Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Informacijski sustavi u uredskom poslovanju
Office Management Information Systems
2017/2018
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 5 izborni
Cilj kolegija
Upoznavanje studenata s važnošću informacijskih sustava u poslovanju modernih organizacija; Upoznavanje studenata s vrstama i tipovima poslovanja u uredima te prošlih, aktualnih i budućih trendova na području tehnologije i odnosa s organizacijom i načinom rada u uredima; Upoznavanje studenata s prednostima i teretom uporabe novih načina organiziranja poslovanja usporedo s razvojem tehnologija; Upoznavanje studenata s vrstama i analizom uredskih poslova, upravljanjem razvojem uredskih zaposlenika i upravljanjem uredskim okruženjem; Upoznati studente s važnošću akcepcije budućih trendova u telekomunikacijama, računalnim mrežama i internetskim te razvoja ureda sukladno s navedenim napredcima.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Mekovec Renata Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
7
15
2
1
1
2
Sabati Zvonimir Nositelj Predavanja 8 2 1
Kirinić Valentina Suradnik
Peras Dijana Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Definicija ureda i uredskog poslovanja (2 sata)
    Definicija ureda i primjeri uredskog poslovanja. Funkcije uredskog poslovanja. Načela rada uredskog poslovanja. Značaj uredskog poslovanja. Faze razvoja uredskog poslovanja. Inteligentni integrirani informacijski sustavi uredskog poslovanja.
  • Automatizacija uredskog poslovanja (4 sata)
    Preduvjeti automatizacije uredskog poslovanja. Modeli i tipovi automatiziranih ureda. Poslovna politika. Organizacijski postupci. Informatička oprema i programska podrška. Definicija automatizacije uredskog poslovanja. Važnost računala u automatizaciji ureda. Korištenje informacijske tehnologije u procesu automatizacije ureda. Budući trendovi u razvoju automatizacije ureda.
  • Upravljanje uredskim zaposlenicima (2 sata)
    Dužnosti, kvalifikacije, uloge i vještine menadžera uredskog poslovanja. Selekcija uredskih zaposlenika. Razvoj uredskih zaposlenika. Organizacija i tehnike obučavanja na poslu. Nadzor uredskih zaposlenika. Motivacija uredskih zaposlenika.
  • Poslovi uredskih zaposlenika (2 sata)
    Opisivanje poslova. Program i svrha analize posla. Metode procjene posla. Upravljanje uredskim poslovima. Mjerenje produktivnosti uredskih zaposlenika. Unapređenje produktivnosti uredskih zaposlenika. Ocjenjivanje uspješnosti uredskih zaposlenika. Osnovni termini i koncepti primjene standarda koji se odnose na etiku u poslovanju.
  • Upravljanje uredskim okruženjem (2 sata)
    Utjecaj uredskog prostora na zaposlenike. Uredska oprema i namještaj. Zdrav uredski prostor. Ergonomski uvjeti. Norme i standardi u ergonomiji. Ergonomija radne okoline. Mogući zdravstveni rizici i mjere prevencije. Raspored ureda i koncepcija djelotvornog ureda. Ergonomski uvjeti u mobilnim i virtualnim uredima.
  • Poslovno komuniciranje (2 sata)
    Komunikacijski proces. Komunikacija u uredu i komunikacijski tijek. Komunikacijske aktivnosti u poslovnoj komunikaciji. Uloga i vrste poslovnog komuniciranja. Tajnica dio ureda i uredskog poslovanja. Stupanj stručne spreme i opis poslova tajnice. Struktura poslovnog pisma.
  • Organizacija i održavanje konferencija (2 sata)
    Planiranje, organizacija i održavanje poslovnih sastanaka. Plan sudionika, mjesta i vremena održavanja sastanka. Konferencije – video i audio konferencije. Preduvjeti, prednosti i nedostaci virtualnih sastanaka.
  • Upravljanje dokumentima (2 sata)
    Vrste uredskih dokumenata. Obrada dokumenata u uredu. Sustav za upravljanje dokumentacijom. Faze razvoja sustava za upravljanje dokumentacijom. Svojstva sustava za upravljanje dokumentacijom. Kontrola pristupa i praćenje verzija dokumenta. Pretraživanje dokumenata i pristup dokumentima. Praćenje životnog ciklusa dokumenata. Informacijski sustavi uredskog poslovanja. Definicija informacijskog sustava. Dijelovi informacijskog sustava. Integralni informacijski sustav. Informacijski sustav u pojedinim poslovnim područjima. Potpora odlučivanju. Sustavi temeljeni na znanju.

  • Definicija arhivskog sustava. Mediji za arhiviranje. Životni ciklus zapisa. Zaštita arhivskih sustava i arhivske građe. Fizička zaštita dokumenta. Put do sigurnog računala u mreži. Zaštita elektroničkih dokumenta. Zaštita kriptiranjem dokumenata. Digitalni potpis i digitalni certifikat. Osiguravanje privatnosti korisnika.
  • Uredsko poslovanje u upravnim tijelima (2 sata)
    Osnovni dokumenti u uredskom poslovanju u upravnim tijelima. Klasifikacijska oznaka i urudžbeni broj. Otvaranje i pregled pošiljki. Upisivanje akata. Upisnik predmeta upravnog postupka i urudžbeni zapisnik. Administrativno-tehnička obrada dokumenta. Otpremanje akata. Razvođenje akata u urudžbenom zapisniku odnosno upisniku upravnog postupka. Stavljanje predmeta u arhivu i čuvanje. Pečati, štambilji i žigovi. Pomoćne knjige.
  • Telekomunikacije, računalne mreže i internetska tehnologija u uredu (2 sata)
    Pojam telekomunikacije i telekomunikacijskog sustava. Podjela telekomunikacijskih procesa. Internet i Internet servisi. Elektronička pošta, diskusijske skupine, World wide web, prijenos podataka na daljinu, distribucijske liste. E-mail komunikacije. Web komunikacije. Društvene mreže. Multimedija u uredu. Bežične tehnologije i bežični standardi. Potreba za bežičnim mrežama. Načini emitiranja signala i pripadajuće antene. Doseg bežičnih mreža. IEEE 802.11 arhitektura. Sigurnost bežičnih mreža. Zračenje bežičnih mreža. Primjeri upotrebe wireless LAN-a.
  • Elektroničko uredsko poslovanje (2 sata)
    Elektroničko uredsko poslovanje. Pojam elektroničkog poslovanja. Razvoj elektroničkog poslovanja. Digitalni, mobilni i virtualni ured. Elektronički ured i elektroničke komunikacije. Primjena i nedostaci e-ureda. Analiza vremena i osoblja. Vrste i primjena e-poslovanja u uredu. Pravni okvir e-poslovanja. Budućnost e-poslovanja.
  • Nove generacije mobilne telefonije primjena i budućnost(2 sata)
    Radio-komunikacijski sustavi. Tehnike prijenosa signala. Generacija razvoja mobilne telefonije. Upoznavanje s razvojem i osobinama pojedine generacije razvoja. Primjena tehnologija mobilne telefonije. Karakteristike i primjena NMT-a. GSM pojam i značaj. Razvoj GSM-a. Usluge podržane GSM-om. Primjena GSM-a u uredu. GSM u svijetu i Hrvatskoj. GPRS model i arhitektura. Primjena GPRS-a. UMTS odgovor na ispreplitanje mobilnih komunikacija i multimedije. Tipična primjena UMTS-a. UMTS u svijetu i Hrvatskoj. Budućnost mobilne telefonije.
  • Novi trendovi u uredskom poslovanju (2 sata)
    Ured budućnosti. Primjeri programskih alata koji se mogu koristiti u uredu. Primjeri uporabe novih tehnologija u poslovanju organizacije. Primjeri organizacije ureda bez papira. Primanje i slanje signala pomoću satelita. Princip prijenosa signala pomoću svjetlosti.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Microsoft PowerPoint – napredne mogućnosti (2 sata)
    Izrada novih slajdova uporabom postojeće prezentacije. Izrada novih slajdova uporabom tekstualnog dokumenta. Uređivanje strukture i dizajna slajdova uporabom Slide Mastera. Uporaba animacija. Uporaba zvuka i videa. Uporaba akcijskih tipaka. Snimanje vremenskog trajanja određenog slajda. Automatizacija prezentacije.
  • Microsoft PowerPoint – efikasna prezentacija (2 sata)
    Organizacijska struktura prezentacije. Uvod u prezentaciju. Osnovni dio prezentacije. Zaključak prezentacije. Optimalno trajanje slajda i prezentacije. Uporaba određene veličine i stila fonta. Uporaba i kombinacija boja na slajdovima. Raspored teksta na slajdovima. Uređivanje slika na slajdovima. Uporaba dodatnih efekata nad slajdovima.
  • Microsoft Access – tablice (4 sata)
    Uvod u baze podataka. Objašnjenje funkcioniranja relacijske baze podataka. Načini izrade nova tablice u Accessu. Izrada novog polja u tablici. Karakteristike različitih tipova podataka. Definiranje veličine polja. Definiranje formata i input maska polja. Postavljanje ograničenja nad određenim poljem. Izrada različitih vrsta polja s objašnjenjem mogućnosti definiranja određenih postavki.
  • Microsoft Access – upiti (2 sata)
    Selekcijski upiti. Crosstab upiti. Parametarski upiti. Selekcija podataka korištenjem upita. Sortiranje podataka korištenjem upita. Kombinacija podataka korištenjem upita. Izračun podataka korištenjem upita. Akcijski upiti.
  • Microsoft Access – obrasci (2 sata)
    Vrste obrazaca. Upisivanje, mijenjanje i brisanje podataka uporabom obrazaca. Izrada praznog obrasca. Glavni obrazac i pod obrazac. Povezivanje obrazaca. Uporaba različitih vrsta kontrola na radnoj površini obrasca. Pregledi obrasca.
  • Microsoft Access – izvještaji (2 sata)
    Definiranje dijelova izvještaja. Zaglavlje i podnožje stranice. Zaglavlje i podnožje izvještaja. Generiranje brojeva stranica izvještaja. Generiranje rednog broja. Generiranje trenutnog datuma i vremena.
  • Microsoft Access – makro naredbe (1 sat)
    Uporaba različitih vrsta makro naredbi. Autoexec makronaredba.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti i upravljati preduvjetima automatizacije uredskog poslovanja (zaposlenici, tehnologija, akcepcija, poslovna politika, ergonomija)
  • Razumjeti osnovni komunikacijski tijek uredskih dokumenata, uočiti prednosti i nedostatke različitih načina arhiviranja dokumenta
  • Sastaviti različite vrste poslovnih poruka (u papirnatom ili elektroničkom obliku) poštujući pri tome norme vezane uz poslovno pismo
  • Razumjeti i upravljati potrebama i mogućnostima uredskih zaposlenika, kao i upotrebljavati različite metode razvoja uredskih zaposlenika
  • Razumjeti načine funkcioniranja ureda, aktivnosti uredskog poslovanja i postupaka informatizacije različitih sustava u uredskom poslovanju kao i primjene novih tehnoloških dostignuća u uredu
  • Analizirati prednosti korištenja novih tehnologija u uredskom poslovanju te biti u stanju napraviti analizu trenutno dostupnih programskih alata za olakšavanje uredskih poslova
  • Izraditi prezentaciju u MS PowerPoint te podesiti njezino automatsko izvođenje te koristiti naprednije mogućnosti tehničke izvedbe slajdova prezentacije
  • Napraviti efikasnu prezentaciju za potrebe poslovanja – znati primijeniti osnovna pravila vezana uz izgled i strukturnu organizaciju prezentacije
  • Raspoznati različite vrste baza podataka te znati napraviti organizaciju u strukturu tablica u novoj bazi
  • Izraditi tablice, upite, maske, izvještaje, stranice, makro naredbe u MS Access, planirati baze podataka, strukturirani baze podataka, kontrolirati unos podataka i organizirati podatke u bazi podataka
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
  • Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
  • Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
  • Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
  • Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
  • Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
  • Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
  • Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
  • Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
  • Ovo je proba
Osnovna literatura
  • Agrawal, D.P.; Zeng, Q-A., Introduction to Wireless and Mobile Systems, Brooks/Cole Pub Co,2002.
  • Oliverio, M. E., Pasewark, W. R., White, B. R., The Office: Procedures and Technology, South Western Pub, 2002.
Dopunska literatura
  • Bayer, M., Computer Telephony Demystified, Mcgray-Hill Professional, 2000.
  • Lu, W. W., Broadband Wireless Mobil: 3 G and beyond, John Wiley & Sons, 2002.
  • Rappaport, T. S., Wireless Communications: Principle and Practice, 2nd ed., Prentice Hall, 2001.
  • Redl, S., Weber, M., Oliphant, M. W., GSM and Personal Communications Handbook, Artech House,2002.
  • Vacca, J., Wireless Data Demistified, Mcgray-Hill Professional, 2003.
  • Wilcox, J. R., Videoconferencing: The Whole Picture, 3th ed., CMS Books, 2000.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 15.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda