Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovno komuniciranje
Business Communication
2020/2021
3 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za organizaciju
ZP
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) 1 obavezan
Cilj kolegija
Usvajanje općih znanja potrebnih za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija. Stjecanje potrebnih znanja i vještina iz važnih primijenjenih područja poslovnog komuniciranja, kao što su izvođenje prezentacija, komunikacija u prodaji, pregovaranja, vođenje sastanaka, intervjuiranje, interkulturalna komunikacija, elektronički posredovana poslovna komunikacija itd. Stjecanje veće razine kompetencije za različite vrste komunikacijskih aktivnosti u akademskom okruženju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja
Seminar
12
1
2
2
2
8
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj Predavanja
Seminar
3
3
2
2
2
8
Devčić Antonela Suradnik Seminar 4 2 8
Kutnjak Ana Suradnik Seminar 4 2 8
Plantak Vukovac Dijana Suradnik Seminar 3 2 8
Trogrlić Ana Marija Demonstrator Demonstrature 10 1 1
Sadržaj predavanja
  • Razine analize u poslovnoj komunikaciji i modeli komunikacijskog procesa.
    Vrste poslovnih komunikacijskih aktivnosti. Najčešći zadaci, situacije i područja poslovne komunikacije. Verbalna i neverbalna komunikacija. Definicije verbalne i neverbalne komunikacija. Činitelji prikladnosti poslovne verbalne komunikacije. Retorika u verbalnoj komunikaciji. Vrste i funkcija neverbalnih poruka. Neverbalne poruke u poslovnom komuniciranju. Razine komunikacijskih pojava (intrapersonalna, interpersonalna, intragrupna, intergrupna i masovna komunikacija). Modeli komunikacijskog procesa u poslovnom okruženju. (4 sata)
  • Komunikacijska kompetencija.
    Činitelji i dimenzije interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnim interakcijama. Vještine vezane uz dimenziju komunikacijske djelotvornosti: iniciranje interakcije, asertivnost, upravljanje interakcijom, prilagodljivost. Vještine vezane uz dimenziju usmjerenosti na druge: empatija, podržavanje, samootkrivanje, surađivanje. Primjena modela interpersonalne komunikacijske kompetencije u poslovnoj komunikaciji. (4 sata)
  • 3. Poslovne komunikacijske vještine
    Poslovne komunikacijske vještine u prodaji, pregovaranju, na sastancima i kod intervjuiranja: aktivno slušanje, uvjeravanje, samoprezentacija, davanje povratnih informacija, djelotvorno upravljanje sukobima. (2 sata)
  • Prezentiranje.
    Elementi djelotvornog prezentacijskog komuniciranja. Definicija i opći ciljevi prezentacije. Moguće situacije za primjenu prezentacije. Zadaci prezentatora u pojedinim fazama prezentacije: otvaranje prezentacije, središnji dio ili izlaganje teme, zaključivanje prezentacije. Prikladne strukture poslovne prezentacije za različite namjene. Vrste prezentacija s obzirom na trajanje i detaljnost pripreme. (2 sata)
  • Priprema i izvođenje prezentacije.
    Organizacija pripreme. Istraživanje osobina auditorija. Istraživanje i procjena kvalitete/vjerodostojnosti izvora (literature, internetskih resursa i dostupnih baza podataka). Načela pripreme sadržaja i načini rasporeda sadržaja prezentacije. Vizualizacija sadržaja. Vrste i načini korištenja prezentacijskih sredstava. Stvaranje dojma o kredibilitetu prezentatora. Privlačenje pozornosti publike. Dodatne tehnike za unapređenje učinaka prezentacije. (2 sata)
  • Komunikacija u prodaji.
    Osobine prodavača koje utječu na uspješnost u prodaji. Priprema prodajne komunikacije. Vrste motiva kupaca. Faze prodajne komunikacije. Pristupi kupcu. Utvrđivanje potreba kupca/klijenta. Informiranje i prezentiranje proizvoda/usluge. Tehnike odgovaranja na pitanja i prigovore. Zaključivanje prodajne komunikacije. Postkupovne aktivnosti. Odgovori na reklamacije i pritužbe kupaca ovisno o ponašanju / tipu kupca. (2 sata)
  • Pregovaranje.
    Definicija pregovaranja i pregovaračke situacije. Osobine uspješnih i neuspješnih pregovarača. Priprema pregovora. Vrste moći pregovarača. Pregovaračke strategije. Taktike i tehnike za početne, središnje i završne faze pregovora. Neetične tehnike/taktike u pregovorima. Poslovna korektnost u pregovorima. (4 sata)
  • Poslovni sastanci.
    Vrste sastanaka. Priprema sastanka. Oblikovanje dnevnog reda sastanka. Poželjno i nepoželjno ponašanje sudionika sastanka. Suočavanje s naoko neprihvatljivim ponašanjima sudionika poslovnih sastanaka. Djelotvorno vođenje sastanaka. Sastanci radnih grupa, timova i odbora. Sastanci za informiranje, rješavanje problema i odlučivanje. Sastanci s klijentima i poslovnim partnerima. Procedure odlučivanja i glasovanja na poslovnim sastancima. Komuniciranje na poslovnim sastancima posredovano računalom. (2 sata)
  • Intervjuiranje.
    Vrste intervjua. Priprema intervjua. Vrste i raspored pitanja kod intervjua. Faze intervjua: otvaranje, provođenje, zaključivanje. Intervju za zapošljavanje. Dokumentacija kandidata u postupku profesionalne selekcije. Intervju za procjenu učinka zaposlenika. Intervjui za prikupljanje podataka prilikom projektiranja informacijskih i inteligentnih sustava. (2 sata)
  • Pisana poslovna komunikacija.
    Organiziranje teme. Strukturiranje poruke. Obrasci u pisanoj poslovnoj komunikaciji. Činitelji jasnoće i preglednosti pisane poruke. Oblikovanje rečenica i odlomaka u tekstu. Vizualno oblikovanje teksta. Argumentiranje i uvjeravanje u pisanoj poslovnoj komunikaciji. Jezik, stil i ton u pisanim poslovnim porukama. Oblikovanje pisanih poruka za različite namjene. Vrste poslovnih dopisa. Pisanje prijedloga i poslovnih ponuda. Pisanje izvještaja. Izrada dokumentacije za rad na projektu. (2 sata)
  • Elektronički posredovana poslovna komunikacija.
    Elektronički uređaji za komunikaciju. Sinkrona komunikacija: telefon, dopisivanje u realnom vremenu (instant messaging), pričaonice, audio i videokonferencije, emitiranje na webu (webcasting). Asinkrona komunikacija: elektronička pošta, distribucijske liste, diskusijske skupine, forumi na webu, blogovi, wikiji, osobne web stranice. Sastanci posredstvom interneta i sustavi za suradnju.Priprema poruka za elektroničku komunikaciju. Činitelji učinkovite sinkrone i asinkrone komunikacije za najčešće korištene medije u poslovnom okruženje. (2 sata)
  • Interkulturalna komunikacija.
    Kulturalne razlike u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji. Komuniciranje u svijetu raznolikosti. Interkulturalna komunikacijska kompetencija. Rad u interkulturalnim timovima. (2 sata)
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Izraditi plan prezentacije obzirom na raspoloživo vrijeme i ciljanu publiku.
  • Organizirati sadržaj prezentacije u skladu s konceptom, glavnim idejama i akademskom argumentacijom.
  • Koristiti informacijsko-komunikacijske tehnološke alate u oblikovanju prezentacije na kreativan način.
  • Sudjelovati u organizaciji podjele zadataka i obaveza na članove tima te preuzeti odgovornost za rješavanje povjerenih zadataka u timu.
  • Prezentirati članovima tima rješenja preuzetih zadataka, sudjelovati u raspravi o zajedničkom rješenju problema te samokritički procijeniti vlastiti doprinos.
  • Poznavati činitelje komunikacijske kompetencije (znanja, motivacija, komunikacijske vještine, prilagođavanje kontekstu itd.) u komunikaciji licem u lice i pomoću elektroničkih/digitalnih tehnologija.
  • Primijeniti znanja i vještine vezane uz komunikacijske vještine, prodaju, pregovaranje, intervjuiranje, rad u timu, i sl. u rješavanju problema.
  • Odabrati primjereno sredstvo (alat/aplikaciju) za elektroničku poslovnu komunikaciju te na odgovarajući način oblikovati ciljeve, sadržaje i način komunikacije.
  • Razviti tehnike konstruktivne diskusije i argumentiranja namijenjene planiranju i provedbi poslovnih aktivnosti prilikom individualne i skupne komunikacije.
  • Poticati etičnost u komunikacijskom ponašanju u poslovanju i korektnih odnosa prema poslovnim suradnicima.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • C. L. Bovée, J. V. Thill. Suvremena poslovna komunikacija, Mate d.o.o., Zagreb, 2012
  • R.B. Adler, J.M. Elmhorst. Communicating at work: Principles and practices for business and the professions, McGraw Hill, New York, 2008. <za nastavu na engleskom jeziku>
Dopunska literatura
  • K.O. Locker, S.K. Kaczmarek. Business communication : Building critical skills, Boston, McGraw-Hill Irwin, 2009.
  • W.V. Schmidt [et al.]. Communicating globally : Intercultural communication and international business / Wallace V. Schmidt ... [et al.]. Los Angeles, Sage Publications, 2007.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 20.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 15.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda