kretanje. Koncept praćenja i bježanja. Koncept jednog klika. Upravljanje grupom objekata. Detekcija kolizije.
  • Osnove animacije (4 sata)
    Animacija 2D objekata. Sprajtovi. Animiranje objekata. Stanje animacije. Prelazak stanja. Skriptiranje animacija. Animiranje 3D objekata. Uvoz 3D objekata. Organizacija stanja. Transformacije i upravljanje. Događaji animiranja. Osnove upravljanja likom.
  • Materijali, kamera i efekti (4 sata)
    Izrada osnovnih materijala i sjenila. Prilagodba materijala. Svojstva materijala. Normalne mape. Transparentnost. Iluminacija. Upravljanje kamerom. Slika u slici. Tranzicija. Mini mapa. Zumiranje. Pozicioniranje kamera. Animiranje kamera. Osnove o izvorima svjetlosti. Vrste izvora svjetlosti. Manipulacija i postavke svjetlosti. Refleksije i refrakcije. Zapečena svjetlost. Dinamička svjetlost. Sjene. Svjetlosne kuglice.
  • Rad sa zvukom, videom i vanjskim datotekama (4 sata)
    Osnove upravljanja zvukom. Audio kanal. Glasnoća. Prostor. Frekvencija. Simulacija zvuka u prostoru. Manipulacija audio zapisa. Upravljanje video zapisima. Komponenta za puštanje video zapisa. Skriptiranje video zapisa. Učitavanje vanjskih datoteka. Lokalne datoteke. Mrežne datoteke. Spremanje i učitavanje stanja igre. Tablica najboljih rezultata. Učitavanja nivoa iz datoteke.
  • Optimizacija i izvoz igre (4 sata)
    Pauziranje igre. Ponašanje pogonjeno stanjem. Sigurnost. Redukcija količine aktivnih objekata. Aktivacija aktivnih objekata. Vidljivost. Upravljanje brzinom sličica. Korutine. Procjena efikasnosti. Detekcija problematičnih dijelova koda. Prilagodba igre za više platformi. Izvoz igre.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Laboratorijske vježbe
    Laboratorijske vježbe prate sadržaj predavanja te služe kao priprema za izradu vlastitog projekta računalne igre. Na laboratorijskim vježbama koristit će se odgovarajući alati za razvoj računalnih igara i ostalih aspekata igre.
Ishodi učenja kolegija
  • Primijeniti osnovne koncepte izrade računalnih igara (stvaranje vizualnih objekata, upravljanje ulaznim jedinicama, stvaranje animacije, programiranje interakcije s korisnikom, spremanje i učitavanje podataka, rad sa zvukom).
  • Usporediti algoritme koji se koriste u tipičnim žanrovima računalnih igara (akcijske igre, logičke igre, igre s riječima, igre za razonodu).
  • Kreirati i modificirati različite mehanike u računalnim igrama (nasumično generiranje objekata, kretanje objekata, pucanje, detekcija kolizije, kretanje kroz ograničeni prostor, generiranje nivoa).
  • Kreirati vlastitu računalnu igru temeljenu na standardnim algoritmima.
  • Napisati priču i scenarij u kontekstu računalne igre
  • Dizajnirati elemente korisničkog sučelja računalne igre
  • Oblikovati nivo (okolinu) računalne igre
  • Osmisliti set likova koji će biti sastavni dio računalne igre
  • Konstruirati prototipove igara različitih žanrova (npr. akcija, avantura, trkača igra, igra iz prvog lica)
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • Schell, Jesse. (2015). The art of game design: A Book of Lenses, 2nd edition. CRC Press.  
  • Sylvester, T. (2013). Designing Games: A Guide to Engineering Experiences. O'Reilly Media, Inc.    
Dopunska literatura
  • Thorn, A., Doran, J. P., Zucconi, A., Palacios, J. (2018). Complete Unity 2018 Game Development: Explore techniques to build 2D/3D applications using real-world examples. Packt Publishing Ltd.
  • Smith, M. (2018). Unity 2018 Cookbook: Over 160 recipes to take your 2D and 3D game development to the next level, 3rd Edition. Packt Publishing Ltd.
  • Halpern, J. (2018). Developing 2D Games with Unity: Independent Game Programming with C#. Apress.
  • Blackman, S., Wang, J. (2014). Unity for Absolute Beginners. Apress.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda