Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Marketinško upravljanje bazama podataka
Database Marketing Management
2021/2022
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za gospodarstvo
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 1 obavezan
Cilj kolegija
Pojava i razvoj novih tehnologija i novih medija uvjetuje promjene djelovanja klasičnog marketinga. Masovni pristup tržištu zamjenjuje se individualnim personaliziranim pristupom svakom potrošaču osobno. Personaliziranu komunikaciju omogućavaju baze podataka kupaca/klijenata. Upravljanje postupkom prikupljanja, skladištenja, analize i korištenja baza podataka potencijalnih i sadašnjih kupaca sa svrhom kreiranja modela ponašanja kao podloge odabira kupaca za više oblike komuniciranja personaliziranim marketinškim programima zadatak je marketinga baze podataka. Na ovom će se kolegiju razviti svijest o izravnom marketingu i marketingu baze podataka, te njihovom doprinosu povećanju vrijednosti za kupce i stjecanju konkurentskih prednosti. Studenti će moći shvatiti i primijeniti odgovarajuće koncepte marketinga baze podataka putem raznih primjera iz prakse.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Auditorne vježbe
5 sati
Predavanja
30 sati
Seminar
25 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 15 2 1
Gregurec Iva Suradnik Seminar
Vježbe u praktikumu
13
2
2
2
2
3
Sadržaj predavanja
  • UVODNO PREDAVANJE
    upoznavanje studenata sa predmetnim nastavnikom, planom i programom, načinom izvođenja nastave i obvezama na kolegiju, kratko podsjećanje na osnovne pojmove marketinga kako bi se studenti uveli u kolegij i njegove osnove – podsjećanje na elemente marketinškog miksa, važnost segmentacije, pozicioniranja i istraživanja tržišta, isticanje važnosti postojanja odgovarajuće baze podataka i kvalitetnog upravljanja odnosima s klijentima
  • OSNOVE MARKETINGA BAZE PODATAKA
    definicija marketinga baze podataka, značaj primjene marketinga baze podataka, utjecaj marketinga baze podataka na klasičan marketing, korelacija s izravnim marketingom i upravljanjem odnosima s klijentima, pasivna i aktivna upotreba baza podataka, upravljanje procesom marketinga baze podataka, upravljanje bazama podataka
  • IZRAVNI MARKETING
    pojmovno određenje i povijesni razvoj izravnog marketinga, temelji izravnog marketinga (osobine, korelacija marketinga i izravnog marketinga, ciljevi, funkcije i strategije izravnog marketinga), prepoznavanje vlastitih kupaca (pojam baze podataka), kanali i mediji izravnog marketinga, izravna pošta, kataloški marketing, alternativni mediji izravnog marketinga, telemarketing, online kanali, mobilni marketing, elektroničko poslovanje
  • ORGANIZACIJA I IMLEMENTACIJA MARKETINGA BAZE PODATAKA
    orijentacija prema kupcu/klijentu, stjecanje konkurentskih prednosti, izvori podataka, upravljanje informacijama, upravljanje znanjem, upravljanje zadovoljstvom zaposlenika, strategije implementacije marketinga baze podataka, testiranje marketinga baze podataka
  • ZAŠTITA PRIVATNOSTI
    pojam privatnosti u marketingu baze podataka, razvoj legislative zaštite privatnosti, robinsonova lista, politike zaštite privatnosti, dopušteni marketing, neželjena pošta (junk mail), neželjena elektronička pošta (SPAM), sigurnost podataka, kodeksi strukovnih udruga, brisanje iz baza podataka, zaštita privatnosti u funkciji povećanja profita
  • VRIJEDNOST ŽIVOTNOG VIJEKA KUPACA
    uvod u životni vijek kupaca: definicija i značaj vrijednosti životnog vijeka kupaca, osnovni modeli životnog vijeka kupaca (model jednostavnog zadržavanja, migracijski model), određivanje vrijednosti životnog vijeka kupaca, diferencijacija kupaca, projekcija rasta kupaca, zadržavanje kupaca
  • KOMUNIKACIJA S KORISNICIMA
    poimanje komunikacije, uloga komunikacije s potrošačem, planiranje komunikacijskog procesa, značaj personalizirane komunikacije, selekcija medija komunikacije, integrirana marketinška komunikacija (elementi, proces, komunikacijski proces kao temelj ponašanja potrošača), strategije uspostave kontakta, aktivnosti na povećanju odaziva
  • ZADRŽAVANJE I VJERNOST KUPACA
    značaj zadržavanja i povećanja vjernosti kupaca, izgradnja lojalnosti, komunikacija u funkciji izgradnje vjernosti (preferencije potrošača), programi vjernosti (lojalnosti) – registracija potrošača, korištenje baza podataka u svrhu povećanja vjernosti kupaca, kartice povjerenja/lojalnosti, značaj vjernih zaposlenika, odabir odgovarajućeg kupca, kako potrošača učiniti lojalnim
  • PRIDOBIVANJE NOVIH KUPACA
    načini pridobivanja kupaca, strategije povećanja broja novih kupaca, programi pridobivanja novih kupaca, baze podataka potencijalnih kupaca, tržište baza podataka, razmjena baza podataka, model pridobivanja novih kupaca, lokalni marketing u funkciji pridobivanja novih kupaca
  • SEGMENTACIJA KUPACA
    definicija segmentacije i segmenta, upotreba segmentacije u marketingu baze podataka, status segmenata, marketinške strategije prema segmentima, testiranje uspješnosti strategija, dodavanje podataka određenom segmentu, određivanje broja segmenata, izgradnja profila kupaca, tehnike segmentiranja (rudarenje podataka, RFM, faktorska analiza, klaster analiza)
  • RFM ANALIZA
    definicija i značaj RFM analize (tri varijable RFM modela: vrijeme zadnje kupnje, učestalost kupnje, vrijednost prijašnjih kupnja), utjecaj na povećanje profita, provedba RFM analize, kodiranje kupaca, segmentiranje kupaca, predviđanje ponašanja, prednosti i nedostaci RFM analize, unapređenje RFM analize
  • MODELIRANJE PREDVIĐANJA ODAZIVA
    definicija i značaj predviđanja odaziva (reakcije) na dobivenu ponudu, proces modeliranja predviđanja, kako model radi, što ako model ne radi, korištenje modela u izravnom marketingu, upotreba demografskih i zemljopisnih podataka u modeliranju, suradnja s „list brokerima“, planiranje promotivnih aktivnosti, korištenje modela za vezanu prodaju
  • ULOGA MARKETINGA BAZE PODATAKA U IZGRADNJI ODNOSA S KLIJENTIMA
    pojmovno određenje upravljanja odnosa s klijentima (CRM), izgradnja i upravljanje odnosima s klijentima, korelacija marketinga baze podataka i odnosa s klijentima, povezanost zadovoljstva s konceptom vrijednosti za klijente, značaj marketinga baze podataka u razvoju odnosa s klijentima
  • MARKETING BAZE PODATAKA I INTERNET
    pojmovno određenje interneta, korištenje interneta u marketinške svrhe, internet kao prodajni medij (distribucijski kanal), internet kao komunikacijski medij, internet marketing, web marketing, e-mail marketing, personalizacija, ažuriranje baza podataka putem interneta, reakcija na komunikaciju
  • BUDUĆI TRENDOVI MARKETINGA BAZE PODATAKA
    nove generacije kupaca, razvoj tehnologije (važnost baza podataka u socijalnom umrežavanju, mobilnom marketingu kao novim trendovima), unapređenje komunikacije s kupcima – zadovoljni i lojalni potrošači, primjena marketinga baze podataka u poslovnom odlučivanju
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Ispitati važnost postojanja baze podataka za poduzeće
  • Sprovesti segmentaciju baza podataka
  • Ocijeniti važnost individualnog pristupa potrošaču
  • Koristiti „kartice povjerenja“ u svoju korist
  • Upravljati zaštitom svoje privatnosti
  • Procijeniti ulogu baze podataka u izgradnji odnosa s klijentima
  • Preispitati sigurnost odavanja privatnih podataka na internetu
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda