Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Menadžment malog poduzeća
Management of Small-Sized Enterprises
2024/2025
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.2 (EP)
Katedra za organizaciju
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.2 (EP) 4 izborni
Cilj kolegija
Upoznavanje studenata s menadžerskim procesima i uspješnim upravljanjem malim poduzećem u konkurentskom okruženju. Poticanje studenata da shvate kako mala poduzeća imaju konkurentske prednosti (poput brzine, fleksibilnosti i inovativnosti) koja im omogućuju tržišno nadmetanje s većim poduzećima, te upoznavanje s temeljnim menadžerskim vještinama koje su potrebne menadžerima malih poduzeća. Istražiti menadžerske izazove s kojima se susreću mala poduzeća te analizirati postojeću dobru praksu upravljanja malim poduzećima na uspješnim primjerima.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Malbašić Ivan Nositelj
Dreven Nikolina Suradnik
Pikl Lorena Suradnik
Sadržaj predavanja
  • UVOD U MENADŽMENT MALOG PODUZEĆA
    Pojmovi menadžment i menadžer. Tipovi menadžmenta. Razine menadžmenta. Podjela rada između menadžerskih razina. Pojam menadžmenta malog poduzeća. Svrha i ciljevi menadžmenta malog poduzeća.
  • KARAKTERISTIKE MALOG PODUZEĆA
    Prednosti i nedostaci malog poduzeća. Prilike i izazovi malog poduzeća. Uloga malog poduzeća u gospodarstvu. Tipovi malog poduzeća. Odnos vlasnika i menadžera u malim poduzećima. Odnos menadžera i zaposlenih u malom poduzeću.
  • FUNKCIJE MENADŽMENTA U MALOM PODUZEĆU
    Pojam funkcija menadžmenta. Sadržaj funkcija menadžmenta. Ostvarivanje funkcija menadžmenta. Specifičnosti funkcija menadžmenta u malom poduzeću.
  • PLANIRANJE U MALOM PODUZEĆU
    Priroda i svrha planiranja. Proces i razine planiranja u malom poduzeću. Važnost planiranja u malom poduzeću. Tipovi planova u malom poduzeću. Procjena strateškog potencijala malog poduzeća. Sudionici u planiranju malog poduzeća. Metode i pristupi planiranju u malom poduzeću. Strateški problemi malih poduzeća.
  • ORGANIZIRANJE U MALOM PODUZEĆU
    Pojam i sadržaj organiziranja kao funkcije menadžmenta. Specifičnosti dimenzija organiziranja u malom poduzeću. Organizacijski dizajn malog poduzeća.
  • VOĐENJE MALOG PODUZEĆA
    Pojam i definiranje vođenja. Odnos menadžmenta i vođenja. Specifičnosti vođenja malog poduzeća.
  • UPRAVLJANJE LJUDSKIM POTENCIJALIMA U MALOM PODUZEĆU
    Uloga ljudskih potencijala u malom poduzeću. Ključna područja upravljanja ljudskim potencijalima u malom poduzeću. Praksa upravljanja ljudima u malom poduzeću. Obrazovanje menadžera malih poduzeća.
  • KONTROLIRANJE U MALOM PODUZEĆU
    Pojam i svrha kontroliranja. Proces kontroliranja. Vrste kontroliranja u malom poduzeću. Mjerila uspješnosti malog poduzeća.
  • POSLOVNI PROCESI U MALOM PODUZEĆU
    Pojam i sadržaj poslovnog procesa. Oblikovanje proizvoda. Organizacija proizvodnje. Menadžment nabave i prodaje.
  • PRIMJENA MENADŽERSKIH VJEŠTINA U VOĐENJU MALOG PODUZEĆA
    Osobne vještine. Interpersonalne vještine. Komunikacijske vještine. Grupne vještine.
  • ORGANIZACIJSKA KULTURA MALOG PODUZEĆA
    Važnost organizacijske kulture. Uloga osnivača/vlasnika u oblikovanju organizacijske kulture malog poduzeća. Ključni pokazatelji organizacijske kulture malog poduzeća. Jačanje organizacijske kulture malog poduzeća.
  • MENADŽMENT TEMELJEN NA VRIJEDNOSTIMA (MTV) U MALIM PODUZEĆIMA
    Osnovna načela MTV-a. Specifičnosti MTV-a u malim poduzećima. Unutarnji i vanjski poticaji za provedbu MTV-a u malim poduzećima. Prepreke provedbe MTV-a u malim poduzećima. Kriteriji ocjenjivanja uspješnosti provedbe MTV-a u malim poduzećima.
  • RAST I RAZVOJ MALOG PODUZEĆA
    Životni ciklus malog poduzeća. Prilike za razvoj malog poduzeća. Prepreke i ograničenja rasta malog poduzeća (analiza vanjskih i unutarnjih čimbenika).
  • UMREŽIVANJE I INTERNACIONALIZACIJA MALOG PODUZEĆA
    Važnost umreživanja i internacionalizacije poslovanja. Prepreke u internacionalizaciji poslovanja malih poduzeća. Uloga i podrška države u internacionalizaciji malog poduzeća.
  • BUDUĆNOST MALOG PODUZEĆA
    Promjene, prilagodbe i inovacije u poslovanju malog poduzeća. Mogućnosti napredovanja i konkurentnosti malog poduzeća. Angažiranje profesionalnog menadžmenta u malom poduzeću.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti ulogu menadžmenta u malom poduzeću
  • Znati prepoznati i istražiti različite vrste strategija upravljanja malim poduzećima
  • Analizirati aktualne probleme i trendove u vođenju malih poduzeća
  • Primijeniti menadžerske vještine potrebne za upravljanje malim poduzećem
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
  • Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
  • Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
  • Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
  • Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
  • Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
  • Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
  • Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
  • Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
  • Ovo je proba
Osnovna literatura
  • Siropolis, N.C. (1995) Menadžment malog poduzeća: vodič u poduzetništvo, 4. izd., MATE: Zagreb..
  • Buble, M. (2003) Management malog poduzeća (I. i II. dio), Sveučilište u Splitu: Ekonomski fakultet: Split
Dopunska literatura
  • Carter, S., Jones-Evans, D. (2006) Enterprise and Small Business: Principles, Practice and Policy, 2nd ed, FT Prentice Hall: Harlow, England; New York, NY.
  • Longenecker, J.G., Moore, C.W., Petty, J.W., Palich, L.E. (2008) Small Business Management: Launching and Growing Entrepreneurial Ventures, 14th ed, Thomson/South-Western: Mason, OH.
  • Scarborough, N.M. (2012) Effective Small Business Management: An Entrepreneurial Approach, 10th ed, Pearson Prentice Hall: Upper Saddle River, NJ.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda