Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Socijalno poduzetništvo
Social Entrepreneurship
2018/2019
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za gospodarstvo
NN
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 6 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je kod studenata razviti sposobnost uočavanja društvenih problema te sposobnost poduzetnog djelovanja s ciljem zadovoljavanja društvenih potreba.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Irena Nositelj Seminar
Predavanja
15
12
2
2
2
1
Detelj Kristina Izvođač Seminar
Predavanja
15
2
2
2
1
1
Lovrenčić Sandra Izvođač Predavanja 1 1 1
Vidaček-Hainš Violeta Izvođač Predavanja 1 1 1
Sadržaj predavanja
  • Uloga vrijednosti i etike u kapitalizmu.
    Povezanost dugoročnih financijskih performansi s vrijednostima, etikom i transparentnošću. Društveno odgovorno poslovanje. (2 sata)
  • Što je socijalno poduzetništvo?
    Karakteristike socijalnog poduzetnika. Socijalno poduzetništvo naspram tradicionalnog poduzetništva. Društveno odgovorno poslovanje. Socijalno poduzetništvo naspram humanitarnog rada. Multidimenzionalni model socijalnog poduzetništva. (2 sata)
  • Ishodi socijalnog poduzetništva.
    Motivacija i strateške namjere socijalnog poduzetništva. Održivost socijalnog poduzetništva. Kvantificiranje ishoda socijalnog poduzetništva. (2 sata)
  • Modeli socijalnog poduzetništva.
    Neprofitne organizacije. Udruge građana. Profitni nasuprot neprofitnom sektoru. Simbioza neprofitnih organizacija i privatnog sektora. Važnost ljudskih resursa u socijalnom poduzetništvu. (2 sata)
  • Financiranje socijalnog poduzetništva.
    Investitori u socijalnom poduzetništvu. Plan prikupljanja financijskih sredstava. „Strpljivi kapital“ u socijalnom poduzetništvu. Inovativne prakse u financiranju. Izračunavanje socijalnog prinosa na investiciju. (2 sata)
  • Tržišta ljudske nade.
    Umjetna narav tržišta. Rješavanje društvenih problema redistribucijom dohotka ili stvaranjem dohotka. Mikrofinanciranje Muhammada Yunusa. Umjesto neprofitnih organizacije, organizacije koje ne stvaraju gubitak. (2 sata)
  • Primjeri socijalnih poduzetnika u svijetu.
    Socijalno poduzetništvo u zemljama u razvoju. Poslovni pothvat „na dnu piramide“. (2 sata)
  • Europski fondovi za organizacije civilnog društva.
    Europska socijalna povelja. Europski socijalni fond i podrška udrugama. Primjeri socijalnih projekata financiranih sredstvima Europske unije. (2 sata)
  • Socijalno poduzetništvo u Hrvatskoj.
    Karakteristike okruženja pogodnog za razvoj socijalnog poduzetništva. Društveni kapital u Hrvatskoj. Primjeri socijalnih poslovnih pothvata u Hrvatskoj. (2 sata)
  • Analiza potreba za socijalnim poduzetništvom na lokalnoj/regionalnoj i nacionalnoj razini.
    Opći i specifični društveni problemi. Siromaštvo, ekološki problemi, bolesti, potrebe za edukacijom… (2 sata)
  • Teorija efektuacije.
    Elementi poduzetničke ekspertize. Resursi: tko sam, što znam, koga poznajem. Princip prihvatljivog gubitka. Kontrola budućnosti naspram prognoziranja budućnosti radi kontrole. (2 sata)
  • Tehnike kreativnog razmišljanja.
    Oluja mozgova. Zapisivanje misli. Zapisivanje ideja. Generiranje mogućih rješenja zadanog društvenog problema. Vrednovanje različitih rješenja zadanog problema. (2 sata)
  • Gost predavač.
    Socijalni poduzetnik će predstaviti svoj poslovni pothvat i odgovarati na pitanja studenata vezana uz njihove ideje u području socijalnog poduzetništva. (2 sata)
  • Izrada plana socijalnog poslovnog pothvata – 1.dio.
    Analiza društvene potrebe i opis poduzetničke prilike. Vizija i misija organizacije. Definiranje društvenih i ekonomskih ishoda socijalnog poslovnog pothvata. Usklađenost ishoda organizacije sa misijom. Izbor poslovnog modela. Okupljanje tima.
  • Izrada plana socijalnog poslovnog pothvata – 2.dio.
    Definiranje prihoda i rashoda socijalnog poslovnog pothvata. Izbor načina financiranja. Kvantificiranje društvenih i ekonomskih ishoda socijalnog poslovnog pothvata. Statička i dinamička analiza projekta. Ocjena osjetljivosti.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Opisati razlike između socijalnog poduzetništva i tradicionalnog poduzetništva te razlike između socijalnog poduzetništva i humanitarnog rada.
  • Analizirati i kvantificirati ishode socijalnog poduzetništva.
  • Diskutirati mogućnosti suradnje neprofitnih organizacija i privatnog sektora.
  • Analizirati potrebe za socijalnim poduzetništvom na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
  • Procijeniti vlastite resurse na temelju teorije efektuacije.
  • Primijeniti tehnike kreativnog razmišljanja za generiranje ideja.
  • Predlagati socijalne poslovne pothvate.
  • Vrednovati socijalne poslovne pothvate izradom poslovnog plana.
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
  • Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
  • Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
  • Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
  • Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
  • Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
  • Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
  • Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
  • Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
  • Ovo je proba
Osnovna literatura
  • Vidović, Davorka (2012.), Socijalno poduzetništvo u Hrvatskoj. Doktorska disertacija. Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu.
  • Škrtić, M., Mikić, M. (2007), O socijalnom poduzetništvu u svijetu i u Republici Hrvatskoj, Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 5
  • Perić, J. (2010), Izgradnja društvene odgovornosti sveučilišta kroz poticanje studentskog volonterstva kao oblik socijalnog poduzetništva. Doktorska disertacija. Osijek: Ekonomski fakultet, Sveučilište u Osijeku.
Dopunska literatura
  • Sočo, A. (2009), Početnica iz socijalnog poduzetništva za organizacije mladih i za mlade, Mreža mladih Hrvatske.
  • Europski fondovi za organizacije civilnog društva u Hrvatskoj: zbornik uspješno provedenih projekata financiranih sredstvima Europske unije (2010), Vlada Republike Hrvatske, Ured za udruge.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda