Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Stjecanje kvalitetnog znanja za razumijevanje i primjenu otkrivanja znanja u podacima u ekonomici; upoznavanje temeljnih principa otkrivanja znanja u podacima; upoznavanje tehnika i algoritama; upoznavanje temeljnih vještina otkrivanja podataka preko alata i primjera; razumijevanje tipičnih primjera primjene.
Uvod Pregled osnovnih prednosti područja: svrha, nužnost i izazovi. Primjena otkrivanja znanja u podacima u ekonomici: marketing, prodaja, bankarstvo, odnosi s klijentima, planiranje.
Koraci procesa otkrivanja znanja Proces otkrivanja znanja: glavne faze, poslovni problemi, razumijevanje i priprema podataka, postavljanje traženja znanja, traženje znanja, pročišćavanje znanja, primjena znanja za poslovne probleme, primjena.
Pristupi procesu otkrivanja znanja Multidisciplinarni pristupi: temelji, opći znanstveni pristup, logika (induktivni I deduktivni sustavi), filozofija znanosti, statistika, teorija informacija, baze podataka, umjetna inteligencija i strojno učenje.
Tipovi podataka i karakteristike podataka Tipovi i oblici podataka: tablice, vremenski i prostorno ovisni podaci, tekstualni podaci, meta podaci. Podaci i znanje u bazama podataka: relacijske baze podataka, objektno orijentirane, multimdimenzionalne baze i OLAP, deduktivne baze, paralelne baze, distribuirane i heterogene baze, upravljanje meta podacima.
Tehnike prikaza znanja Vrste znanja: tablice, grupe, pravila, stabla odlučivanja, funkcijski odnosi, klasteri, taksonomije i koncepti hijerarhija, probabilističke mreže, neuronske mreže.
Uloga statističkih metoda u otkrivanju znanja Repetitorij temeljnih statističkih metoda. Primjena u procesu otkrivanja zakonitosti u podacima.
Standardi procesa otkrivanja zakonitosti u podacima Metodologija CRISP-DM. Koraci metode: razumijevanje poslovnog sustava, podaci, priprema podataka, modeliranje, evaluacija, dostavljanje rezultata. Skladištenje podataka (data warehousing): identifikacija i čišćenje podataka, tehnike prikupljanja podataka, redukcija podataka, vizualizacija podataka.
Metode rudarenja podataka I Otkrivanje znanja u podacima i rudarenje podataka (data mining): odnos pojmova. Klasifikacija: opis postupka, metodologija. Stabla odlučivanja, tehnike C4.5, klasifikacijska i regresijska stabla, napredne metode.
Metode rudarenja podataka II Pravila: sekvencijalne metode. Bayesova klasifikacija. Pristupi najbližeg susjeda. Regresijske metode: empirijske, kvadratno diskriminantne, logistička regresija, multivarijantna analiza. Neuronske mreže. Višekriterijska klasifikacija. Otkrivanje pravila: pristup izrazitih skupova, karakteristična parvila, asocijacijska pravila, pristupi induktivnog logičkog programiranja.
Metode rudarenja podataka III Metode čišćenja podataka i selekcije atributa. Otkrivanje podgrupa: razlog za analizu podgrupa, analiza devijacija, analiza promjena, metoda bušenja (OLAP, temeljeno na znanju). Podešavanje formula: provjera ovisnosti među varijablama, pronalaženje jedne i više formula, korištenje a priori znanja. Multidimenzionalna regresijska analiza: specifikacija modela, prilagođavanje modela.
Metode rudarenja podataka IV Klasterifikacija: konceptualna klasterifikacija. Probabilističke i kauzalne mreže. Analize za vjerojatnostne mreže: uvod, Bayesov pristup za nesigurnost modela. Paralelne metode. Provjera točnosti modela.
Specijalne metode rudarenja podataka Analiza društvenih mreža. Rudarenje teksta. Otkrivanje znanja u tekstualnim podacima: jedinstveni problemi teksta, alternativni prikazi teksta, termini, teksonomija, pronalaženje asocijativni pravila iz izbora dokumenata. Rudarenje na Webu.
Primjena otkrivanja znanja u podacima u ekonomici I Primjena u marketingu i upravljanju odnosima s klijentima: uloga u životnom ciklusu klijenata: prikupljanje klijenata, određivanje potencijalnih klijenata, izbor optimalnog kanala za komunikaciju, aktiviranje, upravljanje odnosima, napuštanje klijenata. Optimiranje marketinških kampanja. Predikcija budućih odnosa.
Primjena otkrivanja znanja u podacima u ekonomici II Određivanje kreditnog rizika. Vezana prodaja. Sustavi za preporuku klijentima. Upravljanje vjernošću kupaca: predikcija napuštanja (tko i kada). Pronalaženje novosti u populaciji klijenata: segmentacija i klasteriranje. Analiza potrošačke košarice, asocijacijska pravila i vezana prodaja.
Primjena otkrivanja znanja u podacima u ekonomici III Društvene mreže i društveni marketing. Analiza teksta i primjena u određivanju stavova klijenata. Uloge u planiranju.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Analizirati poslovne podatke
Primijeniti proces otkrivanje znanja u podacima za rješavanje različitih problema u poduzetništvu
Primijeniti metode i tehnike rudarenje podataka
Interpretirati rezultate dobivene tehnikama rudarenja podataka
Primijeniti dobivene zakonitosti u vrednovanju rezultata poslovanja
Ishodi učenja programa
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
Sudjelovati u timskom radu
Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
Vrednovati poduzetničke prilike
Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
Ovo je proba
Osnovna literatura
Berry, M., Linnof, G. Data mining techniques: for marketing, sales, and customer relationship management. Wiley, Indianapolis, 2011.
Han, J., Kamber, M., Pei J. Data mining: concepts and techniques. Morgan Kaufmann, San Francisco, 2011.
Dopunska literatura
Data mining and knowledge discovery handbook. Editors: Oded Maimon, Lior Rokach. Springer, New York, 2005.
Bramer, M. A. Principles of data mining. Springer, London, 2007.
Chapman P., Clinton J., Kerber R., Khabaza T., Reinartz T., Shearer C., Wirth R. CRISP-DM 1.0: Step-by-step data mining guide. SPSS Inc. 2000.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.