Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni engleski jezik 3
Business English 3
2025/2026
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.2 (EP)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
NN
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.2 (EP) 5 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznavanje studenata s osnovnom terminologijom iz pojedinih područja menadžmenta (kao što su funkcije menadžmenta, menadžerske vještine i stilovi, upravni menadžment, menadžeri i poslovna etika, međunarodni menadžment i kulturne razlike, žene menadžeri, restrukturiranje poduzeća, korupcija i pranje novca) koja će im omogućiti razumijevanje govornog i pisanog jezika tih područja te sudjelovanje u bilo kakvom razgovoru ili raspravi u vezi navedenih tema. U okviru kolegija studenti će razvijati vještine usmene i pismene komunikacije (u registrima primjerenim za pojedine situacije) koje su u današnjem poslovnom okruženju jedan od neophodnih preduvjeta uspješnosti poslovnih ljudi i njihovih poduzeća. Cilj predmeta je također poticanje kritičkog razmišljanja studenata o danim temama i njegovanje akademske razine obrade i prezentacije tih sadržaja na engleskom jeziku. U sklopu predmeta razvijat će se i generičke vještine: timski rad, prezentacijske vještine, snalaženje u problemskoj situaciji, te društvene vještine građanske angažiranosti i socijalne odgovornosti
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe iz stranog jezika
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kovačić Andreja Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Pojam i važnost menadžmenta
    Definicija menadžmenta. Uloga teorije i prakse u menadžmentu. Međunarodni menadžment.
  • Funkcije menadžmenta
    Planiranje. Organiziranje. Vođenje. Kontroling.
  • Menadžer u poslovnoj hijerarhiji kompanije
    Klasifikacija razina menadžmenta. Menadžerske razine i potrebna znanja menadžera.Nazivi radnih mjesta i hijerarhija. Usporedba termina AE i BE (American and British English)
  • Upravni i izvršni menadžment
    Nadzorni odbor. Uprava.
  • Menadžerski stilovi. Menadžerske vještine
    Autokratski i demokratski stil. Teorija X, Teorija Y, Teorija W. Ovlašćivanje. Delegiranje. Kvalitete uspješnog menadžera. Karizmatsko vođenje.
  • Veza menadžmenta s vanjskim okruženjem
    Društveno odgovorno poslovanje. Menadžeri i poslovna etika. Etika u različitim kulturološkim okružjima.Etičke investicije. Etičnost u pregovaranju. Održivi razvoj.
  • Kulturne razlike
    Poslovni protokol.Osobni kontakti, distanca/familijarnost/fizički kontakt/geste/poslovni bonton
  • Kulturni stereotipi i menadžment
    Stereotipi- pomoć ili otežavanje poslovnih veza. Razlike koje proizlaze iz zemljopisnih, klimatskih , povijesnih, religijskih, političkih, socijalnih i ekonomskih različitosti. Različitost etičkih normi u raznim društvima. Utjecaj kulturoloških razlika na uspjeh u pregovorima.
  • Žene menadžeri
    Karakteristike žena menadžera. Žena pregovarač. Stav prema ženama u poslovnim organizacijama. Diskriminacija.
  • Nagrađivanje izvršnog menadžmenta
    Menadžerske naknade i otpremnine.
  • Globalne multinacionalne kompanije i međunarodni menadžment
    Oblici interakcije - ugovor o licenci, zajednički pothvat, osnivanje vlastitih podružnica i ogranaka.
  • Poduzetništvo
    Definicija i karakteristike poduzetnika i poduzetništva. Tradicionalo/Socijalno/Korporacijsko poduzetništvo.
  • Menadžeri vs Poduzetnici
    Menadžment-funkcija. Poduzetništvo- način ponašanja i djelovanja. Glavna obilježja u ponašanju poduzetnika
  • Restrukturiranje poduzeća
    Fuzioniranje poduzeća. Mjerenje uspješnosti. Preuzimanje uprave nad kompanijom.
  • Korupcija i prevare u poslovanju
    Nezakonite radnje u poslovanju. Borba protiv korupcije u međunarodnom poslovanju. UN rezolucija protiv korupcije i mita.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti i primijeniti stručno pojmovlje iz šireg tematskog područja poslovnog engleskog jezika s osobitim naglaskom na područje menadžmenta, te primijeniti stručni leksik u kontekstu
  • Razlikovati i primijeniti složenije gramatičke strukture tipične za engleski jezik poslovne struke te ih primijeniti u pismenom i usmenom izražavanju
  • Primijeniti strategije potrebne za razumijevanje sadržaja na engleskom jeziku o poznatoj stručnoj temi na globalnoj razini ili radi brzog pronalaženja konkretnih činjenica, potvrde pretpostavki ili izvođenja zaključaka
  • Razumijeti složenu argumentaciju na području poslovnog jezika,usmeno na jasan način , logički iznositi činjenice i sudjelovatiuraspravama vezanim uzstruku, kritički evaluirati, obrazložiti prednostiinedostatkete uvjerljivo iznositi vlastite argument
  • Sastaviti bilješke o pročitanom specijalističkom tekstu, izdvojiti glavne rezultate i zaključke
  • Kritički odabrati izvore u tiskanom ili elektroničkom obliku te usmeno ili pismeno izvijestiti o određenoj temi koristeći zadani obrazac i primjereni registar
  • Primijeniti stručni leksik iz zadanih tematski područja, komunikacijske vještine i strategije u tipičnim komunikacijskim situacijama u govoru i pisanju
  • Prepoznati i uvažavati međukulturne razlike i važnost međukulturne tolerancije za uspješnost komunikacije u poslovnom kontekstu
Ishodi učenja programa
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Sudjelovati u timskom radu
Osnovna literatura
  • MacKenzie, I.: Management and Marketing, LTP, 2001
  • Materijali s predavanja (uz prijavu u cijelosti dostupni na web stranici kolegija) organizirani po cjelinama, sastavljeni od tekstova preuzetih iz recentnih stručnih publikacija te tekstova i vježbi iz metodičke literature.
Dopunska literatura
  • Heller, R.; Hindle, T.: Essential Manager’s Manual, DK, New York, 1998.
  • MacKenzie, I.: English for Business Studies , 2nd ed., Cambridge University Press, Cambridge, 2002.
  • Špiljak, V.; Ivir, I.: Englesko-hrvatski poslovni rječnik. Masmedia, Zagreb, 2000.
  • Longman Business English Dictionary, 2007.
  • Macmillan English Dictionary for Advanced Learners. 2nd ed. 2007.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 17.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda