Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Socijalno poduzetništvo
Social Entrepreneurship
2016/2017
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za gospodarstvo
NN
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 6 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je kod studenata razviti sposobnost uočavanja društvenih problema te sposobnost poduzetnog djelovanja s ciljem zadovoljavanja društvenih potreba.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kovšca Vladimir Nositelj Predavanja 1 2 1
Detelj Kristina Suradnik Seminar 15 2 1
Konecki Irena Suradnik Predavanja
Seminar
14
15
2
2
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uloga vrijednosti i etike u kapitalizmu.
    Povezanost dugoročnih financijskih performansi s vrijednostima, etikom i transparentnošću. Društveno odgovorno poslovanje. (2 sata)
  • Što je socijalno poduzetništvo?
    Karakteristike socijalnog poduzetnika. Socijalno poduzetništvo naspram tradicionalnog poduzetništva. Društveno odgovorno poslovanje. Socijalno poduzetništvo naspram humanitarnog rada. Multidimenzionalni model socijalnog poduzetništva. (2 sata)
  • Ishodi socijalnog poduzetništva.
    Motivacija i strateške namjere socijalnog poduzetništva. Održivost socijalnog poduzetništva. Kvantificiranje ishoda socijalnog poduzetništva. (2 sata)
  • Modeli socijalnog poduzetništva.
    Neprofitne organizacije. Udruge građana. Profitni nasuprot neprofitnom sektoru. Simbioza neprofitnih organizacija i privatnog sektora. Važnost ljudskih resursa u socijalnom poduzetništvu. (2 sata)
  • Financiranje socijalnog poduzetništva.
    Investitori u socijalnom poduzetništvu. Plan prikupljanja financijskih sredstava. „Strpljivi kapital“ u socijalnom poduzetništvu. Inovativne prakse u financiranju. Izračunavanje socijalnog prinosa na investiciju. (2 sata)
  • Tržišta ljudske nade.
    Umjetna narav tržišta. Rješavanje društvenih problema redistribucijom dohotka ili stvaranjem dohotka. Mikrofinanciranje Muhammada Yunusa. Umjesto neprofitnih organizacije, organizacije koje ne stvaraju gubitak. (2 sata)
  • Primjeri socijalnih poduzetnika u svijetu.
    Socijalno poduzetništvo u zemljama u razvoju. Poslovni pothvat „na dnu piramide“. (2 sata)
  • Europski fondovi za organizacije civilnog društva.
    Europska socijalna povelja. Europski socijalni fond i podrška udrugama. Primjeri socijalnih projekata financiranih sredstvima Europske unije. (2 sata)
  • Socijalno poduzetništvo u Hrvatskoj.
    Karakteristike okruženja pogodnog za razvoj socijalnog poduzetništva. Društveni kapital u Hrvatskoj. Primjeri socijalnih poslovnih pothvata u Hrvatskoj. (2 sata)
  • Analiza potreba za socijalnim poduzetništvom na lokalnoj/regionalnoj i nacionalnoj razini.
    Opći i specifični društveni problemi. Siromaštvo, ekološki problemi, bolesti, potrebe za edukacijom… (2 sata)
  • Teorija efektuacije.
    Elementi poduzetničke ekspertize. Resursi: tko sam, što znam, koga poznajem. Princip prihvatljivog gubitka. Kontrola budućnosti naspram prognoziranja budućnosti radi kontrole. (2 sata)
  • Tehnike kreativnog razmišljanja.
    Oluja mozgova. Zapisivanje misli. Zapisivanje ideja. Generiranje mogućih rješenja zadanog društvenog problema. Vrednovanje različitih rješenja zadanog problema. (2 sata)
  • Gost predavač.
    Socijalni poduzetnik će predstaviti svoj poslovni pothvat i odgovarati na pitanja studenata vezana uz njihove ideje u području socijalnog poduzetništva. (2 sata)
  • Izrada plana socijalnog poslovnog pothvata – 1.dio.
    Analiza društvene potrebe i opis poduzetničke prilike. Vizija i misija organizacije. Definiranje društvenih i ekonomskih ishoda socijalnog poslovnog pothvata. Usklađenost ishoda organizacije sa misijom. Izbor poslovnog modela. Okupljanje tima.
  • Izrada plana socijalnog poslovnog pothvata – 2.dio.
    Definiranje prihoda i rashoda socijalnog poslovnog pothvata. Izbor načina financiranja. Kvantificiranje društvenih i ekonomskih ishoda socijalnog poslovnog pothvata. Statička i dinamička analiza projekta. Ocjena osjetljivosti.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Opisati razlike između socijalnog poduzetništva i tradicionalnog poduzetništva te razlike između socijalnog poduzetništva i humanitarnog rada.
  • Analizirati i kvantificirati ishode socijalnog poduzetništva.
  • Diskutirati mogućnosti suradnje neprofitnih organizacija i privatnog sektora.
  • Analizirati potrebe za socijalnim poduzetništvom na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
  • Procijeniti vlastite resurse na temelju teorije efektuacije.
  • Primijeniti tehnike kreativnog razmišljanja za generiranje ideja.
  • Predlagati socijalne poslovne pothvate.
  • Vrednovati socijalne poslovne pothvate izradom poslovnog plana.
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
  • Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
  • Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
  • Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
  • Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
  • Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
  • Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
  • Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
  • Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
  • Ovo je proba
Osnovna literatura
  • Vidović, Davorka (2012.), Socijalno poduzetništvo u Hrvatskoj. Doktorska disertacija. Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu.
  • Škrtić, M., Mikić, M. (2007), O socijalnom poduzetništvu u svijetu i u Republici Hrvatskoj, Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 5
  • Perić, J. (2010), Izgradnja društvene odgovornosti sveučilišta kroz poticanje studentskog volonterstva kao oblik socijalnog poduzetništva. Doktorska disertacija. Osijek: Ekonomski fakultet, Sveučilište u Osijeku.
Dopunska literatura
  • Sočo, A. (2009), Početnica iz socijalnog poduzetništva za organizacije mladih i za mlade, Mreža mladih Hrvatske.
  • Europski fondovi za organizacije civilnog društva u Hrvatskoj: zbornik uspješno provedenih projekata financiranih sredstvima Europske unije (2010), Vlada Republike Hrvatske, Ured za udruge.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 28.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda