Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni engleski jezik 3
Business English 3
2021/2022
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
NN
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 5 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznavanje studenata s osnovnom terminologijom iz pojedinih područja menadžmenta (kao što su funkcije menadžmenta, menadžerske vještine i stilovi, upravni menadžment, menadžeri i poslovna etika, međunarodni menadžment i kulturne razlike, žene menadžeri, restrukturiranje poduzeća, korupcija i pranje novca) koja će im omogućiti razumijevanje govornog i pisanog jezika tih područja te sudjelovanje u bilo kakvom razgovoru ili raspravi u vezi navedenih tema. U okviru kolegija studenti će razvijati vještine usmene i pismene komunikacije (u registrima primjerenim za pojedine situacije) koje su u današnjem poslovnom okruženju jedan od neophodnih preduvjeta uspješnosti poslovnih ljudi i njihovih poduzeća. Cilj predmeta je također poticanje kritičkog razmišljanja studenata o danim temama i njegovanje akademske razine obrade i prezentacije tih sadržaja na engleskom jeziku. U sklopu predmeta razvijat će se i generičke vještine: timski rad, prezentacijske vještine, snalaženje u problemskoj situaciji, te društvene vještine građanske angažiranosti i socijalne odgovornosti
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe iz stranog jezika
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Fara Višnja Nositelj Predavanja
Vježbe iz stranog jezika
15
15
2
1
1
1
Sadržaj predavanja
  • Pojam i važnost menadžmenta
    Definicija menadžmenta. Uloga teorije i prakse u menadžmentu. Međunarodni menadžment.
  • Funkcije menadžmenta
    Planiranje. Organiziranje. Vođenje. Kontroling.
  • Menadžer u poslovnoj hijerarhiji kompanije
    Klasifikacija razina menadžmenta. Menadžerske razine i potrebna znanja menadžera.Nazivi radnih mjesta i hijerarhija. Usporedba termina AE i BE (American and British English)
  • Upravni i izvršni menadžment
    Nadzorni odbor. Uprava.
  • Menadžerski stilovi. Menadžerske vještine
    Autokratski i demokratski stil. Teorija X, Teorija Y, Teorija W. Ovlašćivanje. Delegiranje. Kvalitete uspješnog menadžera. Karizmatsko vođenje.
  • Veza menadžmenta s vanjskim okruženjem
    Društveno odgovorno poslovanje. Menadžeri i poslovna etika. Etika u različitim kulturološkim okružjima.Etičke investicije. Etičnost u pregovaranju. Održivi razvoj.
  • Kulturne razlike
    Poslovni protokol.Osobni kontakti, distanca/familijarnost/fizički kontakt/geste/poslovni bonton
  • Kulturni stereotipi i menadžment
    Stereotipi- pomoć ili otežavanje poslovnih veza. Razlike koje proizlaze iz zemljopisnih, klimatskih , povijesnih, religijskih, političkih, socijalnih i ekonomskih različitosti. Različitost etičkih normi u raznim društvima. Utjecaj kulturoloških razlika na uspjeh u pregovorima.
  • Žene menadžeri
    Karakteristike žena menadžera. Žena pregovarač. Stav prema ženama u poslovnim organizacijama. Diskriminacija.
  • Nagrađivanje izvršnog menadžmenta
    Menadžerske naknade i otpremnine.
  • Globalne multinacionalne kompanije i međunarodni menadžment
    Oblici interakcije - ugovor o licenci, zajednički pothvat, osnivanje vlastitih podružnica i ogranaka.
  • Poduzetništvo
    Definicija i karakteristike poduzetnika i poduzetništva. Tradicionalo/Socijalno/Korporacijsko poduzetništvo.
  • Menadžeri vs Poduzetnici
    Menadžment-funkcija. Poduzetništvo- način ponašanja i djelovanja. Glavna obilježja u ponašanju poduzetnika
  • Restrukturiranje poduzeća
    Fuzioniranje poduzeća. Mjerenje uspješnosti. Preuzimanje uprave nad kompanijom.
  • Korupcija i prevare u poslovanju
    Nezakonite radnje u poslovanju. Borba protiv korupcije u međunarodnom poslovanju. UN rezolucija protiv korupcije i mita.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti i primijeniti stručno pojmovlje iz šireg tematskog područja poslovnog engleskog jezika s osobitim naglaskom na područje menadžmenta, te primijeniti stručni leksik u kontekstu
  • Razlikovati i primijeniti složenije gramatičke strukture tipične za engleski jezik poslovne struke te ih primijeniti u pismenom i usmenom izražavanju
  • Primijeniti strategije potrebne za razumijevanje sadržaja na engleskom jeziku o poznatoj stručnoj temi na globalnoj razini ili radi brzog pronalaženja konkretnih činjenica, potvrde pretpostavki ili izvođenja zaključaka
  • Razumijeti složenu argumentaciju na području poslovnog jezika,usmeno na jasan način , logički iznositi činjenice i sudjelovatiuraspravama vezanim uzstruku, kritički evaluirati, obrazložiti prednostiinedostatkete uvjerljivo iznositi vlastite argument
  • Sastaviti bilješke o pročitanom specijalističkom tekstu, izdvojiti glavne rezultate i zaključke
  • Kritički odabrati izvore u tiskanom ili elektroničkom obliku te usmeno ili pismeno izvijestiti o određenoj temi koristeći zadani obrazac i primjereni registar
  • Primijeniti stručni leksik iz zadanih tematski područja, komunikacijske vještine i strategije u tipičnim komunikacijskim situacijama u govoru i pisanju
  • Prepoznati i uvažavati međukulturne razlike i važnost međukulturne tolerancije za uspješnost komunikacije u poslovnom kontekstu
Ishodi učenja programa
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Sudjelovati u timskom radu
Osnovna literatura
  • MacKenzie, I.: Management and Marketing, LTP, 2001
  • Materijali s predavanja (uz prijavu u cijelosti dostupni na web stranici kolegija) organizirani po cjelinama, sastavljeni od tekstova preuzetih iz recentnih stručnih publikacija te tekstova i vježbi iz metodičke literature.
Dopunska literatura
  • Heller, R.; Hindle, T.: Essential Manager’s Manual, DK, New York, 1998.
  • MacKenzie, I.: English for Business Studies , 2nd ed., Cambridge University Press, Cambridge, 2002.
  • Špiljak, V.; Ivir, I.: Englesko-hrvatski poslovni rječnik. Masmedia, Zagreb, 2000.
  • Longman Business English Dictionary, 2007.
  • Macmillan English Dictionary for Advanced Learners. 2nd ed. 2007.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 17.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda