Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Internetski marketing
Internet Marketing
2022/2023
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za gospodarstvo
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 2 izborni
Cilj kolegija
Internet postaje vrlo značajan promidžbeno prodajni medij s nekoliko specifičnih prednosti izraženih kroz niske troškove upotrebe i mogućnost odvijanja interaktivne komunikacije. U osnovi se radi o značajnim prednostima pred drugim oblicima komuniciranja, koje rezultiraju njegovim većim korištenjem u svim područjima društvenog i gospodarskog djelovanja. Svrha je kolegija omogućiti studentima nadogradnju postojećih marketinških znanja kroz upoznavanje s trendovima na tom području, te njihovim specifičnostima analize, planiranja i provođenja marketinških aktivnosti.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Auditorne vježbe
5 sati
Predavanja
30 sati
Seminar
10 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 9 2 1
Gregurec Iva Nositelj Seminar
Vježbe u praktikumu
Predavanja
10
5
6
1
1
2
2
3
1
Sadržaj predavanja
  • UVODNO PREDAVANJE
    upoznavanje studenata sa predmetnim nastavnikom, planom i programom, načinom izvođenja nastave i obvezama na kolegiju, kratko podsjećanje na osnovne pojmove marketinga kako bi se studenti uveli u kolegij i njegove osnove – podsjećanje na elemente marketinškog miksa, važnost segmentacije, pozicioniranja i istraživanja tržišta, te osnovne utjecaje okoline na ponašanje poduzeća u svojoj radnoj okolini
  • INTERNET KAO MARKETINŠKI MEDIJ
    pojmovno određenje interneta, povijesni razvoj interneta, glavne sile koje oblikuju doba interneta, internet servisi (World Wide Web, e-pošta, dostavne liste, prenošenje datoteka, diskusijske grupe, chat, internet telefoniranje, rad na daljinu),razvoj internetske tehnologije, marketinško određenje interneta, marketinška strategija u novom digitalnom dobu (e-poslovanje, e-trgovina, e-marketing)
  • INTERNETSKI MARKETING
    definicija internet marketinga, internetski vs. elektronički marketing, transakcije u internet marketingu, primjeri poslovnih modela u Internet marketingu, proces internet marketinga, uvod u digitalnu marketinšku strategiju (značajke digitalne marketinške strategija, aplikacija internet marketinga, prednosti i nedostatci Internet marketinga), digitalna marketinška komunikacija (odnos između digitalne i tradicionalne komunikacije, tipovi digitalne komunikacije)
  • MARKETINŠKO OKRUŽENJE INTERNETSKOG MARKETINGA
    mikrookruženje – online analiza tržišta, analiza potrošača i njihovih ponašanja, online ponašanje potrošača, konkurenti, dobavljači, posrednici, modeli tržišta, makrookruženje – stupanj promjene u okruženju, socijalni faktori, zakonski i etički faktori, tehnološki faktori, prihvaćanje tehnoloških inovacija, ekonomski faktori, politički faktori
  • POSLOVNI MODELI NA INTERNETU
    elektronička trgovina (pomoćni alati, procedura kupnje, prednosti i nedostaci, sigurnost i privatnost elektroničke trgovine, plaćanje u elektroničkoj trgovini, sklapanje ugovora putem interneta), B2B trgovina, B2C trgovina, m-trgovina, internet prodavaonica, online robne kuće, online aukcije, uslužni modeli na internetu (e-learning, e-bankarstvo)
  • RAZVOJ STRATEGIJE INTERNETSKOG MARKETINGA
    integrirana strategija internet marketinga, utjecaji na odabir strategije, dijelovi strategije internet marketinga, generički strateški pristup, prikaz tj. analiza situacije, postavljanje strateških ciljeva, formulacija strategije (razvoj strategije tržišta i proizvoda, strategije poslovanja i prihoda, strategija targetiranja – odabir ciljnog segmenta, strategija pozicioniranja i diferencijacije, strategija višekanalne distribucije, strategija višekanalne komunikacije, online komunikacijski miks i budžet, organizacijske mogućnosti), implementacija strategije
  • MARKETING ODNOSA KORIŠTENJEM INTERNETA
    koncept marketinga odnosa (koristi marketinga odnosa, vrijednosna diferencijacija potrošača, lojalnost potrošača, odnos zadovoljstva i lojalnosti), koncept CRM-a – upravljanja odnosima s klijentima (pojam, važnost CRM-a za internet marketing), koncept e-CRM-a – elektroničkog upravljanja
  • PLANIRANJE KAMPANJE ZA DIGITALNE MEDIJE
    karakteristike digitalnih medija: postavljanje ciljeva i traženje interaktivne marketinške komunikacije (terminologija mjerenja učinkovitosti digitalnih kampanja), uvid u kampanju (uvid u potrošače), segmentacija i ciljanje, ponuda, razvoj poruke i kreativa, budžetiranje i odabir digitalnog medijskog miksa (nivo ulaganja u tehnike digitalnih medija, odabir odgovarajućih elemenata miksa), integracija u sveukupni medijski raspored i plan (planiranje i odabir glavnih aktivnosti)
  • INTERNET I ELEMENTI MARKETINŠKOG MIKSA
    proizvod (digitalni proizvod, e-usluge, marka u internet marketingu), cijena (transparentnost cijene na internetu, utjecaji na određivanje cijene, utjecaj troškova), promocija (samo općenito – promotivni splet na internetu), distribucija (Internet kao kanal prodaje i distribucije, glavni trendovi u prodaji i distribuciji putem interneta), ljudi, proces, fizički dokazi
  • MARKETINŠKA INTERNETSKA KOMUNIKACIJA I.
    Search engine optimization (SEO),marketinška komunikacija putem interneta, oglašavanje putem interneta, oglasna mreža, afiliate programi, unapređenje prodaje putem interneta, odnosi s javnošću putem interneta, virusni marketing, online partnerstva, interaktivno oglašavanje
  • MARKETINŠKA INTERNETSKA KOMUNIKACIJA II
    direktni marketing putem interneta, direktna e-pošta, izrada elektroničke pošte, SPAM, elektronički marketing, offline vs. online marketing, offline promotivne tehnike (prednosti i nedostatci korištenja offline komunikacije kao podrška Internet marketingu, odnosi s javnošću, direktni marketing, word-of-mouth marketing)
  • MARKETINŠKA INTERNETSKA KOMUNIKACIJA III
    novi trendovi (virtualne zajednice, socijalno umrežavanje – pojmovno određenje, vrste i cilj socijalnih mreža i mobilni marketing – pojmovno određenje, modeli bežičnog oglašavanja, mjerenje rezultata kampanje mobilnog marketinga), aktivnosti novih medija, optimizacija za društvene medije, korištenje novih trendova u marketinške svrhe, naročito oglašivačke
  • INTERNET MARKETING TRŽIŠTA KRAJNJE POTROŠNJE
    modeli ponašanja potrošača, karakteristike koje utječu na ponašanje potrošača, proces odlučivanja potrošača o kupnji, stajalište potrošača o online ponašanju potrošača, prihvaćenost interneta, trendovi koji utječu na ponašanje potrošača, motivi za korištenje interneta, stajalište trgovaca o e-trgovanju, implementacija strategije e-trgovanja
  • INTERNET MARKETING TRŽIŠTA POSLOVNE POTROŠNJE (B2B)
    tržišta poslovne potrošnje (karakteristike B2B tržišta, model ponašanja poslovnog kupca), poslovna kupnja na internetu, okolina i tržište B2B trgovanja na internetu, prodajna mjesta B2B e-poslovanja, online efikasnost, analiza faktora koji utječu na prilagodbu internetskih tehnologija, B2B digitalne marketinške strategije na internetu
  • ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA PUTEM INTERNETA
    definiranje problema i postavljanje ciljeva istraživanja, određivanje izvora podataka i vrste istraživanja, sastavljanje anketnog upitnika, metode i obrasci za prikupljanje podataka, određivanje uzorka i prikupljanje podataka, analiza podataka i interpretacija rezultata, sastavljanje izvještaja, DMS metoda
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Ispitati ulogu interneta kao novog marketinškog medija
  • Izdvojiti nove trendove u internet marketingu
  • Procijeniti koji elementi okruženje utječu na internet marketing
  • Koristiti Internet kao alat istraživanja tržišta
  • Usporediti različite poslovne modele koji postoje na internetu
  • Razlikovati prednosti i nedostatke Internet marketinga
  • Povezati osnovne pojmove Internet marketinga s praksom
  • Osmisliti dobru promociju poduzeća uz pomoć digitalnih medija
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 29.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 28.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda