Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Multimedija i web u poslovanju
Multimedia and the Web in Business
2024/2025
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 2 izborni
Cilj kolegija
1) poznavanje principa i specifičnosti obrade medija u poslovne svrhe; poznavanje tehnologija, elementa web dizajna i razvoja poslovnih web stranica te poznavanje mogućnosti primjene web usluga u poslovanju 2) poznavanje metoda, tehnika i alata za stjecanje kompetencija za upravljanje projektom razvoja poslovnih web stranica iz aspekta naručitelja web projekta
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
22 sati
Vježbe u praktikumu
23 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kermek Dragutin Nositelj Predavanja 3 2 1
Plantak Vukovac Dijana Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
8
4
1
2
2
1
1
2
2
Jovanovska Dora Suradnik Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
6
2
2
1
2
2
Kliček Božidar Vanjski suradnik
Sadržaj predavanja
  • 1) Uvod u multimediju
    Multimedija i njena uloga u ljudskom društvu, okolnosti nastanka multimedije, temeljni principi multimedije, objašnjenje pojmova tekst, hipertekst, multimedija i hipermedija. Evolucija definicija pojmova. Netehnički i tehnički utjecaji na razvoj multimedije. Kategorije primjene multimedije i primjeri. Opće koristi od multimedije u poslovanju. Modeli primjene multimedije u poslovanju.
  • 2) Taksonomija multimedije i tehnološka razina multimedije
    Fiziološki komunikacijski model čovjeka temeljen na taksonomiji osjetila. Konceptualna povezanost medija i osjetila. Zadaće, učinci i svojstva pojedinih medija. Vrste medija, izražavanje medija i poslovni kontekst. Procesi komunikacije i percepcije multimedije kod primatelja i pošiljatelja.Temeljni principi mjerenja fizikalno-kemijskih veličina koje stvaraju osjete, proces digitalizacije, pohrane, obrade, te kasnijeg izvođenja pretvaranjem digitalnog signala u analogni. Razine multimedije i objašnjenje: procesor i radna memorija, operacijski sustav, periferijski uređaji, programi za izvođenje medija, programi za kreiranje i uređivanje medija, programi za autorizaciju, sustavi za prikaz i isporuku.
  • 3) Stvaranje i obrada medija – opći principi. Stvaranje i obrada medija – tekst i hipertekst; zvuk
    Fiziološki i spoznajni procesi multimedije, iluzije, opći principi obrade medija. Karakteristike medija, fizikalna svojstva, percepcije od osjetila, te specifičnosti obrade: tekst, zvuk, sintetički zvuk, svjetlost, slika i video. Tekst: važnost učinkovitog oblikovanja i prenošenja uvjeravajuće tekstualne poslovne poruke. Prikupljanje, obrada i pohranjivanje tekstualnih podataka. Modeli i karakteristike hiperteksta. Nastajanje digitalnog zvuka.
  • 4) Stvaranje i obrada medija – slika i grafika; video i animacija
    Uporaba vizualnih elemenata (slike, grafike, pokretnih slika) u prenošenju poslovnih informacija. Tehničke karakteristike digitalne slike. Priroda svjetla. Percepcija boje. Psihološko značenje boja. Prikaz boja i slike u računalstvu. Vrste računalne grafike. Formati za prikaz računalne grafike na webu. Karakteristike digitalnog videa. Video kodeci. Formati pohrane videa. Dvo- i trodimenzionalna animacija. Učinci animacije.
  • 5) Tehnološke osnove web projekata
    Uvod u internet, web, protokoli, HTTP protokol. Odnos internet - web. Povijest interneta i weba. Trendovi razvoja interneta i weba. Elementi web aplikacija (web poslužitelj i preglednik), njihove uloge i osnovne značajke njihovog konfiguriranja. Principi prijenosa poruka mrežom između web poslužitelja i preglednika u tipičnoj web aplikaciji. HTML jezik – uvod. Povijest HTML jezika. Osobine XML-a i XHTML-a.
  • 6) Strukturiranje sadržaja web projekata
    Struktura HTML dokumenta - osnovni oblici formatiranja. Ugrađivanje multimedijskih elemenata u dokument i veza između dokumenata. Meta definicije i određivanje skupa znakova. Primjena tablica u formatiranju dokumenta. Formatiranje redaka i ćelija u dokumentu. Formatiranje dokumenta primjenom standardnih i internih okvira. Osobine interaktivnog pristupa prema korisniku. Elementi obrazaca i njihove specifične primjene.
  • 7) Prezentacija sadržaja web projekata
    Kaskadni oblik formatiranja dokumenta (CSS) - osnovni koncepti kaskadnog oblika formatiranja dokumenta. Smještaj kaskadnih uputa. Načini korištenja kaskadnih uputa (implicitno, eksplicitno, jednoznačno, pseudo-klase). Jedinice u kaskadnim uputama. Područja primjene kaskadnih uputa (font, boja i pozadina, tekst, pravokutnik, korisničko sučelje, klasifikacija i sl). Opće smjernice dizajna web mjesta. Dizajn infomacija. Dizajn navigacije. Grafički dizajn. Smjernice za dizajn web stranice (vizualna hijerarhija, kontrast, konzistentnost, dimenzije stranice, prostor stranice i sl). Trendovi u web dizajnu. Karakteristike dizajna poslovnih web stranica. Sadržaj i dizajn web trgovine. Obrasci u web trgovini.
  • 8) Multimedijski i web projekti – upravljanje razvojem
    Karakteristike multimedijskih i web projekata. Projektni tim koji će realizirati web projekt. Pregled modela i pristupa razvoju. Proces razvoja iz aspekta naručitelja web projekta: planiranje projekta, komunikacija na projektu, pribavljanje i odabir multimedijskih sadržaja, prototipiranje web projekta, odobravanje verzija prototipa, troškovi projekta, web hosting, povrat uloženih sredstava - ROI, intelektualno vlasništvo. Pregled autorskih alata i sustava za upravljanje sadržajem (CMS).
  • 9) Web usluge i trendovi u primjeni multimedije u poslovanju
    Pregled različitih web usluga (web trgovina, društvene mreže, upravljanje sastancima, projektima i dokumentima, razmjena multimedijskih sadržaja – YouTube, inteligentna sučelja za komunikaciju, razumijevanje i prevođenje prirodnog govora, vizualno prepoznavanje) … Predviđanja razvoja ključnih tehnologija (proširena stvarnost - AR, virtualna stvarnost - VR, umjetna inteligencija - AI, internet stvari - IoT).
Sadržaj seminara/vježbi
  • 1) Pregled primjera i analiza primjene multimedije i weba u poslovanju
    Proučiti i analizirati strukturu i funkcionalnosti raznih kategorija poslovnih web stranica. Analizirati primjenu multimedijskih elemenata na poslovnim web stranicama.
  • 2) Obrada medija – slika
    Odabrati prikladne slike i grafike za poslovne web stranice. Obrada i optimizacija slike za web u alatu za obradu slike.
  • 3) Obrada medija – video
    Odabrati i snimiti video sadržaj za poslovne web stranice. Obrada i optimizacija videa za web u alatu za obradu videa.
  • 4) Izrada jednostavne web stranice
    Korištenjem uređivača teksta pomoću HTML i CSS izraditi jednstavnu web stranicu (npr. o sebi, svom gradu i sl).
  • 5) Izrada koncepta dizajna poslovnog web mjesta
    Osmisliti koncept dizajna prototipa poslovnog web mjesta i izraditi skice dizajna na papiru te žičanog modela web mjesta u alatu za prototipiranje.
  • 6) Izrada interaktivnog prototipa poslovnog web mjesta
    Pretvoriti žičani model web mjesta u interaktivni prototip s elementima web dizajna i multimedijskim elementima. Analiza generirane web stranice kroz korištene HTML i CSS.
  • 7) Pregled primjera i analiza web trgovine
    Analizirati strukturu, sadržaj i funkcionalnosti raznih web trgovina. Identificirati karakteristike obrazaca u web trgovini.
  • 8) Izrada interaktivnog prototipa poslovnog web mjesta s web trgovinom
    Osmisliti koncept web trgovine prema smjernicama web dizajna i doraditi interaktivni prototip elementima web trgovine.
  • 9) Implementacija prototipa u sustav za upravljanje sadržajem
    Upoznati karakteristike sustava za upravljanje sadržajem otvorenog koda (npr. CMS WordPress). Izraditi strukturu web mjesta u CMS-u i implementirati poslovno web mjesto i elemente web trgovine.
Ishodi učenja kolegija
  • identificirati zadaće, učinke i svojstva multimedijskih elemenata u poslovnoj primjeni
  • obraditi pojedine multimedijske elemente na računalu
  • opisati način funkcioniranja web mjesta i web aplikacija
  • izraditi web stranicu uz primjenu HTML i CSS
  • primijeniti preporuke web dizajna u osmišljavanju prototipa poslovnih web stranica
  • osmisliti i realizirati web uslugu u poslovanju
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda