Engleski jezik u informatičkoj struci
English for Information Technology
2024/2025
2024/2025
3 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
ZP
1. semestar
Izvođenje kolegija
Studij | Studijski program | Semestar | Obavezan |
---|---|---|---|
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) | 1 | obavezan |
Cilj kolegija
Cilj predmeta jest unaprijediti jezične kompetencije studenata u svrhu njihova efikasnog služenja stručnom literaturom radi nalaženja informacija, kao i točnog i smislenog izvještavanja o sadržajima iz područja struke u pisanom (sastavljanje bilješki ili sažetka) ili usmenom obliku (prezentacija). Navedenim kompetencijama studente se nastoji pripremiti za buduću karijeru u okruženju u kojem dominira upotreba engleskog jezika. U tu svrhu studenti će se pobliže upoznati s leksikom i frazeologijom iz temeljnih područja informatičke struke. Pored uloge engleskog kao globalnog jezika i neophodnog sredstva komunikacije u području informatičke struke te specifičnosti informatičkog žargona, predmet će se detaljnije baviti temama iz sadržaja kao što su npr. računalni sustavi, hardver i softver, računalne mreže, Internet i svjetska mreža te informatička zanimanja. Aktivnosti u predmetu koje studente upućuju na analizu i sintezu stručnog sadržaja na engleskom kao stranom jeziku (tvorba definicija, razlikovanje osnovnih pojmova vezanih uz informatiku i informacijsko-komunikacijsku tehnologiju, kategorizacije pojmova i sl.) također imaju za cilj unaprjeđenje pojmovnog znanja iz područja informatičke struke. Kod razvoja jezičnih kompetencija naglasak je na receptivnim (čitanje, slušanje) i produktivnim (govorenje, pisanje) vještinama koje studentima omogućuju i uspješnije slušanje predmeta iz područja struke na engleskom jeziku. Očekuje se da će studenti nakon uspješno položenog predmeta moći razumjeti i primijeniti osnovno nazivlje na engleskom jeziku te prepoznati glavne ideje u pisanim tekstovima iz navedenih područja, kao i multimedijskim izvorima te ih logički strukturirati i izložiti. Kroz upućivanje na korištenje tiskanih i mrežnih/internetskih jezičnih alata i resursa, studente se potiče i na razvijanje vještina samostalnog i cjeloživotnog učenja, a timski zadaci namijenjeni su, među ostalim, i razvoju vještina timskog rada.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe iz stranog jezika
15 sati