Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Društvene inovacije
Social Innovations
2025/2026
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za gospodarstvo
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 2 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je omogućiti studentima da postanu nositelji društvenih promjena stjecanjem praktičnog iskustva poduzetnog djelovanja s ciljem zadovoljavanja društvenih potreba.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Detelj Kristina Nositelj Predavanja 4 2 1
Konecki Irena Nositelj Predavanja 11 2 1
Kadoić Nikola Suradnik Predavanja 15 1 1
Sadržaj predavanja
  • Definicija društvenih inovacija
    Pregled aktualnih društvenih problema. Nezaposlenost, klimatske promjene, ovisnosti, diskriminacija, korupcija... Pregled različitih oblika društvenih inovacija. Lokalna, regionalna, nacionalna, međunarodna razina. Komplicirani problemi naspram kompleksnih problema. Analiza kompleksnosti zadanog problema
  • Aktivno sudjelovanje građana u društvenom životu zajednice
    Europsko građanstvo. Strukturirani dijalog: suradnja građana i donositelja odluka u jedinicama lokalnih (regionalnih) samouprava. Javna savjetovanja. Nevladine organizacije (udruge) i njihova važnost u društvu. Mogućnosti financiranja projekata i inicijativa u neprofitnom sektoru na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Osnovni elementi prijave projekta
  • Analiza konkretnog društvenog problema
    Tehnika „5 zašto“ za dubinsku analizu problema. Tehnika „Problemsko stablo“. Situacijska analiza. Definiranje ključnih izvora podataka za analizu problema. Sastavljanje projektnog tima
  • Početna analiza rješenja konkretnog društvenog problema
    Motivacija studenata za traženje rješenja društvenih problema. Istraživanje različitih rješenja istog ili sličnog problema u drugim sredinama. Brikolaž. Primjena proaktivne analize problema odlučivanja, SWOT i TOWS analize. Postavljanje ciljeva projekta
  • Identifikacija projekata
    Teorija promjene. S obzirom na heterogenost mogućih studentskih aktivnosti, izabrani projekt mora zadovoljiti sljedeće kriterije: student u realizaciji projekta treba iskoristiti svoja stručna znanja iz poslovne ekonomije, student mora pokazati sposobnost povezivanja različitih dionika oko zajedničkog cilja, projekt mora imati društveni doprinos. Potencijalni projekti uključuju razvoj i realizaciju inicijativa za poboljšanje kvalitete života, pomaganje u pisanju projektnih prijedloga organizacijama civilnog društva i jedinicama lokalnih samouprava, razvoj i realizaciju kampanja grupnog financiranja za organizacije civilnog društva, razvoj i realizaciju novih poslovnih modela za rješavanje društvenih problema. Studenti mogu raditi i na razvoju vlastitog društvenog poduzeća ukoliko je intencija otvaranja poduzeća ozbiljna i realna
  • Povezivanje dionika projekta
    Identifikacija dionika projekta u javnom, privatnom i civilnom sektoru. Prikupljanje podataka o dionicima. Definiranje interesa dionika u projektu. Suradničko rješavanje problema. Fokusiranje na snage i dobra iskustva naspram fokusiranja na slabosti i negativna iskustva. Različitost kao prednost. Otpor promjenama. Mentalitet i identitet. (2 sata) Dubinska analiza rješenja konkretnog društvenog problema. Izrada logičkog modela: inputi – aktivnosti – outputi – ishodi – učinci. Izrada dokumenta s popisom aktivnosti i pripadajućim vremenskim rokovima kao „ugovor“ između nastavnika, studenata i ostalih dionika u projektu. Izrada okvira mjerenja društvenog učinka projekta
  • Prezentacije predloženih rješenja društvenih problema
    Predložena studentska rješenja evaluiraju nastavnici i studenti. Nadogradnja rješenja temeljem povratnih informacija
  • Korištenje neiskorištenih resursa
    Studije slučaja korištenja resursa u zajednici. Identifikacija neiskorištenih resursa koji vode inovativnom rješenju. Pregovaranje oko neiskorištenih resursa za realizaciju projekta. ABCD pristup. Traženje sponzora
  • Održivost i skalabilnost društvenog poduzeća
    Novi oblici financiranja. Investiranje s društvenim učinkom. Društvene franšize. Partnerstva. Lobiranje za promjene zakonske regulative. Standardi i certifikati u privatnom sektoru. Adaptacija društvene inovacije. Studije slučaja skalabilnosti društvenih poduzeća
  • Diseminacija projektnih aktivnosti
    Pojam diseminacije. Važnost diseminacije projekta. Oblici diseminacije. Oblici diseminacije projekata s obzirom na faze projektnog ciklusa. Plan diseminacije. Uloga društvenih medija u diseminaciji projektnih aktivnosti. Primjeri dobro diseminiranih projekata. Uloga diseminacije u eksploataciji projekta
  • Realizacija predloženog projekta 1
    Studenti uz intenzivno mentoriranje nastavnika rade na realizaciji svojih projekata o čemu podnose izvještaj na nastavi
  • Realizacija predloženog projekta 2
    Studenti uz intenzivno mentoriranje nastavnika rade na realizaciji svojih projekata o čemu podnose izvještaj na nastavi
  • Prezentacija outputa i učinaka studentskih projekata dionicima
    Studenti podnose finalni izvještaj o izvršenom projektu te prezentiraju realizirane outpute i učinke projekta dionicima
  • Evaluacija projekata
    Evaluacija projekta prema unaprijed postavljenim ciljevima uključuje evaluaciju od strane nastavnika, ostalih studenata, dionika projekta te samoevaluaciju studenata
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Opisati različite oblike društvenih inovacija.
  • Identificirati neispunjene potrebe lokalne zajednice.
  • Inicirati rješenja društvenih problema.
  • Raspraviti predložena rješenja društvenih problema.
  • Surađivati s kolegama i dionicima u osmišljavanju i implementaciji projekta s društvenim učinkom.
  • Kombinirati neiskorištene resurse u implementaciji projekta s društvenim učinkom.
  • Organizirati provedbu projekta u kojem studenti primjenjuju svoja stručna znanja iz poslovne ekonomije, povezuju različite dionike oko zajedničkog cilja i koji ima društveni doprinos.
Ishodi učenja programa
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda