Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Društvene inovacije
Social Innovations
2020/2021
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za gospodarstvo
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 2 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je omogućiti studentima da postanu nositelji društvenih promjena stjecanjem praktičnog iskustva poduzetnog djelovanja s ciljem zadovoljavanja društvenih potreba.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Detelj Kristina Nositelj
Konecki Irena Nositelj
Kadoić Nikola Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Definicija društvenih inovacija
    Pregled aktualnih društvenih problema. Nezaposlenost, klimatske promjene, ovisnosti, diskriminacija, korupcija... Pregled različitih oblika društvenih inovacija. Lokalna, regionalna, nacionalna, međunarodna razina. Komplicirani problemi naspram kompleksnih problema. Analiza kompleksnosti zadanog problema
  • Aktivno sudjelovanje građana u društvenom životu zajednice
    Europsko građanstvo. Strukturirani dijalog: suradnja građana i donositelja odluka u jedinicama lokalnih (regionalnih) samouprava. Javna savjetovanja. Nevladine organizacije (udruge) i njihova važnost u društvu. Mogućnosti financiranja projekata i inicijativa u neprofitnom sektoru na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Osnovni elementi prijave projekta
  • Analiza konkretnog društvenog problema
    Tehnika „5 zašto“ za dubinsku analizu problema. Tehnika „Problemsko stablo“. Situacijska analiza. Definiranje ključnih izvora podataka za analizu problema. Sastavljanje projektnog tima
  • Početna analiza rješenja konkretnog društvenog problema
    Motivacija studenata za traženje rješenja društvenih problema. Istraživanje različitih rješenja istog ili sličnog problema u drugim sredinama. Brikolaž. Primjena proaktivne analize problema odlučivanja, SWOT i TOWS analize. Postavljanje ciljeva projekta
  • Identifikacija projekata
    Teorija promjene. S obzirom na heterogenost mogućih studentskih aktivnosti, izabrani projekt mora zadovoljiti sljedeće kriterije: student u realizaciji projekta treba iskoristiti svoja stručna znanja iz poslovne ekonomije, student mora pokazati sposobnost povezivanja različitih dionika oko zajedničkog cilja, projekt mora imati društveni doprinos. Potencijalni projekti uključuju razvoj i realizaciju inicijativa za poboljšanje kvalitete života, pomaganje u pisanju projektnih prijedloga organizacijama civilnog društva i jedinicama lokalnih samouprava, razvoj i realizaciju kampanja grupnog financiranja za organizacije civilnog društva, razvoj i realizaciju novih poslovnih modela za rješavanje društvenih problema. Studenti mogu raditi i na razvoju vlastitog društvenog poduzeća ukoliko je intencija otvaranja poduzeća ozbiljna i realna
  • Povezivanje dionika projekta
    Identifikacija dionika projekta u javnom, privatnom i civilnom sektoru. Prikupljanje podataka o dionicima. Definiranje interesa dionika u projektu. Suradničko rješavanje problema. Fokusiranje na snage i dobra iskustva naspram fokusiranja na slabosti i negativna iskustva. Različitost kao prednost. Otpor promjenama. Mentalitet i identitet. (2 sata) Dubinska analiza rješenja konkretnog društvenog problema. Izrada logičkog modela: inputi – aktivnosti – outputi – ishodi – učinci. Izrada dokumenta s popisom aktivnosti i pripadajućim vremenskim rokovima kao „ugovor“ između nastavnika, studenata i ostalih dionika u projektu. Izrada okvira mjerenja društvenog učinka projekta
  • Prezentacije predloženih rješenja društvenih problema
    Predložena studentska rješenja evaluiraju nastavnici i studenti. Nadogradnja rješenja temeljem povratnih informacija
  • Korištenje neiskorištenih resursa
    Studije slučaja korištenja resursa u zajednici. Identifikacija neiskorištenih resursa koji vode inovativnom rješenju. Pregovaranje oko neiskorištenih resursa za realizaciju projekta. ABCD pristup. Traženje sponzora
  • Održivost i skalabilnost društvenog poduzeća
    Novi oblici financiranja. Investiranje s društvenim učinkom. Društvene franšize. Partnerstva. Lobiranje za promjene zakonske regulative. Standardi i certifikati u privatnom sektoru. Adaptacija društvene inovacije. Studije slučaja skalabilnosti društvenih poduzeća
  • Diseminacija projektnih aktivnosti
    Pojam diseminacije. Važnost diseminacije projekta. Oblici diseminacije. Oblici diseminacije projekata s obzirom na faze projektnog ciklusa. Plan diseminacije. Uloga društvenih medija u diseminaciji projektnih aktivnosti. Primjeri dobro diseminiranih projekata. Uloga diseminacije u eksploataciji projekta
  • Realizacija predloženog projekta 1
    Studenti uz intenzivno mentoriranje nastavnika rade na realizaciji svojih projekata o čemu podnose izvještaj na nastavi
  • Realizacija predloženog projekta 2
    Studenti uz intenzivno mentoriranje nastavnika rade na realizaciji svojih projekata o čemu podnose izvještaj na nastavi
  • Prezentacija outputa i učinaka studentskih projekata dionicima
    Studenti podnose finalni izvještaj o izvršenom projektu te prezentiraju realizirane outpute i učinke projekta dionicima
  • Evaluacija projekata
    Evaluacija projekta prema unaprijed postavljenim ciljevima uključuje evaluaciju od strane nastavnika, ostalih studenata, dionika projekta te samoevaluaciju studenata
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Opisati različite oblike društvenih inovacija.
  • Identificirati neispunjene potrebe lokalne zajednice.
  • Inicirati rješenja društvenih problema.
  • Raspraviti predložena rješenja društvenih problema.
  • Surađivati s kolegama i dionicima u osmišljavanju i implementaciji projekta s društvenim učinkom.
  • Kombinirati neiskorištene resurse u implementaciji projekta s društvenim učinkom.
  • Organizirati provedbu projekta u kojem studenti primjenjuju svoja stručna znanja iz poslovne ekonomije, povezuju različite dionike oko zajedničkog cilja i koji ima društveni doprinos.
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda