Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poduzetničke strategije
Entrepreneurial Strategies
2019/2020
5 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za gospodarstvo
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 3 izborni
Cilj kolegija
Osposobiti studente za identificiranje i vrednovanje poduzetničkih prigoda. Upoznati studente s mogućim strategijama u poduzetništvu te razviti sposobnosti analize i odabira prikladne poduzetničke strategije. Potaknuti studente na strateško promišljanje poduzetništva koje će omogućiti inovativni pristup poduzetničkom pothvatu.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Detelj Kristina Nositelj Predavanja 8 2 1
Vuković Ksenija Nositelj Seminar
Predavanja
11
7
2
2
2
1
Bubanić Marijana Suradnik Seminar 4 2 2
Šmaguc Tamara Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Uvodni sat
    Uvodni sat: upoznavanje sa sadržajem predmeta, načinom rada te praćenjem i vrednovanjem rada studenata. Odnos strategije i poduzetništva. Integriranje poduzetničkih akcija traženja poslovnih prilika i strateških akcija pronalaženja i razvoja konkurentskih prednosti. Primarna zadaća strateškog poduzetništva – dugoročna i održiva učinkovitost poduzeća.
  • Potreba za integriranjem strateškog promišljanja u poduzetništvu
    Potreba za integriranjem strateškog promišljanja u poduzetništvo. Strateška dilema: eksploatacija ili eksploracija? Univerzalnost starih istina: reduciranje i upravljanje troškovima, vrednovanje tradicionalne imovine, važnost planiranja. Integriranje starog i novog: traganje za inovativnom strategijom. Novi momenti: mreže, inovacije i standardi. Razvoj inovativne strategije. Primjeri uspješnih inovativnih strategija.
  • Korištenje modela strateške orijentacije poduzetnika
    Korištenje modela strateške orijentacije poduzetnika. Proces strateškog planiranja poduzetnika. Izrada specifičnog razvojnog plana, analiza temeljnih potencijala, sadašnjih i prošlih performansi poduzeća. Postavljanje strateških opcija. Strategije malog poduzeća. Evaluacija novog pothvata. Testiranje strateškog razmišljanja. Strateško istraživanje novih mogućnosti razvoja.
  • Izvori poduzetništva
    Izvori poduzetništva: Neočekivani događaji, Nepodudarnost, Potrebe, Promjene tržišne strukture, Demografska kretanja, Nova znanja. Identificiranje poduzetničkih prigoda. Izvori poduzetničkih ideja: prijašnje zaposlenje, osobni interesi, okolnosti, prijedlozi prijatelja, obiteljska tradicija, školovanje, darovitost, kupci, postojeći proizvodi i usluge, distribucijski kanali, istraživanje i razvoj, vlada i zakoni. Evaluacija prigoda – unutarnja i vanjska analiza. Odabir strategije za korištenje prigode. Evaluacija tržišnih mogućnosti.
  • Strateški pristup u pronalaženju resursa
    Strateški pristup u pronalaženju resursa: ljudskih i financijskih. Strategija pokretanja malog novog poduzeća. Analitički okvir za pokretanje malog poduzeća: analiza ideje, sposobnosti poduzetnika, motivacije, fizičkih i financijskih resursa – potrebnih i raspoloživih. Pronalaženje strategije za efikasnu i efektivnu uporabu svih ograničenih resursa.
  • Ulazne strategije malog poduzeća
    Ulazne strategije malog poduzeća. Samostalan ulazak na tržište. Ulazak kroz partnerstvo. Ulazak kupnjom drugog poduzeća. Ulazak ponudom proizvoda ili usluge pod tuđim imenom (licenca, franšiza). Odabir prikladne ulazne strategije
  • Određivanje fokusa rasta
    Određivanje fokusa rasta. Identificiranje mogućih problema. Analiza trenutnih tržišnih, proizvodnih i financijskih performansa i planiranje budućih. Analiza tržišnih performansi: vanjskih – trendovi u prodaji i profitu, znanje o tržišnoj poziciji, unutarnji – prodaja kroz organizaciju i kontrolu. Analiza napora koji se ulažu u prodaju. Analiza proizvodnih performansi: primjena temeljnih proizvodnih koncepata
  • Inovacije i tehnološki napredak – sustavan pristup u strateškom poduzetništvu
    Inovacije i tehnološki napredak – sustavan pristup u strateškom poduzetništvu. Osnovne strateške opcije inoviranja: razvoj vlastitih inovacija i razvoj tehnološkog znanja kao podrška inkorporiranoj tehnologiji. Zaštita intelektualnog vlasništva: Patenti, Zaštitni znakovi, Autorska prava. Strategije održivog rasta: inovacije, imitacije, novi pothvati.
  • Inovacijske strategije
    Inovacijske strategije: razvoj novog proizvoda, kontinuirano unaprjeđivanje, istraživanje i transfer tehnologije. Faktori koji uspješnosti inovacijskih strategija: Tip vlasništva, Tržišni domet, Udio visokoobrazovanih zaposlenika, Strateške i upravljačke promjene, Promjena marketinške strategije, Indeks tržišne orijentacije. Modeli upravljanja inovacijama, mjerenje inovacijskog potencijala.
  • Strategije povezivanja i umrežavanja
    Strategije povezivanja i umrežavanja. Strateški pristup stvaranju mreža – umrežavanje poduzetnika s ostalim dionicima biznisa. Razvoj poduzetnikovih mreža i stvaranje vrijednosti poduzeća. Strateško povezivanje i umrežavanje radi jačanja tržišnog položaja:umrežena poduzeća, zajednička ulaganja, partnerstva, klasteri, strateški savezi.
  • Pojmovi internacionalizacije i globalizacije
    Pojmovi internacionalizacije i globalizacije. Izazovi za poduzetnike u međunarodnom kontekstu. Strategije osobne i poslovne prilagodbe uvjetima neizvjesnosti i kompleksnosti okoline. Repozicioniranje poduzeća u potrazi za potrebnom fleksibilnošću. Funkcionalni elementi fleksibilnosti: istraživanje i razvoj, strategije upravljanja tehnološkim i organizacijskim promjenama, inovacije i ulaganja, edukacija zaposlenih.
  • Strategije internacionalizacije malih i srednjih poduzeća
    Strategije internacionalizacije malih i srednjih poduzeća. Motivi za izlazak na međunarodno tržište. Analiza snage, potencijala i spremnosti poduzeća za izlazak na međunarodno tržište. Donošenje strateških odluka o internacionalizaciji poslovanja: odabir tržišta, trenutka ulaska na tržište, odabir načina ulaska: izvoz, %22ključ u ruke%22, direktno strano ulaganje.
  • Razvojne strategije
    Razvojne strategije: strategija ekspanzije koncentracijom razvojnih aktivnosti na postojećoj djelatnosti na postojećim i/ili novim tržištima, strategija vertikalne integracije - integracija %22unaprijed%22 ili integracija %22unatrag%22, , strategija horizontalne integracije za postizanje povoljnijeg tržišnog položaja, strategija diverzifikacije - koncentrična i konglomeratska diverzifikacija.
  • Strategije u slučaju kriznih situacija
    Strategije u slučaju kriznih situacija: Analiza poduzetnikovih mogućnosti, strategija sužavanja tržišta smanjenjem tržišnog udjela, strategija preokreta pomoću restriktivnih mjera, strategija likvidacije i dezinvestiranja za povlačenje s tržišta uz što manje troškove i što bolji financijski rezultat. Strategije izlaska iz posla prodajom vlasničkog udjela, spajanjem s drugim poduzećem, menadžerskim otkupom.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti poduzetništvo u kategorijama ponašanja, atributa i vještina
  • Identificirati i evaluirati poduzetničke prigode
  • Selektirati i primijeniti prikladnu poduzetničku strategiju za odgovarajuću fazu poduzetničkog pothvata
  • Razumjeti i analizirati promjenjivo poduzetničko okruženje
  • Razviti inovativni pristup poduzetničkoj strategiji
  • Razumjeti značaj inovacija u kreiranju organizacijskog i gospodarskog uspjeha
  • Biti u mogućnosti savjetovati vlasnika malog poduzeća
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 14.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda