Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovno komuniciranje
Business Communication
2023/2024
3 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za organizaciju
ZP
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) 1 obavezan
Cilj kolegija
Usvajanje općih znanja potrebnih za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija. Stjecanje potrebnih znanja i vještina iz važnih primijenjenih područja poslovnog komuniciranja, kao što su izvođenje prezentacija, komunikacija u prodaji, pregovaranja, vođenje sastanaka, intervjuiranje, interkulturalna komunikacija, elektronički posredovana poslovna komunikacija itd. Stjecanje veće razine kompetencije za različite vrste komunikacijskih aktivnosti u akademskom okruženju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja
Seminar
Seminar
12
1
7
2
2
2
2
8
1
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj Predavanja
Seminar
Seminar
Seminar
Seminar
2
8
5
4
6
2
2
2
2
2
2
1
1
1
2
Devčić Antonela Suradnik Seminar
Seminar
Seminar
Seminar
Seminar
Seminar
10
10
3
4
6
2
2
2
2
2
2
2
1
1
1
1
2
1
Kutnjak Ana Suradnik Seminar
Seminar
Seminar
Seminar
Seminar
7
5
3
2
2
2
2
2
2
2
3
1
1
2
1
Marijanović Gabriela Demonstrator Demonstrature 14 1 1
Sadržaj predavanja
  • Razine analize u poslovnoj komunikaciji i modeli komunikacijskog procesa.
    Vrste poslovnih komunikacijskih aktivnosti. Najčešći zadaci, situacije i područja poslovne komunikacije. Verbalna i neverbalna komunikacija. Definicije verbalne i neverbalne komunikacija. Činitelji prikladnosti poslovne verbalne komunikacije. Retorika u verbalnoj komunikaciji. Vrste i funkcija neverbalnih poruka. Neverbalne poruke u poslovnom komuniciranju. Razine komunikacijskih pojava (intrapersonalna, interpersonalna, intragrupna, intergrupna i masovna komunikacija). Modeli komunikacijskog procesa u poslovnom okruženju. (4 sata)
  • Komunikacijska kompetencija.
    Činitelji i dimenzije interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnim interakcijama. Vještine vezane uz dimenziju komunikacijske djelotvornosti: iniciranje interakcije, asertivnost, upravljanje interakcijom, prilagodljivost. Vještine vezane uz dimenziju usmjerenosti na druge: empatija, podržavanje, samootkrivanje, surađivanje. Primjena modela interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnoj komunikaciji. (4 sata)
  • 3. Poslovne komunikacijske vještine
    Poslovne komunikacijske vještine u prodaji, pregovaranju, na sastancima i kod intervjuiranja: aktivno slušanje, uvjeravanje, samoprezentacija, davanje povratnih informacija, djelotvorno upravljanje sukobima. (2 sata)
  • Prezentiranje.
    Elementi djelotvornog prezentacijskog komuniciranja. Definicija i opći ciljevi prezentacije. Moguće situacije za primjenu prezentacije. Zadaci prezentatora u pojedinim fazama prezentacije: otvaranje prezentacije, središnji dio ili izlaganje teme, zaključivanje prezentacije. Prikladne strukture poslovne prezentacije za različite namjene. Vrste prezentacija s obzirom na trajanje i detaljnost pripreme. (2 sata)
  • Priprema i izvođenje prezentacije.
    Organizacija pripreme. Istraživanje osobina auditorija. Istraživanje i procjena kvalitete/vjerodostojnosti izvora (literature, internetskih resursa i dostupnih baza podataka). Načela pripreme sadržaja i načini rasporeda sadržaja prezentacije. Vizualizacija sadržaja. Vrste i načini korištenja prezentacijskih sredstava. Stvaranje dojma o kredibilitetu prezentatora. Privlačenje pozornosti publike. Dodatne tehnike za unapređenje učinaka prezentacije. (2 sata)
  • Komunikacija u prodaji.
    Osobine prodavača koje utječu na uspješnost u prodaji. Priprema prodajne komunikacije. Vrste motiva kupaca. Faze prodajne komunikacije. Pristupi kupcu. Utvrđivanje potreba kupca/klijenta. Informiranje i prezentiranje proizvoda/usluge. Tehnike odgovaranja na pitanja i prigovore. Zaključivanje prodajne komunikacije. Postkupovne aktivnosti. Odgovori na reklamacije i pritužbe kupaca ovisno o ponašanju / tipu kupca. (2 sata)
  • Pregovaranje.
    Definicija pregovaranja i pregovaračke situacije. Osobine uspješnih i neuspješnih pregovarača. Priprema pregovora. Vrste moći pregovarača. Pregovaračke strategije. Taktike i tehnike za početne, središnje i završne faze pregovora. Neetične tehnike/taktike u pregovorima. Poslovna korektnost u pregovorima. (4 sata)
  • Poslovni sastanci.
    Vrste sastanaka. Priprema sastanka. Oblikovanje dnevnog reda sastanka. Poželjno i nepoželjno ponašanje sudionika sastanka. Suočavanje s naoko neprihvatljivim ponašanjima sudionika poslovnih sastanaka. Djelotvorno vođenje sastanaka. Sastanci radnih grupa, timova i odbora. Sastanci za informiranje, rješavanje problema i odlučivanje. Sastanci s klijentima i poslovnim partnerima. Procedure odlučivanja i glasovanja na poslovnim sastancima. Komuniciranje na poslovnim sastancima posredovano računalom. (2 sata)
  • Intervjuiranje.
    Vrste intervjua. Priprema intervjua. Vrste i raspored pitanja kod intervjua. Faze intervjua: otvaranje, provođenje, zaključivanje. Intervju za zapošljavanje. Dokumentacija kandidata u postupku profesionalne selekcije. Intervju za procjenu učinka zaposlenika. Intervjui za prikupljanje podataka prilikom projektiranja informacijskih i inteligentnih sustava. (2 sata)
  • Pisana poslovna komunikacija.
    Organiziranje teme. Strukturiranje poruke. Obrasci u pisanoj poslovnoj komunikaciji. Činitelji jasnoće i preglednosti pisane poruke. Oblikovanje rečenica i odlomaka u tekstu. Vizualno oblikovanje teksta. Argumentiranje i uvjeravanje u pisanoj poslovnoj komunikaciji. Jezik, stil i ton u pisanim poslovnim porukama. Oblikovanje pisanih poruka za različite namjene. Vrste poslovnih dopisa. Pisanje prijedloga i poslovnih ponuda. Pisanje izvještaja. Izrada dokumentacije za rad na projektu. (2 sata)
  • Elektronički posredovana poslovna komunikacija.
    Elektronički uređaji za komunikaciju. Sinkrona komunikacija: telefon, dopisivanje u realnom vremenu (instant messaging), pričaonice, audio i videokonferencije, emitiranje na webu (webcasting). Asinkrona komunikacija: elektronička pošta, distribucijske liste, diskusijske skupine, forumi na webu, blogovi, wikiji, osobne web stranice. Sastanci posredstvom interneta i sustavi za suradnju.Priprema poruka za elektroničku komunikaciju. Činitelji učinkovite sinkrone i asinkrone komunikacije za najčešće korištene medije u poslovnom okruženje. (2 sata)
  • Interkulturalna komunikacija.
    Kulturalne razlike u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji. Komuniciranje u svijetu raznolikosti. Interkulturalna komunikacijska kompetencija. Rad u interkulturalnim timovima. (2 sata)
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Izraditi plan prezentacije obzirom na raspoloživo vrijeme i ciljanu publiku.
  • Organizirati sadržaj prezentacije u skladu s konceptom, glavnim idejama i akademskom argumentacijom.
  • Koristiti informacijsko-komunikacijske tehnološke alate u oblikovanju prezentacije na kreativan način.
  • Sudjelovati u organizaciji podjele zadataka i obaveza na članove tima te preuzeti odgovornost za rješavanje povjerenih zadataka u timu.
  • Prezentirati članovima tima rješenja preuzetih zadataka, sudjelovati u raspravi o zajedničkom rješenju problema te samokritički procijeniti vlastiti doprinos.
  • Poznavati činitelje komunikacijske kompetencije (znanja, motivacija, komunikacijske vještine, prilagođavanje kontekstu itd.) u komunikaciji licem u lice i pomoću elektroničkih/digitalnih tehnologija.
  • Primijeniti znanja i vještine vezane uz komunikacijske vještine, prodaju, pregovaranje, intervjuiranje, rad u timu, i sl. u rješavanju problema.
  • Odabrati primjereno sredstvo (alat/aplikaciju) za elektroničku poslovnu komunikaciju te na odgovarajući način oblikovati ciljeve, sadržaje i način komunikacije.
  • Razviti tehnike konstruktivne diskusije i argumentiranja namijenjene planiranju i provedbi poslovnih aktivnosti prilikom individualne i skupne komunikacije.
  • Poticati etičnost u komunikacijskom ponašanju u poslovanju i korektnih odnosa prema poslovnim suradnicima.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • C. L. Bovée, J. V. Thill. Suvremena poslovna komunikacija, Mate d.o.o., Zagreb, 2012
  • R.B. Adler, J.M. Elmhorst. Communicating at work: Principles and practices for business and the professions, McGraw Hill, New York, 2008. <za nastavu na engleskom jeziku>
Dopunska literatura
  • K.O. Locker, S.K. Kaczmarek. Business communication : Building critical skills, Boston, McGraw-Hill Irwin, 2009.
  • W.V. Schmidt [et al.]. Communicating globally : Intercultural communication and international business / Wallace V. Schmidt ... [et al.]. Los Angeles, Sage Publications, 2007.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 20.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 15.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda